SUPERCARB 1kg -40%

Panoraamat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppa
  • Aloitettu Aloitettu
Olisi kiinnostusta oppia panoraama kuvausta ja toivoisinkin nyt kokeneempien vinkkejä aiheesta :worship:

Mitkä ilmaisohjelmat olisi alkuun hyviä joilla harjoitella?
Laitteisto olisi SLIK jalusta, Nikon D60 ja Nikon DX 35mm 1.8G. Tuleeko nuilla muuta kuin pahamieli? Yhden vinkin mukaan tuolla kalustolla kannattaisi kuvata pystyyn?

Omat panoraamakuvat tietenkin tervetulleita ja ei haittaisi jos vähän valotettaisi miten on tehty :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
35mm on hyvinkin sopiva panoramaan. Ei siinä sen kummempaa, CS5 osaa yhdistää todella nätisti panoramat.

Tossa 18 kuvaa.

start.jpg

Katselin tuossa että cs5 maksaa 800€? tuntuu aika kalliilta :D hyvähän tietenkin maksaa... mites ne ilmais ohjelmat? onko niistä kenelläkään mitään tietoa?

Hugin - Panorama photo stitcher, sillä onnistuu ainakin ja GIMPistä pitäisi myös löytyä panoramaominaisuus.

Vähän kun googlettelin, niin löytyi muitakin:

AutoStitch
The Panorama Factory
ADG Panorama Tools

Autostitchiä olen itse käyttänyt. Pelkkään panoraamaprosessointiin on turha maksaa Photarista pyydettävää hintaa. Windows ympäristössä ovat kehuneet myös Microsoftin Image Composite Editoria (ICE), sekin on ilmainen.

Kokeilin tuossa eka kertaa tuota Image Composite Editoria... Eihän se täydellinen ole, mutta eipä tuo olohuonekkaan vielä valmis ole :D
DSC_0053_stitch.webp
Ruusut ja risut! Antaa palaa :)

Autostitchiä olen itse käyttänyt. Pelkkään panoraamaprosessointiin on turha maksaa Photarista pyydettävää hintaa. Windows ympäristössä ovat kehuneet myös Microsoftin Image Composite Editoria (ICE), sekin on ilmainen.

Tämä oli kyllä hyödyllinen! Tietää ainakin että tulevalla egyptin reissulla pitää vähän kikkailla :) T.Hanks

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Back
Ylös Bottom