Pankkipalvelut puhelimessa

Liittynyt
21.10.2005
Viestejä
10 950
Taas tuli todistettua miten hankalia on jopa omien tilien väliset operaatiot puhelimen kautta hoidettuina. Eikä tehnyt kuitenkaan edes vastasoittoa, kuten mun mielestä kuuluu. Se mikä siitä tekee hankalan on se, että käyn konttorilla ehkä kerran vuodessa eikä varmaan kukaan edes tunnistaisi siellä, miten sitten puhelimessa. Miten voisi muistaa jonkun pankkitätsyn nimen, jonka kanssa on esimerkiksi tilin avannut.

Pitäisi varmaan joskus istua alas pankissa ja kysellä mitä kaikkea puhelimen kautta oikein pystyy hoitamaan jos on jo tili pankissa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö puhelimessa käytetä niitä turvalukuja, mitä verkkopankissakin? Ainakin sampolla ne pitää näpytellä puhelimeen varmistuksena tilinkäyttöoikeudesta. Ja kyllähän konttorillakin henkkarit kysytään, ei silloin ole väliä tunteeko sieltä ketään suuntaan tai toiseen.
 
Kyllä käytetään turvalukuja. Eli tunnistus tapahtuu verkkopankkitunnusten avulla. Ei ole tuon vaikeampaa. Ainakin Nordealla toimii näin.
 
Pankki sitten vaihtoon jos tuollaista turvattomuutta tykkää harrastaa. Nordea ja Osuupankki ainakin toimii tunnareilla puhelimen välityksellä ja paikan päällä tosiaan henkkareita pitää heilutella.
 
Miten noi tunnarit toimii käytännössä? Onko joku erillinen puhelinpalvelunumero?

Mun mielestä ainakin kätevää. että asioita saa hoidettua noinkin, eikä siitä mene kuluja. Tässä oli ihan omalta tililtä toiselle siirto niin siinä ei käytännössä ollut riskiä kellään.
 
Ei uskoisi että nykymaailmassa vielä tuollainen onnistuu. Mitään pankkipalveluja ei saisi käyttää ilman tunnistautumista, ei edes tilin saldon kyselyä! Ja saman henkilön tilien välinen siirtelykin sisältää riskin; voihan olla että roisto on saanut jonkun tietyn tilin esim. pankkikortin/avaimet haltuunsa, ja siirtää toiselta tililtä lisää massia ryöstettäväksi.

Ainakin Sampolla tunnistautuminen meni niin, että puhelimen päässä oleva pankkitäti pyysi minua näppäilemään tunnuslukuni "äänimerkin jälkeen", eli sekin meni ihan elektronisesti eikä tätikään nähnyt lukuja.
 
Ei uskoisi että nykymaailmassa vielä tuollainen onnistuu. Mitään pankkipalveluja ei saisi käyttää ilman tunnistautumista, ei edes tilin saldon kyselyä! Ja saman henkilön tilien välinen siirtelykin sisältää riskin; voihan olla että roisto on saanut jonkun tietyn tilin esim. pankkikortin/avaimet haltuunsa, ja siirtää toiselta tililtä lisää massia ryöstettäväksi.

Ainakin Sampolla tunnistautuminen meni niin, että puhelimen päässä oleva pankkitäti pyysi minua näppäilemään tunnuslukuni "äänimerkin jälkeen", eli sekin meni ihan elektronisesti eikä tätikään nähnyt lukuja.

totta, valvontaviranomainen tökkäsee kuivana kakkoseen virkailijaa jos sattuu tarkistamaan juuri tuon tapahtuman.
 
Kyllähän se virkailija yritti saada minua paikanpäälle. Viimeksi ei kyllä sellaista yritetty. Onneksi ei taida enää olla mitään tuollaista asiaa ainakaan vähään aikaan.

Pankkien oma vika jos eivät tee verkkopankkiin tarvittavia ominaisuuksia. Varmasti tulisi halvemmaksi kuin se, että asiat joutuu hoitamaan henkilökohtaisesti.
 
Kyllähän se virkailija yritti saada minua paikanpäälle. Viimeksi ei kyllä sellaista yritetty. Onneksi ei taida enää olla mitään tuollaista asiaa ainakaan vähään aikaan.

Pankkien oma vika jos eivät tee verkkopankkiin tarvittavia ominaisuuksia. Varmasti tulisi halvemmaksi kuin se, että asiat joutuu hoitamaan henkilökohtaisesti.

ai rahan siirto omien tilien välillä?
 
Mikä pankki ihan mielenkiinnosta? Aika suppeaa toimintaa tuntuu kyllä olevan.

edit. Aika tuskaa kyllä jos ihan perusjuttujakaan ei voi tehdä netin kautta. Ainoa miinus mihin itse olen nyt törmännyt oli se, etten pystynyt tekemään toisessa pankissa suoraveloitusta toisen pankin tililtä ilman, että olisin mennyt paikan päälle. Tosin uskon kyllä, että homma olisi onnistunut sen pankin kautta mistä tiliä velotetaan, olisi vain vaatinut sen suoraveloitus sopimus nron tms.
 
haha :D on kyllä "vähän" kivikaudelta sit tommonen :D
 
No siis tuohan on todella kätevää että voi soittaa konttorille ja saada palvelua ilman että tarvii jotain fakin puhelinpalvelua taikka nettiä käyttää. Kerrankin ihan oikeaa palvelua joka on tästä itsepalveluyhteiskunnasta joka paikasta kitketty. Mistä itku?

Ite ainakin tykkään soittaa tutulle pankin sedälle että tarvisin lainaa x euroa ja setä sanoo että kyllä se vaan passaa. Mutta ei mullakaan niin hyvä palvelu ole että voisin heittää että laita rahaa tilille.
 
No siis tuohan on todella kätevää että voi soittaa konttorille ja saada palvelua ilman että tarvii jotain fakin puhelinpalvelua taikka nettiä käyttää. Kerrankin ihan oikeaa palvelua joka on tästä itsepalveluyhteiskunnasta joka paikasta kitketty. Mistä itku?

Ite ainakin tykkään soittaa tutulle pankin sedälle että tarvisin lainaa x euroa ja setä sanoo että kyllä se vaan passaa. Mutta ei mullakaan niin hyvä palvelu ole että voisin heittää että laita rahaa tilille.

nykyään mahdotonta pankkialan sääntöjen vuoksi. muuten hyvä idea kyllä... kun se tarkastaja ei tunne kaikkia kassahenkilöiden tuntemia henkilöitä, sille kelpaa vaan se että henkilöllisyys on tunnistettu virallisella tavalla.
 
Mulla on useita tilejä Handelsbankenissa, ja kyllä ne kaikki siellä nettipankissa näkyy ja niiden välillä voi tehdä siirtoja. Maksutta tietty.

En kommentoi tuota rahan siirtämistä tililtä toiselle puhelimitse ilman varmistettua tunnistusta (:down:) mutta muuten on kyllä kehuttava Handelsbankenin asiakaspalvelua. Todella moni juttu onnistuu sähköpostitse tai puhelimitse, ja silloin harvoin kun tulee asiaa konttorille ei ole koskaan tarvinnut jonottaa, vaikken aikaa ole varannut etukäteen. Ja kaikki pankkipalvelut maksutta, otin sieltä ekan tilin jonkun kampanjan aikana.

:worship: ja :5:
 
Back
Ylös Bottom