pankit & palvelumaksut --> tili miinukselle

Liittynyt
21.10.2005
Viestejä
10 950
Minulla jokin ikuisuuden vanha tili Osuuspankissa ja vuoden alusta sieltä on otettu 2.5e kuussa. No nyt oli näyttänyt tili menneen jo miinukselle. Laitoin tästä kyselyä pankkiinkin, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut mitään. Eli pitäisköhän näiden vanhojen tilien kanssa olla tarkkana? Tuleekohan tosta laskua lopulta perään. Onko asiakkaalla siis velvollisuus sulkea tilit?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm...mielenkiintoista. Itelläki on tili ossuuspankissa, mutta en oo sitä käyttänyt ollenkaan enää muutamaan vuoteen, eikä ole tiliotteitakaan kyllä pahemmin postiluukusta tippunut. kylläpä ketuttais jos sinne on kertyny maksuja muutaman vuoden ajan.
 
modified sanoi:
Minulla jokin ikuisuuden vanha tili Osuuspankissa ja vuoden alusta sieltä on otettu 2.5e kuussa. No nyt oli näyttänyt tili menneen jo miinukselle. Laitoin tästä kyselyä pankkiinkin, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut mitään. Eli pitäisköhän näiden vanhojen tilien kanssa olla tarkkana? Tuleekohan tosta laskua lopulta perään. Onko asiakkaalla siis velvollisuus sulkea tilit?

Oisko sulla joku sellainen "vanha palvelupaketti" voimassa, jossa on 2,5€ päivittäispalvelu sopimus? Ei kyllä oo mitään tietoa noista Osulan kuvioista, mutta voisin veikata vaikka tällaista.

On myös erikoista että pankin palvelumaksuista tili menee miinukselle. Suosittelisin menemään pankkiin ja sulkemaan tilin, jos se on tarpeeton. Aikasi taisteltua, he varmastikin hyvittävät sinulle nuo palvelumaksut, JOS sinulla ei ole sillä tilillä olemassa mitään maksullisia palveluja.

Kyllähän se tietenkin on asiakkaan vastuulla huolehtia tileistään! Kannattais ottaa selvää mistä tämä 2,5€ maksu koostuu!
 
2,5€ tulee kaiketi verkkopalvelusopimuksesta? Jos näin on, etkä ole palvelua käyttämättömänä sulkenut, on se ihan oma vikasi ja joudut pakkaspuolen hoitamaan plussalle. Tai sitten kyseessä on jokin muu palvelu. Onhan selvää, että ei pankki rupea ominpäin sulkemaan asiakkaidensa palveluita, kyllä se on asiakkaan homma.
 
Löytyykö nettipankkitunnukset? Eiköhän tuo ole siitä johtuva 2.5€/kk. Pehvanssi ei maksa, koska paketti on alle 26-vuotiaille ilmainen.

Allekirjoittaneellakin alkoi palvelumaksuja tipahdella tämän vuoden alusta, kertaa kaksi, vaikka molemmat tilit ovat saman tunnuksen alla. :(
 
Nettipankkitunnuksista näyttää johtuvan.

Tänään soitti pankista virkailija. Kuulemma täytyisi käydä siellä omassa OP konttorissa. Ainakaan täällä OP:ssä ei koko tiliä näkynyt. Toinen vaihtoehto on se, että antaa nykyiselle pankille valtakirja sulkea vanha tili. Tuollaisesta en ole koskaan edes kuullut.
 
modified sanoi:
Toinen vaihtoehto on se, että antaa nykyiselle pankille valtakirja sulkea vanha tili. Tuollaisesta en ole koskaan edes kuullut.

Aivan normaali käytäntö. Käyt allekirjoittamassa paperin omassa pankissasi. He hoitavat lopetuksen valtakirjalla postitse.
 
modified sanoi:
Minulla jokin ikuisuuden vanha tili Osuuspankissa ja vuoden alusta sieltä on otettu 2.5e kuussa. No nyt oli näyttänyt tili menneen jo miinukselle. Laitoin tästä kyselyä pankkiinkin, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut mitään. Eli pitäisköhän näiden vanhojen tilien kanssa olla tarkkana? Tuleekohan tosta laskua lopulta perään. Onko asiakkaalla siis velvollisuus sulkea tilit?
Mulle kävi samanlainen juttu kauan sitten, kun menin lopettamaan Postipankin tilin, joka oli ollut tyhjänä jo jonkin aikaa. Sieltä sanottiin, että tätä tiliä ei voi lopettaa, koska se on miinuksella eri palvelumaksujen takia. Mun piti maksaa käteisellä se pakkasen puolella oleva markkamäärä, että tili saatiin lopetettua.
 
Onnistui pankin valtakirjalla ja jostain syystä sain sieltä vielä 7,5€ takaisin. Maksoin miinussaldon ja lisäksi vielä mahdolliset huhtikuun palvelumaksut. Ihme ja kumma oma pankki ei tainnut ottaa mitään. Voi kuitenkin olla, että sieltä tulee jotain sitten kun heidän palvelumaksunsa erääntyvät.
 
Homma meni vieläkin mielenkiintoisemmaksi.

Pankki palautti verkkopankin palvelumaksut, koska sitä ei oltu käytetty mistä tuli se 7,5€. Kuitenkin Tilin sulkeminen kustantaa 10€, mutta ne palautti mulle ton 7,5€, joten mistä ne itselleen sen 10€ saivat. Tiliotteessa lukee vain, että saldo 0, eikä siellä näy vähennettynä tuota 7.5€:ä.
 
On muuten aika epäreilua jos laskuttavat siitä ettei ole sulkenut tiliä ja sieltä lähtee jotain maksuja, kun ei kaikkia varmana tavoiteta. Jääkö sitten muka tili ikuisesti auki? Kyllähän kaikki varmaan tietää että tili pitäisi sulkea, mutta kuinka moni tilinsä sulkee jos vaikka muuttaa pysyvästi pois maasta jossa oli vaan käymässä, mutta kuitenkin sen verran kauan että tili piti avata? Itselläni noita tilejä on jätetty auki vähän missä sattuu, eivätkä he minua ainakaan kiinni saa kertoakseen jostain miinuksella olevasta tilistä.
 
Naene sanoi:
On muuten aika epäreilua jos laskuttavat siitä ettei ole sulkenut tiliä ja sieltä lähtee jotain maksuja, kun ei kaikkia varmana tavoiteta. Jääkö sitten muka tili ikuisesti auki? Kyllähän kaikki varmaan tietää että tili pitäisi sulkea, mutta kuinka moni tilinsä sulkee jos vaikka muuttaa pysyvästi pois maasta jossa oli vaan käymässä, mutta kuitenkin sen verran kauan että tili piti avata? Itselläni noita tilejä on jätetty auki vähän missä sattuu, eivätkä he minua ainakaan kiinni saa kertoakseen jostain miinuksella olevasta tilistä.

Niinpä, reilua olisi että pankki pistäisi tilin jotenkin "jäihin" ja asiakas joutuisi sitten maksamaan jos sen haluaa uudelleen avata, kun ei kerran ole itse asiaa huolehtinut.

Mutta noin muutenhan sieltä tulee varmaan kirje postissa jos on mennyt tili ylitse, eli ei sinne mitään isoja miinuksia pääse vahingossa kertymään.
 
modified sanoi:
sieltä on otettu 2.5e kuussa. Eli pitäisköhän näiden vanhojen tilien kanssa olla tarkkana? Tuleekohan tosta laskua lopulta perään. Onko asiakkaalla siis velvollisuus sulkea tilit?
Täysin hanurista noi palvelumaksut. Sun tulee huolehtia, että siellä on kuukausittain se 2,5€. Mulla ei ole aktiassa tai sampossa palvelumaksuja koska on säästöjä. Okossa asioidessani mulle sanottiin, ettei tilin sulkeminen maksa mitään, tosin kyse on yritystilistä.

toisin sanoen mitä enemmän pankki hyötyy asiakkaasta rahallisesti, sen edullisemmaksi sinulle tulee asioida siellä.
 
Itselläni on OKO:ssa kaksi tiliä ja toisesta menee nettipankkipalvelumaksu, joka on 0,83€/kk ja toisesta menee luotto- ja pankkikorttimaksu, joka on 2,5€/kk. Eli nuo palvelumaksut riippuu siitä, mitä palveluita sulla on siihen tiliin liitetty.
 
Mulla on nordeassa 3 tiliä.Yksi ollut muutaman kuukauden käyttämättä.Palvelumaksut oli vienyt tilin miinukselle ja sen jälkeen oli rapsaistu kaksi kertaa 10e tilinylitysmaksu,vaikka kyse ei ollut edes luotollisesta tilistä.Eli kun asian huomasin oli tili jo reilut 20e miinuksella.Olisivat kyllä voineet asiasta mulle ilmoittaa,tiliote tulee kuukauden välein ja huomasin asian vasta siitä.Ja sekin on kummaa kyllä,että palvelumaksuja rapisee vaikka ei tiliä käytä ja kortissa on vuosimaksu.Millähän perusteella pankki nuo kaikki veloitukset selittää?En o jaksanut selvittää.Ja sellanen tili mikä on aktiivisessa käytössä,sieltäkin otetaan vähän väliä muutama euro pankille.
 
Nyt tulee pitkä sepostus, mutta jos sinua mietityttää Nordean palvelumaksut, niin LUE tämä! Ei tarvitse enää tällä palstalla purnata niistä, kun tietää miten ne maksut koostuvat...

Ville1Suuri sanoi:
Mulla on nordeassa 3 tiliä.Yksi ollut muutaman kuukauden käyttämättä.Palvelumaksut oli vienyt tilin miinukselle ja sen jälkeen oli rapsaistu kaksi kertaa 10e tilinylitysmaksu,vaikka kyse ei ollut edes luotollisesta tilistä.Eli kun asian huomasin oli tili jo reilut 20e miinuksella.Olisivat kyllä voineet asiasta mulle ilmoittaa,tiliote tulee kuukauden välein ja huomasin asian vasta siitä.Ja sekin on kummaa kyllä,että palvelumaksuja rapisee vaikka ei tiliä käytä ja kortissa on vuosimaksu.Millähän perusteella pankki nuo kaikki veloitukset selittää?En o jaksanut selvittää.Ja sellanen tili mikä on aktiivisessa käytössä,sieltäkin otetaan vähän väliä muutama euro pankille.

A) sinulla on ns. vanha palvelupaketti, joka tarkoittaa sitä että tililtäsi velvoitetaan 2,5€/kk käytitpä tiliäsi tai et. Tällä 2,5€ saat siis maksaa mielettömän määrän laskuja Solossa tai maksuautomaatilla. Tämä on siis erinomainen vaihtoehto sellaisille asiakkaille, jotka eivät halua/osaa käyttää nettipankkia. Tähän 2,5€:n kuuluu myös rajaton määrä tilitapahtumakyselyjä Otto. -automaateilta. Jos olet avainasiakas, niin saat tästä kk-maksusta 50% alennuksen (1,25€/kk) ja kanta-asiakkaana 25% alennuksen (1,87€). Normaaliasiakkaat maksavat siis täyden maksun eli 2,5€. Tämän sopimuksen voit käydä purkamassa pankissasi! Nykyisin näitä "vanhoja palvelupaketteja" ei enää edes avata uusille asiakkaille, vaan heidän laskutus menee normaalien taksahintojen mukaan eli jokaisella palvelulla on omat hintansa. Jos käyt lopettamassa tämän palvelupaketin ja tulet jälkikäteen toisiin ajatuksiin, niin sitä ei voida enää laittaa takaisin, mutta kuten sanoin tämä sopii hyvin mm. vanhoille ihmisille, jotka eivät edes halua opetella käyttämään nettipankkia. Tuo 2,5€ sisältää siis vain päivittäispalvelut eli korttien maksut tulee sitten vielä tuon päälle.

B) sinulla on ns. "uusi palvelumaksu" -paketti. Maksat siis vain käyttämistäsi palveluista hinnaston mukaiset maksut. Normaaliasiakas siis maksaa täyden maksun, kanta-asiakkaat saavat palveluista 25% alennuksen ja avainasiakkaat saavat 50% alennuksen.

Otetaanpas esimerkki:

Leikitäänpäs että olet normaali henkilöasiakas. Sinulla on nettipankki käytössäsi, olet käynyt maksamassa 2 kpl laskuja automaatilla, sinulla on käytössäsi Visa Electron kortti ja olet ottanut kaksi tilitapahtumakyselyä automaatilta.

Nettipankki: 1€/kk
2kpl laskuja automaatilla: 0,4 senttiä/lasku eli 0,8€ yht.
Visa Ellu: 0,8€/kk
tilitapahtumakyselyt Otto. automaatilla: 0,4 senttiä/kysely eli 0,8 senttiä yht.

Kuukauden palvelumaksut yhteensä: 3,4 €

Tuliko tarpeeksi tyhjentävä vastaus :D

edit. vielä lisäys...

18-25 -vuotias asiakas voi liittyä Check-in asiakkaaksi. Alle 26 -vuotiaalle siis Visa Electron ja Solo-tunnukset ilmaiset. Huomio! Laskujen maksusta automaateilla menee 0,4 senttiä/lasku. Muut siis palvelut menevät normaalisti hinnaston mukaisesti.
 
Back
Ylös Bottom