Palohaavojen hoitoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika71
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oisko jotain hyvää hoitokeinoa palohaavoihin/hiertymiin? Varpaat ja jalkapöydät on taas siinä kunnossa, että sukkaa on vaikea saada jalkaan.

Siis lattian hiertämiin varpaisiin vai? Rakkolaastarit? Jotain rasvaa ja laput päälle? Treenien ajaksi urheiluteippiä arkoihin paikkoihin?

Bepanthenia itsekin olen ainakin paketin kyljessä lukevan parantamista edistävän ja pieniin ihovaurioihin sopivan vaikutuksen takia käyttänyt, tuntuu toimivan... mutta kyllähän tuollaiset pienet hiertymät paranevat itsestäänkin yleensä aika hyvin. Oleellisinta kai on antaa parantua, eli kannattaa ehkä vähän suojata treenatessa kunnes pääsee paranemaan...

Riippuu vähän lajista ja seurasta, mutta jos johtuvat avojaloin tatamilla pyörimisestä, kannattaa suosiolla pistää parin treenin ajaksi vaikka sukat jalkaan tai sitten jonkinnäköistä laastari/muu lappu + urheiluteippiviritystä (koska ruven alkua ei kannata teipilläkään heti pois repiä sitä suoraan päälle laittamalla) tms. Pelkät laastarit, rakkosuojatkaan (tyyliin compeed) eivät minun kokemuksieni mukaan oikein möyriessä tahdo pysyä, mutta urheiluteipillä lisäkiinnittäminen usein ratkaisee ongelman....

-mja

Olen jokusen kerran miettinyt miksei kukaan ole kehittänyt minkäänlaisia 'painisukkia', jotka olisivat hieman peittävämmät kuin esim. thaiboxareiden nilkanlämmittimet. Sellaiset jotka jättäisivät varpaat, päkiän ja kantapään paljaaksi mutta peittäisivät jalkapöydän aina varpaisiin saakka tai ehkä jopa puoliväliin varpaita. Eipä olisi jalkapöydät aina auki tuosta hieman peukalovarpaan tyvinivelen yläpuolelta ... :thumbs:

Njaah, amatööri touhua :hyper: nuei, antakaa niitten palaa vaan, jossain vaiheessa huomaa että ei ne pala vaikka kaminaan tunkis, siihen kehittyy sellanen kova ihokerros jonka jälkeen se ei yksinkertaisesti enää pala...:kippis1:

Jos on palovammoja niin ne voi hoitaa hyväksi havaitulla toimenpiteillä:
Ensin desinfiointi sitten Bepanthene ja päälle laastari näin estät ihovaurion tulehtumisen.
Yöksi kannattaa laittaa Bepanthen ja ottaa laastari pois.
Aamulla Bepanthene ja laastari niin ei hierrä kengässä jalassa.
Tätä kannattaa toistaa niin kauan kuin vauriot on parantunut.
Reeneissä kannattaa pitää laastria, jos se pysyy jalassa.

Kyllä se iho siitä ajan myötä parkkiintuu kuitenkin, ei kannata jättää mutu tiedon takia hoitamatta.

Kyllähän tuommoset kantapaistä ja varpaista avoimet sukat väsää kätevä kaveri itsekin. Mulla oli kans tuon onkelma, käytin sitten koko ajan ihan kickboxing/karate tossuja, jotka on pohjasta avoimet, mutta päältä jalka on suojassa, en viittinyt odotella kuinka monta vuotta tuon paksuuntuman muodostuminen kestäisi, paranteluun on hyvä ns keinoiho, mutta laastari bepapnthen viritys toimii myös

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom