Palkkarit oksettaa

Tästäkin aiheesta on varmaan jossakin keskustelua...mutta kysympä silti.

Onko teillä ollu ongelmia palkkarin sisälläpysymisen kanssa?
Olen kokeillu vähän sitä sun tätä merkkiä ja jostain syystä varsinkin toi Fasti ja se toisen enmuistaminkä-merkkisen minttusuklaa aiheutti aivan hirveetä pahoinvointia noin. 15min juomisen jälkeen...meinaa siis väkisin pyrkiä ylös. Evolutionista oli hiukan paremmat kokemukset. Olen sekoitellut sekä veteen että maitoon.

Tietäisikö joku älykömpi, että mistä tällainen vois johtua? Olen vielä toistaiseksi käyttäny valmiita palkkarijauheita enkä sekoitellu itse.
Olisiko nää naturel-makuiset ratkaisu ongelmaan,eli onko jollain auttanut pahoinvointiin? Muuten proteiini ei okseta, patukat tai muut (mikäli se proteiini nimenomaan vois aiheuttaa sitä pahoinvointia).

Itellä tuli kans aluksi aina tosi oksettava olo palkkarista, ja tulee joskus vieläkin. Luulen, että se mulla ainakin johtuu siitä, että verensokeri ehtii laskea reenin aikana aika alas. Sitten kun siihen juo äkkiä maltoa sisältävän palkkarin nälissään, niin avot, johan oksettaa :) eli siis vähän sama, jos söis hulluna karkkia yhteen menoon :) tämä selittäis myös sen, miksi sua ei pelkkä protskujauhe okseta. Jos yrittäisit sillain tosi hiljalleen nautiskella sen juoman?

Mua oksettaa koko ajatuskin palkkarista. Oon kakonu sitä niin monta kertaa, että en jaksa pakottaa itseäni juomaan sitä. Ei kuitenkaan ole mikään PAKKO sitä juoda, niin miksi kiduttaa itseään.

Suurinpiirtein sama ongelma palkkareiden kanssa. Kaikki missä on maltoa aiheuttavat reilun vartin päästä tosi huonon olon. Mulla muutenkin verensokerin heittely saa tosi kehnon olotilan aikaan, joten syyttäisin maltoa. Onneksi sitä ei ole mikään pakko syödä. Oma ratkaisuni on pelkkä proteiinijuoma ilman maltoa ja sen kanssa leipää tai muuta hiilaria. Pysyy olo hyvänä.

Jos malto tuntuu ongelmalta, niin kypsa banaani tai vaikka Haribon Nallekarkit ajaa saman asian heran kanssa nautittuna. En kylla yhtaan imettele et oksettaa, jos vetelee esanssisia mansikka-, vadelma-, toffee-, jne. palkkareita. Maustamaton hera on vaan maultaan kaikkein neutraalein ja menee alas kuin vetta vaan. Ei hyvaa eika pahaa. Eivaan ohan se ihan taivaallista herkkua treenin paalle, imo.

Kannattaa kokeilla myos palkkarin sekoittamista isompaan nestemaaraan tai ainakin sen nauttimista hitaammin, vaikka 30 min aikana. Periaatteessa ruumiinlampoinen neste imeytyy helmpommin kuin jaakylma, mutta toisaalta lammin juoma tokkii varmaan viela helpommin.

Mua alkaa joskus oksettamaan pelkkä rasvattomaan maitoon sekoitettu maustettu hera. Vaikka maku on hyvä, enkä tosiaan vedä ykkösellä.:D Mutta eipä tuo paljon haittaa, ei sentään yökkiä tarvitse, hyvin pysyy sisällä.

Otatko palkkarin heti kun lopetat painojen nostelun? Mulla yrjötykset väheni kun rupesin jäähdyttelemään ja venyttelemään treenin lopuksi. Siinä menee se 10-15 min ja maha ehtii vissiin rauhoittua sopivasti palkkaria varten.

Mullakin fastin ällömakeat herat ei uppoa sitten millään. :urjo:

Voin toisille kakojille suositella ERITTÄIN paljon Skip -nimisen merkin Top Fuel -palautusjuomaa! Sitä saa suklaana ja trooppisena hedelmänä, molemmat on ihan törkeen hyviä, varsinkin veteen sekoitettuna (nimimerkillä yleensä veteen sekoitetut olleet ällöttävämpiä kuin maitoon sekotetut). Se suklaa on varsinkin ihan taivaallisen hyvää, ei yhtään liian makeeta, vaan just sopivaa. Suosittelen :worship:

Otatko palkkarin heti kun lopetat painojen nostelun? Mulla yrjötykset väheni kun rupesin jäähdyttelemään ja venyttelemään treenin lopuksi. Siinä menee se 10-15 min ja maha ehtii vissiin rauhoittua sopivasti palkkaria varten.
Ihan sama tapahtuu, vaikka olisin ottanut prodepirtelön välipalaksi treenaamatta.. Sitten taas salilla kun olen treenin lomassa naukkaillut niin ei muistaakseni ole oksettanut. Ota siitä nyt sitten selvää.:D Mutta ei tuo järin paljon haittaa..

Hmm. Mä olen havainnu tämmösen, että jos otan palkkarissa pelkkää proteiinia johon sekotan itse kreatiinia ja glutamiinia, tule yrjöttävä olo palkkarin mausta riippumatta. Mutta kun seassa on maltoa eli hiilaria, kuvotusta ei tule. Yleensähän neuvotaan ottamaan kreatiinit hiilarin kanssa, voiskohan liittyä tähän...? Samaten paha olo voi tulla jos ei syö jotain melko pian palkkarin jälkeen. Voi myös liittyä noihin hiilareihin.

Mikä pakko sitä palkkaria tai mitään muitakaan jauhoja on vetää? Ite en käytä mitään lisäravinteita säännöllisesti, ainoastaan heraa joskus harvoin, jos päivän prodemäärä meinaa jäädä syystä tai toisesta alhaiseksi.

Jos jonkinlaista purkkia ja pussukkaa tuli joskus ostettua ja testattua, mutta pahaltahan ne kaikki maistui, teki huonon olon jne. Käytännössä ainakin omalla kohdalla riittää, kun syö oikeaa, LAADUKASTA ruokaa.

Jauheet on nimenomaan LISÄravinteita, tarkoitettu käytettäväksi jos normaalista ruoasta ei saa tarvittavia ravintoaineita riittävästi, eikä mun mielestä tavallinen treenailija niitä välttämättä tarvitse. Itse taidan kuulua aktiivitreenaajiin, eli kovaa harjoittelua 5 kertaa viikossa, ja pärjäilen loistavasti ilman.

Mikä pakko sitä palkkaria tai mitään muitakaan jauhoja on vetää? Ite en käytä mitään lisäravinteita säännöllisesti, ainoastaan heraa joskus harvoin, jos päivän prodemäärä meinaa jäädä syystä tai toisesta alhaiseksi.

Minä käytän treenin jälkeen palkkaria (50/50 hiilari/prode + glutamiinia lisäksi) yksinkertaisesti siksi, että mun keho huutaa "korjaussarjaa", ja jos en ottaisi, olisin vaaraksi liikenteessä tärisevin käsin ja huonolla huomiokyvyllä. Vaikka olisin syönyt ruokaa ihan riittävästi, niin säännönmukaisesti olen treenin jälkeen niin tyhjä, että palkkarin voimalla jaksan mennä kotiin ja laittaa kunnon ruuan ilman pyörtymistä.

Todennäköisesti tämä "tyhjäksi vetäminen" on jäänne syömishäiriöstä, josta luojan kiitos olen vähitellen toipunut. Ilmeisesti kroppa vain on oppinut viestittämään mulle "huutamalla" kun muuten en kuule, että hei ethän vaan unohda ruokkia mua ;)

Kävin tänään hakemassa tota fastin soijaprodee, ja pakko sanoo et Hyi helvetti! Sekasin suklaanmakusta heraa, ja tota maustamatonta soijapaskaa maitoon, maku oli jotain aivan kammottavaa, ja se koostumus!! Ilmeisesti toi soija tekee siitä jotenki kuivan olosen tai jtn.. Olisko mitään kivaa pikku keinoo, jolla tota soijaprotskun maun/koostumuksen sais peitettyy mahd. tehokkaasti? Himasta löytyy tehosekotin, joten olisko kellää heittää jtn pirtelöntyyppistä ohjetta? Maitoon en tohdi tota sekaa enää kun se koostumuski oli tosiaan aika kaamea :s
Nii ja toi Fastin hera on herkkua verrattuna tuohon soijasontaan!! :D

No jos sitä nyt pitää jotain lisäravinnetta vetää, olis kiva saada kokemuksesta edes jotenkuten mieluisa. No pain, no gain mutta miksi, kun vaihtoehtojakin on.

Mä oon myös sitä mieltä, että jos palkkari ällöttää, turha kiusata sillä itseään. Syö vaikka banaania, jogurtin tms. Omia lemppareitani ovat gainomax (vanilja!!! Suklaakin kelpaa) ja fastin hera80 minttusuklaa maitoon sekoitettuna. Maltoa tms pikahiilareita en oo kokeillut, mutta luulisin että ne tekevät monelle ällön olon. Vesipalkkareita en voi edes kuvitella...

Kävin tänään hakemassa tota fastin soijaprodee, ja pakko sanoo et Hyi helvetti! Sekasin suklaanmakusta heraa, ja tota maustamatonta soijapaskaa maitoon, maku oli jotain aivan kammottavaa, ja se koostumus!! Ilmeisesti toi soija tekee siitä jotenki kuivan olosen tai jtn.. Olisko mitään kivaa pikku keinoo, jolla tota soijaprotskun maun/koostumuksen sais peitettyy mahd. tehokkaasti? Himasta löytyy tehosekotin, joten olisko kellää heittää jtn pirtelöntyyppistä ohjetta? Maitoon en tohdi tota sekaa enää kun se koostumuski oli tosiaan aika kaamea :s
Nii ja toi Fastin hera on herkkua verrattuna tuohon soijasontaan!! :D

Kokeile sekoittaa riisijuomaan tai kaurajuomaan ja laita vielä kaakaojauhetta sekaan, mieluiten sokeroimatonta. Ite teen palkkarin kaurajuomaan, antaa ihanan maun.

hmm, pitääpäs kokeilla tuotakin :) En tiedä kuinka hyvin tuo fastin soijaprode soveltuu ns.leipomiseen, mut äsken väänsin sämpylätaikinan, johon sitten korvasin osan vehnäjauhoista tuolla soijajauholla. Hyvää tuli, ja ihan perussämpylälle maistui :D Päälle vain valkosipulilevitettä ja avot!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom