Palkkarin pois jättäminen, kokemuksia?

Ajattelin piruuttani jättää palkkarin ja muutkin lisäravinteet pois, ja kattoa onko mitään vaikutusta... Onko kellään kokemusta? En kylläkään ole muuta lisäravinnetta käyttänytkään kuin palkkaria (hera 1dl+ malto 1/2dl)...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tarkotat että treenin jälkeen syöt normaalisti etkä palkkaria niin tuskin on vaikutusta.
Jos tarkotat ettet syö mitään treeniin jälkeen niin voisin veikkailla et ekat pari viikkoa lihat on kipeenä.

Veikkaan että et huomaa eroa. Joskus itekkin syystä tai toisesta jättäny palkkarin viikoiks/kuukausiks pois, enkä oo huomannu sen kummempaa eroa kehityksessä tai muussakaan. Syöt vaan salilta kotiin päästyäs normaalisti ruokaa :)

Tuskin yksittäinen palkkari paljon merkitsee kehityksen kannalta. Itse vedän sen monesti sen takia, että treenin jälkeen on sen verran nälkäinen olo, etten viitsi odottaa niin kauan, että pääsen kotiin. Varsinkaan, jos en ole suoraan kotiin menossa.

Itsekkin vedän palkkarin vaan sen takia että sais vähän virtaa heti treenin jälkeen niin jaksaa kotiin ja siihen asti kunnes on saanu safkat valmiiksi.

En oo nyt pariin viikkoon palkkaria ottanut kun hukkasin shakerini ;) Eipä tuossa mitään vaikutusta huomaa.

Itsellä ei ole ollut kuin hyötyä kun jätin sokeriset palautuslitkut pois. Kroppa ei ole enään niin nesteinen ja posket turvoksissa. Myös arjessa jaksaminen tuntuu onnistuvan paremmin kun ei tule heti treenin jälkeen nopeita verensokerin heilahduksia (paljon nopeita hiilihydraatteja palautusjuomassa).

Joskus otan pelkkää heraa treenin jälkeen, jos en pääse välittömästi syömään kiinteää ruokaa.

Itse olen jättänyt palkkarin poies n. 6kk:tta sitten. Tilapäisesti voin ottaa esim. gainomaxin, jos ei pääse syömään yli 30min. En oo huomannut mitään vaikutusta palautumisen, kehityksen tai kehon koostumuksessa vaikka jätin palkkarin poies.
Dieetillä kannattaa kuitenkin nauttia heraproteiiniä se antikatabolisen ja thermogeenisen vaikutuksen takia.

Mun palkkari sisälsi: 25g hydralisoitua heraa, 5g Bcaa aminoita, 10g glutamiina, 1g c-vitamiiniä, 10g dekstroosia ja 30-50g maltoa.
Kyllästyin vain sekoittelemaan jauheita ja annoin kaikki kaverilleni.

Taitaapi olla ainakin 1½ vuotta viimeisestä säännöllisestä palkkarista. Mitään negatiivista en ole havainnut, kehitys on yhtä hidasta kuin ennenkin aikaan jolloin jauhoja tuli parhaimmillaan juotua ennen ja jälkeen, jopa kesken treeninkin.

Tulee syötyä 1-2h ennen treeniä, ja mun logiikalla tavaraa on kierrossa vielä treenin jälkeenkin, joten en näe tarvetta välittömään täydennykseen. Aterian syön n.30-60 min treenin jälkeen.

En siis sano ettei palkkareista mitään hyötyä ole, mutta omalla kohdalla koen sen niin marginaaliseksi, ettei jaksa vaivautua jauhojen kanssa sähläämään. Gainomax tms tulee joskus salilta ostettua, jos ruokailuun on tiedossa pitempi väli.

Ja vielä, itsellä on tuo ruokapuoli aika hyvin mietitty ja laskeskeltu, jos siellä päässä kusee niin palkkarin tarve/vaikutus toki korostuu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom