Palkkalaskureita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Insinööreille on myös insirööliiton sivuille palkkalaskureita. Suht käteviä. Syötetään vaan oman tilanteen mukaset "parametrit/luvut" ja laskee sen perusteella. Lisäksi löytyy erillaisia taulukoita ja graafeja mistä voi tutkailla yleistä tilannetta. Itse en tiedä kuinka tarkat lähtötiedot noille taulukoille ja laskureille on eli kuinka paljon voi olla vääristymää (eli koko ammattikunnasta kuinka monen viimeisimmät tiedot ja ansiot on liitolla tiedossa ja toki läheskään kaikki ei edes kuulu insinööriliittioon)
 
Eipä noihin laskureihin kannata hirveästi luottaa. Juuri tässä jokunen päivä sitten oli Kauppalehdessä juttu (saattaa löytyä vieläkin nettisivuiltaan), että noista saa hyvin erilaisia tuloksia. Toisen laskurin mukaan palkka on 6 tonnia ja toisen 3 tonnia - siis vastaavan homman kohdalla. Ja olikohan se tuo Monsterin laskuri, mitä itse kokeilin taannoin, niin siitä ei edes löytynyt vaihtoehtoa "Korkeakoulututkinto" ja liekö siitä syystä se ehdotti mulle aivan naurettavan pientä palkkaa.
 
Ite sain molemmilla laskureilla satasen sisään omasta palkasta. Hyvin siis toimi mun kohdalla. Tai siis tokihan oman palkan pitäisi olla rajusti keskiarvojen yläpuolella mut nyt mennään näköjään tasan keskiarvossa. No eipä oo työkokemustakaan montaa vuotta vielä.
 
Tonnin antaa enemmän tuo laskuri kun mitä palkka on. Eipä ton ehdottamille palkoille pääse meidän lafkassa(Valtio) kuin murto-osa henkilöstä.
 
Koitin Monsterin laskuria. Alakanttiin veti kohdallani, sellaisen ~6tonnia vuodessa (edukseni verrattuna kolleegoihin).

Muistakaas sitten pikku kullannuput, että ei bonuksia ja lomarahoja mukaan mielikuvavertailuun.
 
Muutaman satasen kuussa jäljessä, tai riippuu miten tuo luku on tossa jälkimmäisen linkin laskurissa muodostettu? Vuosipalkka jaettuna esim. 12,5:llä vai miten?

No ei ylläri vaikka jäljessä olisinkin. Jyväskylässä on duunareilla paskat palkat melkein kaikkialla muualla paitsi Metolla. ;) Ja mun työantaja ei maksa mitään lisää mistään jos ei ole 100% pakko ja noita tilanteita on VÄHÄN!
 
Back
Ylös Bottom