Olen 18-vuotias tyttö, paino lähempänä alipainon rajaa, mutta kuitenkin normaalialueella. Rasvaprosentti kuitenkin pihtimittausten mukaan viime keväänä 27% ja siitä olisi tarkoitus pudotella (oletan, että se on yhä aika lailla sama). Olen treenannut 2-jakoisella punttiohjelmalla 6-12 toiston sarjoja 4 kertaa viikossa (1 lihasryhmä 2 kertaa/vko) joulukuun alusta lähtien, aerobiset treenit minimissä.
Nyt olisi tarkoitus lähteä tiputtelemaan rasvoja pois. Haluan siis ennen kaikkea paikat timmeiksi ja erottuvat lihakset. Aerobista aion harrastaa väh. 4-5 kertaa viikossa 30-60 minsaa kerrallaan.
Kysymys siis: kuinka paljon minun pitäisi käydä salilla, jotta lihasmassa ei katoaisi dieetin mukana? Kuinka paljon aerobista kannattaa olla siinä rinnalla, niin, ettei kokonaisrasitus kuitenkaan kasva liian isoksi?
Kitoos.
Nyt olisi tarkoitus lähteä tiputtelemaan rasvoja pois. Haluan siis ennen kaikkea paikat timmeiksi ja erottuvat lihakset. Aerobista aion harrastaa väh. 4-5 kertaa viikossa 30-60 minsaa kerrallaan.
Kysymys siis: kuinka paljon minun pitäisi käydä salilla, jotta lihasmassa ei katoaisi dieetin mukana? Kuinka paljon aerobista kannattaa olla siinä rinnalla, niin, ettei kokonaisrasitus kuitenkaan kasva liian isoksi?
Kitoos.