Paljonko proteiinia kerralla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ariel
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Onko väliä, millaisina satseina ottaa päivän proteiinit? Siis käyttääkö keho ne samalla tavalla hyväkseen huolimatta siitä, ottaako kaikki kerralla tai vaikka viidessä osassa?

Mulla tuo syöminen painottuu aina iltaan, ja silloin tulee proteiinia helposti 50-70 g...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Jos otat kerralla paljon proteiinia syöt sitä tavallaan turhaan sillä keho ei pysty käyttämään hyväkseen kuin tietyn määrän syömästäsi proteiinia kerralla joten et saa käyttöösi koko määrää. (Sama, kuin esim. hiilarit. kerralla liikaa = läskiä kertyy. Näin radikaalisti sanottuna) Jos myös otat reippaasti rasvaa samalla aterialla proteiinin kanssa hidastuu proteiinin imeytyminen.
Mm. sun omasta painosta riippuu paljoko keho voi protskua käyttää.
Proteiini ei varastoidu joten tämänkin takia pitäs protskua saada tasasesti päivän mittaan.
Proteiinin laatuun kannattaa kans kiinnittää huomiota. Esim. Illalla mä otan yöproteiiniksi Fennon Best 3 proteiinia josta saan proteiinia n. 35g. Tämä proteiini imeytyy kolmivaiheisesti joten mun keho voi käyttää tuollaisen määrän paremmin hyväksi kuin jos toi sama määrä tulis esim. rahkasta joka imeytyisi tällöin hitaammin.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
kysytään nytte tässä sitte samalla ku o protskun määrästä kyse, että onko kukaan huomannu että protskua tulee syötyä liikaa illalla, mä en ainaka saa unta jos o liikaa protskuu. oon mielestäni lukenukki joskus jostai että liika protsku vie yöunet???

NeoGeo sanoi:
kysytään nytte tässä sitte samalla ku o protskun määrästä kyse, että onko kukaan huomannu että protskua tulee syötyä liikaa illalla, mä en ainaka saa unta jos o liikaa protskuu. oon mielestäni lukenukki joskus jostai että liika protsku vie yöunet???
Ei se liika proteiini taida yleensä yöunia viedä, mutta usein illalla jätetään hiilihydraatit melko vähälle. Minulla ainakin vähäinen hiilihydraattien määrä vaikuttaa yöuneen.

mulla loppuu melkeen kaikki treeni vasta puol ysin aikaa ja oon lukenut täältä et illalla kantsii syödä proteiinejä, mutta kuitenkin varmaan pitäisi saada hiilareita et palautuisin nopeemmin elikkä miten mun kantsii syödä?

Pia-Maria H sanoi:
Ei se liika proteiini taida yleensä yöunia viedä, mutta usein illalla jätetään hiilihydraatit melko vähälle. Minulla ainakin vähäinen hiilihydraattien määrä vaikuttaa yöuneen.

Tämä ongelma vaivaa vähän täälläkin. Eli jos yrittää välttää hiilareita illalla niin unettomuus iskee helposti. Ei nukahda ja kun nukahtaa niin uni on liian "kevyttä". Tulee jotenkin ylipirteä olo...

Yritän totutella tohon, mutta jos ihan sietämättömäks käy niin nappaan sitten jotain hiilaripitoista. Mieluummin muutama gramma läskiä vyötäröllä kuin hermot kireellä huonon nukkumisen vuoksi. :)

Ja ammii: ihan hyvin voit syödä illalla niitä hiilareita treenin jälkeen! Hyötykäyttöön ne kuitenkin sillon menee.

Kyllä hiilareita tarvii treenin jälkeen, eli normaali tai vähän tuhtikin palkkarijuoma...ja sit vaik vielä munakas iltapalax...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom