Paljonko painoa bulkin aikana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juhna
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kiinostaisi paljonko muilla tulee painoa massakauden aikana missä ajassa, ja mitenkä paljon olettaisitte olevanne +kaloreilla?

Itsellä on tässä 9vko aikana tullut 7kg lisää painoa ja ideana oli että olisin +500kcal/päivä yli kulutuksen, mutta ilmeisesti olen ollut enemmän kuin noin paljon tullut painoa, joten mites muilla aikaisempia kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos molemmat punnitukset on ilman vaatteita aamulla paskalla käynnin jälkeen niin ei voi muuta kuin hämmästellä, olet saanut pirusti läskiä aikaan. :)

Vakavammin... lihasmassaa kasvattaa maksimissaan n. 1kg/kk jos ei käytä miestä väkevämpiä joten jos sen yli reippaasti nousee niin se on joko nesteturvotusta tai fläsää. Jos olet geeneiltäsi niin onnekas, että iso osa painonnoususta on lihasta niin onnittelen.

Veikkaan kuitenkin, että osa painoerosta johtuu punnitusajankohdasta, nesteytyksestä ja mahdollisesta kreatiinin käytöstä. Menikö arvaus oikein?

no mul on nyt tullut about 5 kg tullut 4 kk aikana :) vaik oon vaa kotota treenannu käsipainojen kanssa + paljon hyvää ruokaa :) nyt 182/76

lihasmassaa kasvattaa maksimissaan n. 1kg/kk jos ei käytä miestä väkevämpiä
Jep. "Under the best possible circumstances (perfect diet, training, supplementation, and recovery strategies) the average male body can manufacture between 0.25 and 0.5 pounds of dry muscle tissue per week." (Thibadeaun artikkelista, jonka jokaisen bulkkaajan pitäisi lukea)

Yhteenveto suomennettuna:

• Älä kerää rasvaa kehoon. Rasvaprosentti kannattaisi pitää 10% alapuolella. Suuremman rasvamäärän kerääminen ja ylläpitäminen ei ole hankala, ja vaikka siihen voi mennäkin aikaa, niin kuka tahansa pystyy siihen.

• Et voi pakottaa kehoasi kasvattamaan lihasta vain ylensyömällä.

• Kehittymistäsi voi rajoittaa se, ettet saa tarpeeksi ravinteita. Jos ruoan määrä on ongelma, syö siis hyvää ravinnerikasta ruokaa. Tietyn rajan jälkeen ruokamäärien kasvattaminen ei kuitenkaan johda kuin rasvan kerääntymiseen.

• Pidä järki kädessä. Et voi kerätä 10 kg lihasta kolmessa kuukaudessa - et edes kuudessa. 750-1000 g lihasta kuukaudessa alkaa olla jo optimistinen arvio. Useimmille 5 kg vuodessa on hyvin harvinaista. Muista kuitenkin, että jos keräät kymmenen vuoden aikana keskimäärin 2.5-4 kg vuodessa, olet lopussa melkoinen massamonsteri.

• Rasvaprosentin pitäminen alhaalla auttaa rajoittaamaan rasvan kertymistä ja lihasten kehittymistä enemmän kuin mikään makroravinnejakaumakikkailu. Vastaavasti rasvan kerääminen kehoon altistaa jatkossakin lihomiselle.

• Lihasten kerääminen ei saisi koskaan olla tekosyy paskaruoan syömiselle. Jos haluat syödä roskaruokaa, niin ole sitten mies ja myönnä suosiolla, että yksinkertaisesti pidät siitä niin paljon, ettet halua luopua siitä. Älä yritä selitellä mäkkärisyöpöttelyä jollain massakaudella. Pitsoilla, Big Maceillä ja donitseilla ei ole mitään anabolisia etuja puhtaaseen ruokaan nähden.

on tosta artikkelista täällä ennenkin aika paljon keskusteltu, ja siihen tulokseen monet tullu, että vaikka siitä on suurin osa ihan fiksua tekstiä, niin vedetään kyllä ihan överiksi tuo juttu. Ei sitten mitään järkeä pitää alle 10% rasvoja, se ei ole edes normaalia. itse aloitin jostain tuolt kympin alapuolelta treenit, painoin 53 kg, olin 172 pitkä ja pidin kyllä itseäni sairaalloisen laihana. Vaikka tuohon pistettäisiin 20 kg lihasta päälle, niin alle kympin rasvat on silti mun mielestä todella tyhmät pitää vuoden ympäri.(vaikea uskoa, että sellasilla kaloreilla mitään oikeaa kasvua enää edes tulisi, sehän olisi kuin monta vuotta kestävä dieetti)

Syödä kannattaa jos mielii lihasta saada, eikä se pieni läskikään haittaa. pitää vaan ymmärtää jarrutella senverran ettei lähde mopo käsistä.

Aika rankalta tuntuisi pitää rasvaprosenttia alle 10%. Itse en syö laisinkaan "roskaruokaa", vaan omasta mielestäni hyvin terveellisesti ja sopivasti. Oma prosentti pyörii 18-20% välillä ja kokoa on 182/95. Ilman mitään saliharjoittelua tosin, tiedä sitten mitä nuo prosentit olisi, jos "treenaisin".

Korjaus, mittasin just. 17,4%.

Ilman mitään saliharjoittelua tosin, tiedä sitten mitä nuo prosentit olisi, jos "treenaisin".

Wtf man?! Treenaat vissiin jotenki vai onko sulla lihasta enemmän kuin monella treenaajalla?

Itselläni tullu massaa 9 kg 5 kk aikana, josta olen treenannut 4kk. Liikaahan tuo on, mutta bulkin alku kusi totaalisesti väärän ruokavalion takia. Mutta lihasta kuitenkin on tullut ihan kivasti, rasvaakin tosin. Treeni tauon syy on välilevyn pulistuma/repeämä, en tiedä vielä kumpi. Toivottavasti pian pääsee takasin salille.

Ehkäpä se on kuitenkin aika paljon geeneistä kiinni ja kuinka ruummillista työtä tekee. Pienestä pojasta asti, kun on lapiota tarpeeksi heilutellut niin kai sitä jotain käsivarsiinkin jää.

Joskus heinakuussa aloin bulkkaamaan. En laske kaloreita yritän vain syödä mahdollisimman paljon. Väliin mahtuu varmasti - kaloreillakin mentyjä päiviä. Ja paino oli alussa noin 80 kiloa ja nyt se on 100kg. Viimesin harppaus 19.10 meni 90 kiloa rikki ja nyt pari kuukautta myöhemmin 100. Rasvaa ei vieläkään ole hirvittävän paljon. Vielä ajattelin bulkata 105-110 ja sitten dietille:) on tässä tuloksetkin noussut ja lihastakin varmaan joitakin kiloja tullut eli ihan jees. Paljon mukavampaa olla bulkilla kuin dietillä

Paljonkohan saisin lisää painoa, jos aloitan bulkin suunnitellusti tammikuussa, joka kestäisi 2kk ja n. +500kcal olisi tavoitteena päivittäiseen ruokaan. Itsehän olen n. 186cm / 73kg ja kaipaisin painoa ja lihasta lisää ennen kesää. Vuoden olen salilla käyny. Kahden kuukauden bulkin ajattelin siis pitää, jonka jälkeen aloittaisin kevyehkön dietin.

Joskus heinakuussa aloin bulkkaamaan. En laske kaloreita yritän vain syödä mahdollisimman paljon. Väliin mahtuu varmasti - kaloreillakin mentyjä päiviä. Ja paino oli alussa noin 80 kiloa ja nyt se on 100kg. Viimesin harppaus 19.10 meni 90 kiloa rikki ja nyt pari kuukautta myöhemmin 100. Rasvaa ei vieläkään ole hirvittävän paljon. Vielä ajattelin bulkata 105-110 ja sitten dietille:) on tässä tuloksetkin noussut ja lihastakin varmaan joitakin kiloja tullut eli ihan jees. Paljon mukavampaa olla bulkilla kuin dietillä
+20kg/5kk ja luulet ettei ole rasvaa ole paljoa, tosta 20kg:sta varmaan noin 14-16kg sitä itteensä ja pari kiloa nestettä joten ehkä pari kiloa saattaa olla lihastakin.

+20kg/5kk ja luulet ettei ole rasvaa ole paljoa, tosta 20kg:sta varmaan noin 14-16kg sitä itteensä ja pari kiloa nestettä joten ehkä pari kiloa saattaa olla lihastakin.
Siis kyllä mä nyt sen tiedän että rasvaa on tullut mutta tarkoitin että ulkoisesti en näytä juurikaan lihavalta/rasvaiselta. Ja joka liikkeessä sarjapainot on noussut kymmeniä kiloja joten kyllä mä uskon että tosta voi jopa viitisen kiloa olla lihasta.Sittenhän sen näkee että mitä sieltä paljastuu kun dietti edistyy kesää kohden:) kyllä mä silti tätä pitäisin onnistuneena bulkkina..

Siis kyllä mä nyt sen tiedän että rasvaa on tullut mutta tarkoitin että ulkoisesti en näytä juurikaan lihavalta/rasvaiselta. Ja joka liikkeessä sarjapainot on noussut kymmeniä kiloja joten kyllä mä uskon että tosta voi jopa viitisen kiloa olla lihasta.Sittenhän sen näkee että mitä sieltä paljastuu kun dietti edistyy kesää kohden:) kyllä mä silti tätä pitäisin onnistuneena bulkkina..
epäilen että olisit saannut 5kilon bulkilla samat tulokset mutta 15kg vähemmän fläsää. ja yli 3kg lihasta 5kk on aika epätodennäköistä. ainut missä oot onnistunut niin tuplaamaan läskin määrän kropassa.
edittinä vois heittää että paljon on housujen koko vyötäröltä kasvanut?

Vuoden aikana tullut 7kg, mutta pitää ottaa huomioon, että kun aloitin bulkkailemaan niin olin laihaläski ja nyt syklittelemällä menty. Kai tässä jotain pihviä tullut.

itellä tullu 2 vuodessa semmoset 23 kiloa ja ihan tyytyväinen olen. Vasta nyt lähiaikoina on ruvennut toi läskin määrä näkymään jo senverran, että muutkin tajuaa sanoa ettei ihan pelkkänä lihaksena ole tullut. Veikkaisin että tosta on se 10 kiloa lihasta ja loput fläsää, onneksi oli aloittaessa rasvaprossa siellä kympin pienemmällä puolella :P nykyisin rasvaprosentti n. 16-17. Eli ei siis älytöntä bulkkia, mutta maltillista painon nostamista kokoajan. Välissä nousee paino vähän tiheemmin, ja sitten taas pidän hetken samassa kunnes taas nostetaan vähän. Vielä kehtaa muutamat kilot ottaa ennenkuin pitää jo ruveta miettimään miltä läskikasalta sitä oikeasti näyttää :D

Itte oon saanu painoo 2,5 vuodessa about 20kg, missään vaiheessa en oo sikabulkkia vetäny, eli vatsalihakset on näkyny koko tän ajan. Täst vois päätellä, ettei rasvaa oo tullu iha järkyttävästi lisää, vaan suurin osa lihasta ja nesteitä. Nyt mitat siis 181cm/87kg. Eli mulla on toiminu ainaki näin alottelijana tällanen maltillinenki bulkki iha jees. Nyt on tosin paino jumittanu useemman kuukauden vaan samassa kohtaa, vaikka tulokset on parantunu. Pitäs vissii vaa koittaa syödä enemmän.

itellä pienen dietti kokeilun lopuks oli paino 75kg ja risat nyt 11 vk kjälkeen 81kg krea kuuri päällä eli varmaa jotai kilo ylimäärästä nestettä(viikko sitte ku alotin paino 79,8kg) ja dietin lopussa oli ainakin kilo liia vähän nestettä eli semmone 4kg tullu lisää painoo..

omasta mielestä menny iha putkee jalkoihi tullu todella paljon lihasta ja olkapäihikki iha hyvin.
semmone 1kg-1,5kg per kuukausi on iha hyvä tahti turha sitä enempää painoo o nostaa.

18kk 21kg.

Aloitus mitat oli 178cm 53kg, nyt 178cm 74kg.

Sinänsä kylllä mielenkiintoista (vaikka olen kylläkin lukenut asiasta että aluksi lihakset kasvaisivat ilman kummenpaa ruokavalion muutosta) että aluksi kun en lisännyt syömistä kuin proteiinien osalta, niin silti paino nousi 5kg ekan kuukauden aikana :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom