Olen tässä jo tovin miettinyt fitness-tyyppisen treenaamisen aloittamista. Urheilutaustaa löytyy lähes koko iältä eri lajeista aina kuntosalilla käymiseen, mutta nyt on alkanut houkuttelemaan tuo puntilla käyminen entistä enemmän. Tähän mennessä olen liikkunut viikossa keskimäärin 4-6 kertaa/vko riippuen kiireistä ja missä kunnossa paikat ovat olleet, mutta harjoittelu on ollut tähän mennessä enemmänkin aerobista ja juuri noita erilaisia pallopelejä. Salia on ollut n. 2 kertaa viikko, joskus vähän kerta pari enemmänkin.
Olen ajatellut aloitella nyt vähentää aerobista siihen kahteen kertaan viikossa ja pistää pääpainon puntille (3x/vko). Haluaisinkin nyt vähän kysellä, että minkälaisella kalorimäärällä kannattaisi nyt lähteä liikenteeseen, jotta tämä lihasten kasvattamisen saisi paremmalle alulle? Alamahan seudulla on vähän ylimääräistä (ei tosin paljoa, mutta kuitenkin sen verran, että itseään häiritsee), josta haluaisin päästä eroon, joten mitenkä tämä kannattaisi ottaa huomioon suunnitellessa ruokavaliota ja treeniä. 175/67.
Olen ajatellut aloitella nyt vähentää aerobista siihen kahteen kertaan viikossa ja pistää pääpainon puntille (3x/vko). Haluaisinkin nyt vähän kysellä, että minkälaisella kalorimäärällä kannattaisi nyt lähteä liikenteeseen, jotta tämä lihasten kasvattamisen saisi paremmalle alulle? Alamahan seudulla on vähän ylimääräistä (ei tosin paljoa, mutta kuitenkin sen verran, että itseään häiritsee), josta haluaisin päästä eroon, joten mitenkä tämä kannattaisi ottaa huomioon suunnitellessa ruokavaliota ja treeniä. 175/67.