Paljonko eroa tuloksissa leveellä ja kapeella penkillä?

ATL

Jalat maassa molemmilla, Leveellä otteella 45kg ja kapeella 60kg. Ja elkää jooko noista tuloksista vittuilko, ei kuulu penkki mulla normitreeniin ja tulokset sen mukaiset. Kiinnostavaa tosin tuo, että leveä penkki 40kg ja vinopenkki käsipainoilla 20kg+20kg.
Mutta juu, eiköhän se riipu siitä onko enemmän rintaa vai ojentajia treenannut..

Maksimeja en koskaan kokeillut, mutta silloin kun pystyin vielä penkkaamaan niin sarjapainoissa eroa oli noin 20 kg, esim. saattoi olla normipenassa 130kg ja kapealla 110kg.

Mä teen itseasiassa kapeella pikkusen paremmin. Joku aika sitten testasin leveämmällä otteella niin ei meinannu tulla mitään. Voi olla totuttelun puutetta, mutta kapeahko ote toimii mulle parhaiten. Eli kädet pari senttiä ulospäin siitä kohtaa missä alkaa se tangon sileä osa.

Kapeassa penkissä n. 120kg ja normissa 130 kg hujaikoilla. Kapeassa tosin en saa kaaresta juuri hyötyä, kun teen sen salin penkillä joka on melko matala (perse irtoaa heti penkistä jos jaloilla ottaa kaarta).

Kannattaa muuten kapeassa penkissä lämmitellä kuten normaalia penkkiä varten. Viimeaikoina ollut useampi tapaus, itseni mukaan lukien, että on rintalihas revähtänyt nimenomaan kapeassa penkissä.

Normi (pikkurillit tai nimettömät merkeillä) 140x5 ja kapee (etusormet karhennuksien reunassa) 140x3. Eli muutaman toiston verran on eroo. Paras sarja leveellä olu kuitenki 150x3, että kiloissa varmaan noin 10 kiloa eroa.

Olenko ainoa jolla kapea penkki on huomattavasti heikompi. Täysi mittainen kapea penkki noin 60% leveästä penkistä. Kapea lankkupenkki vähän parempi kuin leveä penkki.

Viimeisen puolen vuoden aikana pyörähtänyt ympäri tulokset. Pari tuntia sitten tein 90kg:lla kapeaa penkkiä helpohkon 8 toistoa, normipenkki on sama toistomäärä mutta nihkeähkösti. Alas on tultu ja reilusti...