Paljon liha maksaa?

Ikä
44
Pikku galluppi, samasta aiheesta voi olla joskus ennenki ollut keskustelua, mutta en löytänyt searchilla vastaavaa ja olisin kiinnostunut tietämään, ihan vertailun vuoksi :)

Eli, paljonko lihalle tulee teoreettisesti hintaa? Paljon menee rahaa keskimäärin kuukaudessa lisäravinteisiin/ruokaan/muihin "tarvikkeisiin"? Kuinka paljon maksaa kilo lihasta? Onko kukaan ikinä laskenut/seurannut?

Itse tein pikaisen laskutoimituksen:

Ruoka: Viikossa n. 50-60e, eli kuukaudessa n. 200-240e
Lisäravinteet: Kuukaudessa n. 50e
Salimaksu: 30e/kk
Lämmin/kylmävoiteet: purkki sillon tällön, n. 10e/kk

Viime kuussa painoa tuli lisää noin 4kg, eli nopeasti laskettuna yksi kilo lihasta(ja läskiä), on tullut maksamaan n. 82,5e! Yhdelle päivälle hintaa 11e. Näin ihan natuna, elikkäs muita "kuluja" ei juuri ole ;) Pelottavan suuri summa näin opiskelijalle, ei muuta ku pistäkää paremmaksi!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika samoja rahoja menee kyllä mullakin. En ole laskenut, enkä uskalla laskea..ehkä vois joskus laittaa kuukauden ruokalaskun ihan tarkkaan syyniin - pelottavaa! :rolleyes:

Mitenköhän mulla kun ei ole kahteen-kolmeen vuoteen paino noussut yhtään?Ja kaiken lisäksi lisäravinteita olen syönyt suunnilleen kokoajan. Missähän vika?:hmmm:

Kyllä sä söisit jonkin verran ruokaa vaikket harrastaisikaan saliharjoittelua. Eli ei voimailun vaatiman lisäravinnon hinta loppujen lopuksi ole niin järkyttävän iso. :)

Eiköhän aika monella ole asuminen ja ruoka ne suurimmat kuluerät riippumatta harrastuksista.

Sitä paitsi tiedän monta kaveria joilla menee enemmän rahaa esim. baarireissuihin kuukauden aikan kuin mitä minä kulutan tämän harrastuksen myötä kuukaudessa. :)

Tosiaan, kun jättää sen yhden baarireissun kuussa tekemättä, niin sillä kustantaa koko saliharrastuksen lisäravinteineen. Ruokaa ei lasketa, kai sitä muutenkin syötäs. Ja roskaruokahan maksais aika paljon... :)

Tappara vei sanat suusta! Paitsi että mulla menee silleen että jättää sen toisen baarikäynnin _vuodessa_ käymättä, niin niillä rahoilla makselee reenejä/lisäravinteita kummasti:D

Originally posted by paddington
Onkohan tässä nyt mitään järkeä?

Mutta lasketaan:

Kulut: 300€

Massaa tuli: 10g

Tätä menoa 1 kg tulee maksamaan 30.000 € :)

Ei tässä mitään järkeä luonnollisesti ole, mutta nyt kun kerran tuli laskeskeltua niin taidan alkaa seuraamaan noita menoja tarkemmin :)

halvalla lähtee kilo sulla.. Mitähän tuo 300e sisältää ? ;)

Entä sitten kun olet käynyt salilla 10 vuotta, eikä kehitys enää olen samanlaista kuin nykyään. Voi tulla kilolle melko suuri hinta.

rahaa kuluu

Hieman hirvittää mutta tehdäänpä kuitenkin pieni arvio...

Kustannukset
i)Ruoka
-Vanhan treenipäiväkirjan mukaan ennen treenauksen aloittamista söin jotain 1800kcal/päivä. Nykyään noin 2500. Siis noin 40% lisää sapuskaa.
-Oletetaan että syön saman hintaista sapuskaa kuin jos en treenaisi, ruokalaskuun tulee noin 80 euroa ylimääräistä kuukaudessa, siis kuudessa vuodessa 5760 euroa.
ii) Lisäravinteet
-vasta parina viimevuonna lisäproteiinia ja palautusjuomaa,
rahaa kuluu ehkä 20euroa/kk, kahdessa vuodessa 480 eeroa.
iii) Salikortti
-aerobic/puntti/yms. kortit kaikkiaan maksaneet noin 2500 euroa
iv) treenikamppeet
-nykyään 70 euroa/vuosi (hyvät aerobickengät maksaa), alussa 20 euroa/vuosi, siis 270 euroa

Lihan määrä
-noin 6 vuoden aikana 25 lisäkiloa, rasva% on pienentynyt joten voisi olettaa että ainakin 10 kiloa lihasta (varovainen arvio)

Kaikkiaan treeni on siis tullut maksamaan noin 9000 euroa :eek:
joten lihakilolle tulee hintaa 900 euroa.

(Laskelmassa ei sikäli ole järkeä että tavoitteena on alusta asti ollut sekä lihasten hankkiminen että aerobisen kunnon parantaminen joten hinta/tulos vertailussa pitäisi ottaa huomioon myös huomattavasti parantunut kunto ja ulkonäkö. Heh, taas tuli viihdytettyä itseä turhilla laskelmilla:p )

Joo ite oon saanu tuotua painoa joitain kiloja alaspäin tässä viimesen parin kuukauden aikana.

Ekuja menny varmaan n. 400 ja paino tullu alas joku 5kg.

Eli seuraavaks ku alotan massakauden ni varmaankin sali ja lisäravinnevalmistajat maksaa mulle sellaset 80e/kilo?

Mulle lihat on tullut todella kalliiksi, kun oon reenaillut vaikka kuinka kauan mutta oon silti ihan naru.:mad: Eniten mulla menee rahaa viikonloppujen baari retkillä, ne kun pystyis lopettaan niin vois sitä kasvuakin tapahtua paremmin.

Suositut

Back
Ylös Bottom