Palelu ruokailun jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ada
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ada

Tietääkö kukaan mitään selitystä sille, miksi ruokailun jälkeen alkaa lähes aina palella? Nytkin istun lounastauon jälkeen hirveessä tärinässä, kun en kehtaa oikein päällystakkiakaan pitää täällä sisällä. Ei se ruoan vähyydestä voi johtua, kun ihan kunnon setit pastaa ja kalaa söin. Avo sanoi, että heilläkin töissä nimenomaan naiset valittavat usein samaa ongelmaa. Jotenkin kai se liittyy siihen, että kaikki energia (?) elimistössä menee ruoansulatukseen....

juups. ihan oikein päättelit. Minua alkaa aina ruuan jälkeen väsyttää ja syy on sama että elimistö käyttää energiaa ruuan sulattamiseen.
Tää voi nyt mun villi veikkaus/urbaanilegenda, mutta jostain olen saanut päähäni semmoista että kun ruuan sulatus käynnistyy vatsan ja suoliston verenkierto lisääntyy mikä aiheuttaa ääreisverenkierrossa hetkellistä heikkenemistä...
Voi olla väärässsä, mutta näin muistelen kuulleeni jostain.

Juuri näin. Saman selityksen olen myös saanut paleluihini, eli ihan normaali fysiologinen toiminto. Tän takia otankin aina ylimääräisen pitkähihaisen duuniin mukaan :)

Hannebaali sanoi:
Tää voi nyt mun villi veikkaus/urbaanilegenda, mutta jostain olen saanut päähäni semmoista että kun ruuan sulatus käynnistyy vatsan ja suoliston verenkierto lisääntyy mikä aiheuttaa ääreisverenkierrossa hetkellistä heikkenemistä...
Voi olla väärässsä, mutta näin muistelen kuulleeni jostain.

Saman olen minäkin jostain lukenut. Eli veri alkaa kiertää siellä mahalaukun ja suoliston ympärillä ja muualla ei sitten niinkään, jotenka palelee.

Suositut

Back
Ylös Bottom