Paleltaa, hikoiluttaa, kroppa käyttäytyy oudosti dieetin jälkeen - what's wrong???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

ZannaZ

Hysteerinen söpöliini
Ikä
39
Moikka mimmit!

Mieltäni on askarruttano kovasti, että miks palelen viäkin tosi helposti, vaikka dieetti on ohi ja alkaa pikkuhiljaa olla kaloritkin hinattu sen "kituutusrajan" yläpuolelle? Onko kroppa vaan ni sekasin dieetistä?

Normaalisti näillä ihanilla kevät keleillä ja lämpimillä asteilla kirmaisin tuol minihame ja toppi pääl, korkkarit jalas ja hikoilisin silti kun pieni sika :D. Nyt saatan uskaltaa pitää vähän aikaa shortseja tai hametta, mutta toppia ei kauaa pysty pitää päällä, kylmä tulee :eek:.

En siis palele kokoajan, en todellakaan. Vaan mietityttää että onko se vaan sit niin että kun sitä rasvaa ei ole ni sitä vaan helpommin palelee? Vertaan siis fiiliksiä offikauteen, ja ennen dieettiä/dieetin alussa/jasemmosta fiilinkeihin, jolloin kyllä kieltämättä sitä vararavintoa oli kohtalaisesti.

Hjälp mimmit! Muilla samoja kokemuksia? Syytä huolestua? Vai tarvitseeko vain aikaa ropan palautua...

-edit-
kyse ei ole siis kuumesta tai mistään kipuilusta. vaan vilunväristyksistä ja semmosesta.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaikea sanoa, ku mä oon hiilareiden lisäämisen jälkeen taas hikoillu niinku pieni porsas! :D Karmivaa, kun aamupuurosta lähtien puskee lämpöä pintaan... annas olla jos erehtyy syömään ihan oikeata sokeria, ts. karkkia -> oon saman tien sängyn pohjalla koomassa ja seuraavana päivänä kroppa palkitsee järkyttävällä krapulalla. Pulla naureskeli perjantaina, että "voi kertoo taas pojille, että Faidra veti lärvit ja sammui sohvalle." :jahas:

Kai nämä kaikki on vaan niitä reaktioita mitä kropassa tapahtuu pitkän rääkin jälkeen? Palautuminen varmaan ottaa aikansa ja kai sen elimistön luulis olevan suunnilleen kuukauden sisällä taas normaalitilassa...?

Olispa muuten kiva kuulla sekä tän kevään kisaajilta, että vanhemmilta konkareilta mitä omituisuuksia kehossa on dieettien seurauksena tapahtunut?

ZannaZ, jos et pahastu niin muutan threadin nimeä hiukan. Voidaan keskustella laajemminkin täällä näistä kehon omituisuuksista, ok?

Mulla nousee ruokahalu koko ajan. Dieetin jälkeinen viikko oli yhtä armotonta porsastelua, ei YHTÄÄN kunnon ruokaa :nolo: Ja sen jälkeen muutaman päivän aika normaali ruokahalu. No nyt on taas viime viikonlopusta ollu kokoajan nousujohteista, sapuskaa uppoaa kuin mustaan aukkoon, ja mistään bulkkaamisesta ei ole kyse, mulla on oikeasti nälkä (tai sitten vaan kuvittelen)

Ja toi hiki on ongelmana täälläkin. Hikoilen yöllä ja päivällä, palelin viimeks perjantaiaamuna kun fillaroin toppi päällä töihin(lämpötila oli ehkä +5 mutta aurinko paistoi :rolleyes: )

Ja hyvällä fiiliksellä olen lähes koko ajan, vaikka mulla on ollu jatkuvasti flunssan oireita. Ne ehkä viittaa siihen että palautuminen on kesken.

Yhtä#Hauista sanoi:
Mulla nousee ruokahalu koko ajan. Dieetin jälkeinen viikko oli yhtä armotonta porsastelua, ei YHTÄÄN kunnon ruokaa :nolo: Ja sen jälkeen muutaman päivän aika normaali ruokahalu. No nyt on taas viime viikonlopusta ollu kokoajan nousujohteista, sapuskaa uppoaa kuin mustaan aukkoon, ja mistään bulkkaamisesta ei ole kyse, mulla on oikeasti nälkä (tai sitten vaan kuvittelen)
Sama täällä, tuntus että nälkä vaan kasvaa syödessä, niinkun sanotaan. Ja ihan turha ny sanoa, että "syö puhtaasti paljon". Reenin jälkeen voisin varmaan syödä kaurapuuroa kattilallisen ja siihen päälle vielä pussillisen ruispaloja ja silti en vois sanoa olevani niin täynnä, etteikö jotain tekisi vielä mieli. Koitin tässä mulkata ruokavaliota vähitellen hiilaripainotteisemmaks, mutta ilmeisesti se ei käykään niin kädenkäänteessä, koska noi protskut on mulla se, mikä pitää näläntunteen aisoissa.

Ja mitä tulee tohon kehon termostaattiin, hiki on tupannu oleen ku on noita hiilareja nostanu. Töissä puolestaan saa palella, kun on ilmastointi vähän turhankin tehokkaalla.

Yhtä#Hauista sanoi:
.

Muhun uppoaisi kanssa vaikka miten paljon ihan puhdasta bodysafkaa :kuola: . Muista herkuista puhumattakaan. (Herkkujen kohdalla on onneksi saavutettu ruotu ja tasapaino. )
Aivan mahtava fiilis, kun treenit kulkee ja on ruokaa koneessa palautumista ym varten yllin kyllin. Josko se liha alkaisi turpoamaan jo :rolleyes:

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen en tosiaan osaa kommentoida muuta kun mututuntumalla, eli lieneekö tuo jotakin sopeutumisvaihetta, eli kroppa ihmettelee uutta tilannetta joka sitten vaikuttaa aineenvaihduntaan ja yleiseen olotilaan näin muutenkin..tai jotain.. Mä en kyllä ainakaan palele, päinvastoin, lämmin on, ja kroppa toimii just niinku pitää.

Viime kevään dietin jälkeen mulla kesti useampi kuukausi ennen kuin kroppa oli kunnolla palautunut. Välillä vilutti ja välillä hikoilutti ym "mummutaudin" oireita :) Se on sitä kun kehon "normaali" tila järkkyy ja hormoonitoiminta menee sekaisin.

Tuosta ruokahalusta. Se on tuttua :) Vatsa kurnii jo tunnin ruokailun jälkeen. Ja erityisesti aamupuuron jälkeen tulee järkyttävä hiki, huh :)

Kyllähän nuo hikoilut ja palelut liittyy paljoltu hormonitoiminnan palautumiseen. Ns. hormonaalinen ylikunto aiheuttaa ainakin mulla kisojen jälkeen aivan TAJUTONTA yöhikoilua, tavallaan menopausaalisia oireita ilman oikeaa mummotautia. Tutun lääkärin kanssa kun asiasta keskustelin, se selitti tämäntyyppisen tilanteen fysiologian tosi järkeenkäyvästi, vaan enpä nyt osaa tähän sitä referoida.. muiden kilpailijoiden kanssa juteltuani oon aikaisemmasta poiketen nyt myös todellakin ymmärtänyt, miksi ne kuukautiset on luojan lahja! Taidanpa tervehtiä heitä ilolla ekaa kertaa elämässäni, kun hopefully pian palaavat.
PS. Jo kaksi yötä mennyt ilman hikoilua...määhän tästä hikkupiljaa palaudun!

Mulla tuli tossa kisoja ennen ja jälkeen kolmet kuukautiset viiden viikon sisään niin nyt on sitten oikein kunnon anemia, eilen mitattiin hemoglobiini. Alotin kesken jääneen rautakuurin ja otan nyt pari kuukautta ainakin. Ihmettelinkin kun silmissä vaan mustenee vähän väliä ja yleistä uupumusta ilmennyt vaikka muuten hyvät fiilikset ja kiva kun saa syödä. Pitää kiinnittää huomiota myös ruuan laatuun, että saa kaiken tarvittavan eikä vaan kaloreita. Ei ne paelkät kalorit kroppaa vedossa pidä...

Mukavaa on kun niitä ei tarvitse laskea, loppudieetillä alkoi olla niin jumissa että meni jopa kaloreiden laskussa sekasin:D Heh, piti oikein ponnistellen ynnäillä niitä.

Maltti ois valttia joka asiassa, kisoista palautumisessa etenkin. Ehkä ois parasta lähteä vähäksi aikaa ihan muualle, pois tutuista kuvioista. Toteutan sen ehkä joidenkin toisten kisojen jälkeen, sitten kun se joskus tulevaisuudessa on mahdollista:)

Yhtä#Hauista sanoi:
Mukavaa on kun niitä ei tarvitse laskea, loppudieetillä alkoi olla niin jumissa että meni jopa kaloreiden laskussa sekasin:D Heh, piti oikein ponnistellen ynnäillä niitä./QUOTE]

Joskus loppuvaiheessa diettiä huomasin seuraavan päivän sapuskoja laitellessani, et aivan ajatuksissani laskin sitten veitsen vetojakin kurkkua paloitellessani..:rolleyes:

Back
Ylös Bottom