Palautusjuomat + syömiset naisilla

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
41
Tuolla ravinto-osiossa oli toki tästä juttua, jota luinkin, mutta nyt kysyisin nimenomaan naisilta, eli

-mitä palautusjuomaa käytätte (ja mistä sitä saa ostettua, onko kallista/halpaa)? mitä muuten olisi hyvä syödä heti treenin jälkeen / myöhemmin illalla treenipäivinä?

-pitäisikö huomioida jotenkin erikseen se että menee töiden jälkeen puntille, esim. syödä/juoda jotain "erikoista" vaikka puolta tuntia ennen treeniä?

Itse olen syönyt heti treenin jälkeen yleensä banaanin ja nyt se juoma olisi tuohon hakusessa. N.45min treenin jälkeen sitten kunnon annos rasvatonta rahkaa+hedelmäsosetta ja joko jotain pikkusuolaista (munakas, lämmin voileipä tmv) tai sitten lämmin ruoka riippuen ihan mitä jaksaa valmistaa :)

Mulla vähän vaihtelee. Joskus jos syön heti (noin puolen tunnin sisällä) treenin jälkeen, en juo palautusjuomaa ollenkaan. Muutoin vaihtelen seuraavasti:

-Palautusjuoma, jossa siis hiilareiden ja proteiinien suhde suurinpiirtein 1:1
-Hera 80 ja banaani
-Joskus myös vain esimerkiksi iso lasi maitoa

Nämä vaihtelut siis riippuvat usein siitä, onko treenin jälkeen luentoja, jolloin en syö heti vai pääsenkö esimerkiksi suoraan lounaalle vai olenko kenties kiitämässä jollekin toiselle (liikunta, useimmiten tanssi) tunnille.

Käytössä Muscle +, ostin kun toisella foorumilla kehuttiin. Toi on niin paskan makuista ettei pysty juomaan... Aiemmin oli Recon joku palautusjuoma joka oli kohtuu juotavan makuista.

Mulle tulee nykyään aina banaaneista mieleen se mainos "bananas are for monkeys" ja hihittelen itekseni jos nään salilla jollain banaanin :dance:

On tullut kokeiltua kaikenlaisia palkkareita, niin valmiita kuin jauhojakin....itseä alkaa tökkimään lähes kaikki ajan mukaan. Varsinkin suklaa ja mansikka makuina alkavat jo etomaan. Yksi hyvä mikä menee alas ihan ok, on Forcen Recovery makuna appelsiini-vanilja...sitä aion ostaa taas seuraavana. Hinta taitaa olla jotain 35e pönikkä (noin 2kg). Ostin sitä joskus PowerHouseGymiltä, ja saahan sitä netistäkin tilattua.

Niin ja palkkarin otan aina heti treenin jälkeen pukkarissa. Yleensä noin tuntia ennen treeniä pyrin syömään jotain suolasta, esim leipää ettei ala heikottamaan.

- 1dl hera80 ja n.40g irtokarkkeja, miksei ottaa hiilareita jostain hyvästä, kun kerta niitä ottaa kumminkin... :rolleyes:
Joskus kyllä banaani karkkien tilalla, joskus ei mitään, jos syön ihan heti treenin jälkeen kunnolla, ja joskus vain hera, kun ei ole muistanut/jaksanut hommata mitään hiilaria.

- 1dl hera80 ja n.40g irtokarkkeja, miksei ottaa hiilareita jostain hyvästä, kun kerta niitä ottaa kumminkin... :rolleyes:

Tätä mäkin olen jonkun aikaa ihmetellyt. Miksi tosiaan syödä/juoda jotain pahaa jauhomössöä kun voisi syödä jotain hyvää? :D

Palarina hera80 + maito + kaakaojuomajauhe (maitokaakao pitää pintansa vuodesta toiseen, ei ala tökkimään... O'Boy tai Nesquick, O'Boy ehkä aavistuksen parempi palkkarissa!) Palkkarin juon aina oikean treenin jälkeen. Jos vain jumppailen, painelen suoraan kotiin syömään ilman palaria. Mullakin hiilarit ja prodet suhteessa 1:1.

Ideaalitapauksessa ruokaa naamaan suunnilleen tunti treenistä, harvoin tosin tälle neitille uppoaa. Mutta siis ruokaa. Heikkona päivänä valkuaisia iltapalaksi... Kieltäydyn syömästä ilman nälkää. :evil:

Ennen treeniä ehdottomasti maha täyteen, olipa töissä tai kotona. Itse tankkaan esim. omena-kanelipuuroa (maitoon) ja raejuustoa, tai leipää ja jogurttia+viiliä, ja teetä.

Edit: ja tuota hera80:a saapi ihan tavallisista kaupoista, ehkä ei ihan pienemmistä mut keskisuurista ja marketeista.

Karkeista jonkin verran: onhan ne hyviä ja paremman makuisia kuin monet palautusjuomat mutta niistä tulee paitsi melko paljon sokeria myös ainakin irttareista turhia lisäaineita. En ihan joka päiväiseen tai edes joka treenipäiväiseen palariin niitä suosittele mutta ehkäpä kerran viikossa voisi kokeilla. Monilla vaan voi olla vaikeuksia jättää se tuohon 40 grammaan :D

Äh, en jaksa välittää jonkun 40 karkkigramman lisäaineista, eiköhän niitä muutenkin tule (huomatkaa sama logiikka tässä ko hiilareissa, jostain ne kuitenkin tulee :lol2:). Ehkä terveellisempää ois syödä joku banaani, mutta verrattuna entiseen jokapäiväiseen 200g karkkia, ei joku 40g pari kertaa viikossa tunnu missään.

Sitten on tietenkin herkkupäivä ihan erikseen, sillon karkkia vähän enemmän :rolleyes:. Joo, ehkä oon jollain tasolla koukussa vieläkin, mutta irti en taho päästä. Oon ollu kyllä lakossakin, ja pystyn siihen, mut kyllä se karkinsyönti on vaan kivaa.

Suosittelen taas kerran tuota Mitä söit tänään/eilen? -ketjua, siellä on sivukaupalla hyvää juttua treeniä edeltävistä ja treeninjälkeisistä syömisistä. :)

Palautusjuomana minulla on desi proteiinijauhetta (mitä nyt sattuu kotona olemaan, tällä hetkellä ja aika pitkään itse asiassa jo ollut Protein 90+) ja puoli desiä-desi maltoa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom