Palautusjuoman jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja violett
  • Aloitettu Aloitettu
Kun teen salitreenin ja juon palautusjuoman, niin kuinka pian tarvitsisi syödä kunnon ateria? Mulla se saattaa venyä 3,5 tuntiinkiin töiden takia. Eli suht tyhjällä mahalla tehty treeni(olen syönyt kunnon aamupalan aamulla 6 h tuntia sitten) ja siihen päälle pitkä aika ruokailuun siis n.3.5 h).Kasvaako lihakset vai onko turhaa tohua:)

Mitä nopeammin sitä parempi. Mut suositeltavaa on viimeistään 1-1,5h palkkarin jälkeen. Ite pyrin alle tuntiin, sen verran et kotiin pääsee. Jos tuppaa venyvän noin pitkäänk un sulla ni suosittelen ottamaan jotai helppoa evästä mukaan, mutta kunnon ruokaa esim. joku liha/juusto-painoitteinen salaattiannos.

Koskaan treeni ei ole turhaa! Mutta jos haluaa optimoida palautumisen ja sitä kautta lihaksen kasvattamisen on sun ehdottomasti saatava ruokaa nopeammin palkkarin jälkeen. Palkkari ei ole ateria, vaikka siinä ravintoarvollisestikin vois olla samat arvot.

Jos ei muuta ni kaupasta kipikipi jotain pientä vaikkapa keittokinkku paketti ja muutama hedelmä kyytipojaks. Mielikuvitusta peliin. Ei aterian tartte aina olla "kotona keitettyä riisiä/pastaa/perunaa ja pannulla laitettua lihaa/kanaa/kalaa".

Jos sulla siis kerran on tarkoituksena lihaksia kasvattaa, niin huonolta kyllä kuulostaa sun ruokailut. Lihaksethan kasvaa vaan jos sä syöt enemmän kuin kulutat. Ja jos syöt noin harvoin, niin et varmasti syö tarpeeksi. Salilla et myöskään pysty treenaamaan tyhjällä vatsalla tarpeeksi kovaa, jotta ne lihakset oikeasti suostuisivat kunnolla kasvamaan. Yritä syödä noin kolmen tunnin välein, ja noin tuntia ennen treeniä jotain proteiini- ja hiilaripitoista ja sit mahdollisimman pian sen palkkarin jälkeen kunnon ateria.

Kiitos vastauksistanne.Tiedän, että syömisieni välit ovat liian pitkät, mutta työni takia en todellakaan voi syödä silloin kun haluaisin. Ja se on tässä suurin ongelmani. Mutta jos kerron ajat milloin voisin jotakin suuhuni laittaa niin olisiko hyviä ehdotuksia koostaa päiväni..
Eli töihin lähden 5.25 ja sitä ennen syön kunnon aamupalan (ruisleipää,kalkkunaleikettä/kananmunaa tms paljon +raejuustoa/rahkaa 200 g).
11.45 syön pikaisesti banaanin tms juuri ennen treeniä(pitäisi varmaan olla proteiiniakin..)
13.15 pikaisesti palautusjuoma
16.30 kotona kunnon ateria
Ja illan mittaan yritän syödä mahdollisimman paljon vielä proteiinipitoista ruokaa.
Nukkumaan n.9.00 aikasen herätyksen takia..

Tässä työpäivän aikana mahdolliset syömisaikani ja treenin teen taukoni aikana pikaisesti.

Salia olen harrastanut n.5 kk ja tuloksiakin näkyy jo.. olen 165 cm ja n.52kg. Paino on pysynyt suht samana mutta vyötärö ja lantio kaventunut. Ja hauislihaskin vähän pilkistää

Melkoisen pitkä väli tuossa aamupäivällä, jos ei mitään taukoa saa pitää.. Proteiini(+hiilari)juoma on yksi vaihtoehto, helppo ja nopea, mutta eihän se toki oikeaa ruokaa korvaa ainakaan joka päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom