palautusjuoma..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja damien
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
:( olis tällainen pieni onkelma.. kun oon tähän asti juonu palautusjuomana dietmixiä, mut mun mahantoiminnan vuoksi joudun nyt sitten jättämään senkin pois. ilmeisesti en voi käyttää mitään lisäravinteita.. siis ainakaan noita protsku-juomia. Niin kymysys oliskin et millä pystyisin korvaan ton p.juoman? vinkkejä? onks kellään muulla samaa ongelmaa?

Mikä sun ongelma tarkalleen ottaen on? Mahantoiminta ei oikein sano mitään. Onko sulla joku sairaus vai onko kyse allergiasta? Oletko saanut siis lekurilta jotkut ohjeet vältettävistä ruoka-aineista? Vai onko kyse ihan vaan omista tuntemuksistasi, että vatsa ei tykkää jostain? Laktoosiongelmako? Protskuja saa myös laktoosittomana. Kerro nyt jotain lisää.

EDIT: toi dexal nyt on yhtä tyhjän kanssa, sehän on pelkkää sokeria :jahas:

eli mulla ei maha toimi... on kyllä ollut aina ongelmana, mut ilmeisesti noi protsku-juomat pahentaa sitä.. syön paljon kuituja 35g päivässä ja juon vettä n.3 litraa päivässä. ärsyttää ihan saatan#### kun maha vaan leviää kun mitään ei tuu ulos.. Haluisin kuiteskin syödä kunnolla mut alkaa vähän into kohta loppuun ja sit jos viä pitää jättää toi p-juoma pois:(

En nyt oikein ymmärtänyt mitä ongelmia tuo palautusjuoma sulla oikein aiheuttaa, mut tuli mieleen, et jos juot sen heti sekoitettuasi niin saat aika paljon ilmaa vatsaasi, mikä ei vatsaongelmia ainakaan helpota. Anna seistä hetken aikaa ennen juomista tai sekoittele valmiiksi ennen treeniä, jos tästä on kyse.

Kokeilepa pitää "tankkauspäivä" aina joskus eli syöt vähän enemmän hiilareita, niin eiköhän ala toimimaan. Itselläni on ollut ihan sama ongelma, varsinkin dieetillä, kun syö vähän niin vatsa ei meinaa toimia...

Voisko sulla olla laktoosi-intoleranssi? Nyt en kyllä tiedä ton Dietmixin sisältöä ja sitä onko siinä laktoosia. Kannattaa kokeilla jotain laadukasta laktoositonta proteiinia.

Vai onko sun vatsa kova? Vältä silloin banaania, kananmunia ja juustoa. Lisää ruokavalioosi kuituja, esim. leseitä. Auringonkukan- ja pellavansiemeniä kannattaa myös kokeilla.

damien sanoi:
eli mulla ei maha toimi... on kyllä ollut aina ongelmana, mut ilmeisesti noi protsku-juomat pahentaa sitä.. syön paljon kuituja 35g päivässä ja juon vettä n.3 litraa päivässä. ärsyttää ihan saatan#### kun maha vaan leviää kun mitään ei tuu ulos.. Haluisin kuiteskin syödä kunnolla mut alkaa vähän into kohta loppuun ja sit jos viä pitää jättää toi p-juoma pois:(

Jep.. tuttu juttu... itsen käyn hmm..no..paskalla 1-3 kertaa viikossa suoli kun ei toimi niin ei toimi! tiedän tunteen kun vatsa paisuu eikä mitään tule ulos.
kyse ei mielestäni ole ummetuksesta koska sen tuntee kun ummettaa, mut lääkäri käskee ostaa apteekista kaiken maailman lääkkeet ja sittenhän vasta ollaan kierteessä!! en tiedä mistä toi johtuu mut kai se sit on hidas suoli tai jotain... proteiini ei kyllä mulla huononna tai paranna asiaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Q.Bijou sanoi:
Ja höpöhöpö, sulla taitaa olla vain luulotauti.
nii joo.. voihan se tosiaan luulotautia olla.. mä vaan luulen käyväni noin 2 krt viikossa paskalla ja aika usein on semmosia 1-2 viikon jaksoja et en käy ollenkaan.kyllä se ihan totta on ja yhtä helvettiä, rasittaa oikeesti tosi paljon elämää. Mä oon sillon niin onnelinen jos mun maha on jostain kumman syystä sekasin ja pääsee vähä useimmin vessaan:) joo ja ollaan käyty lääkärissä, tähystys on 2 viikon päästä. Syön muutes pellava rouhetta, seesamin siemeniä, luumuja puuroo, vehnälesettä, tummaa leipää paljon kasviksia ja juon tosi paljo vettä päivässä, että ei se kuidun puutteesta voi johtua. Edes kahvi ei saa mahaa toimiin. Aattelin vaan tota palautumisjuomaa että kun lääkärissä sanoivat että se kai pahentais...

Kannattaa kokeilla veden juonnin lisäämistä, vaikka joisi jo nyt 2-3 litraa päivässä. Kuntoileva ihminen hikoilee paljon ja se määrä pitää korvata. Mieluiten tietenkin treenin yhteydessä, mutta aina se ei onnistu.

Jos syö paljon kuitua, niin vettä pitää juoda suhteessa enemmän - kuidut imevät itseensä vettä ja vatsa voi mennä "kovaksi" jos vettä ei juo riittävästi. Kuidut jämähtävät sinne suoleen. Lähipiirissä oli hiljattain yksi tällainen tapaus.

Treenin "hikoilumäärä" kannattaa testata:
1. punnitse itsesi ennen treeniä ALASTI ja merkkaa lukema ylös
2. Täytä 0,5 l vesipullo ihan täyteen ja juo se kokonaan treenin aikana, älä kuitenkaan täytä uudelleen (hankaloittaa hikoilumäärän laskemista)
3. riisu itsesi treenin jälkeen ja pyyhi hiki iholta pyyhkeellä
4. punnitse itsesi alasti ja merkkaa lukeama ylös
5. Laske hikoilumäärä miinustamalla "jälkeen" lukema "ennen" lukemasta ja lisää tähän lukemaan juomasi vesimäärä (0,5 l).

Esim. Painat ennen treeniä 65,5 kg. Juot treenina aikana 0,5 l vettä. Painat treenin jälkeen 65,0 kg. Olet hikoillut yhden litran: 65,5 kg - 65 kg = 0,5 kg + 0,5 litraa eli 1kg/litra. Yksi vesilitrahan painaa kilon.

HUOM! älä käy vessassa treenin aikana, muuten lukema ei pidä paikkaansa!

Meitsi juo 4-5 litraa vettä päivässä ja tähän päälle sitten mahdolliset virvoitusjuomat, kahvi, tee jne. Niitähän ei pidä laskea päivittäiseen nesteen määrään mukaan. Kahvi esim. toimii diureettina eli kuppi kahvia poistaa kehosta kaksi kuppia nestettä. Jos juot kahvia niin pitäisi juoda sitä vettä sitten reilusti päälle...

Damien..
Diet Mix sisältää vain 0,7 g lakstoosia 100g:ssä. Eli sen ei pitäisi aiheuttaa oireita laktoosi-intolerantikolle. Jos laktoosi sinun vatsalle ei sovi, niin se ilmenisi löysäsnä ulosteena, jopa ripulina. Eikä ummetuksena. Millainen on kuidun saantisi päivässä? Entä liikunnan määrä, tarkoitan aerobista? Nesteen määrä päivässä? Jos ummetus on vaivaksi, niin apteekista saa ilman reseptiä duphalakia, movicolia ja levolacia, jotka auttavat suolen toimintaan. Otat aamuisin ennen aamuiaista vaikka 15 ml aluksi. Ja seurailet vaikutusta. Ota vaikka 2 kertaa viikossa aluksi ja katso auttaako!
Olen lähihoitaja ammatilta, joten nämä asiat on tuttuja.

Millaiset ruokailutottumukset sulla on? Yksi mitä kannattaa tietty kokeilla on ruveta syömään usein, kellon mukaan ja tietysti tarpeeksi. Mulla ei hirveästi ongelmia ole vatsan kanssa ollut, mutta sen olen huomannut, että "normaalin" yhden kerran sijasta ainakin itselläni vatsa rupeaa toimimaan 3 kertaa päivässä kun siirryn säännölliseen 8 aterian päivärytmiin. :D

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että Dietmix on vihonviimeinen pal.juoma mitä minä käytän. Yhden pussin verran kokeilin, mutta oli jatkuvasti ongelmia vatsan kanssa. Välillä oli ihan ripulina, välillä ummetuksessa, jatkuvasti kiersi ja tuntui pahalle.

Nyt en muista mikä ainesosa se oli, minkä ravintoneuvoja epäili aiheuttavan oireita. Sitä ei ole normaaliprotskuissa. Mulle käy taas tosi hyvin esim. Nutriplussan protskut ja ihan perusherat. Soija saattaa aiheuttaa ongelmia, joten saattaa auttaa jos sitä välttää. Dietmixissä on ainakin soijaa.

Älä lopeta tuon kokemuksen takia, vaan kokeile jotain muuta. Syy vatsavaivoihin ei kuitenkaan ole ainakaan proteiinissa, vaan joko suolistossasi tai elintavoissasi. Keho on siitä omituinen, että se ei aina toimi oletusten mukaan. vaikka tiedät noudattavasi terveellisiä elämäntapoja, voi vatsa olla silti eri mieltä. Hyvä että olet menossa tutkimuksiin. Voi kuitenkin olla ettei sieltä mitään faktaa löydy.

Minulla on mielestäni "kova vatsa" aina, mutta öljyn käyttö aamiaismyslissä näyttää auttavan. Jälkiruokalusikallinen (= 2 ts) rypsiöljyä tai kalaöljyä jugurtin ja myslin sekaan. En takaa mitään, mutta voihan se jollekin auttaa.

Toi Dietmix ei ole ravintosisällöltään muutenkaan sopiva palautusjuomaksi, vaikka sitä niin mainostetaan, koska sen sisältämä sokeri on fruktoosia, eli tod. hitaasti imeytyvää sorttia.
Magnesiumin puute aiheuttaa myös ummetusta, ja muistaakseni myös joidenkin B-vitskujen, vaikka niitä luulis jo saavan enemmän kuin tarpeeksi joka safkasta.

kiitoksia vastauksista! Ajattelin tähän nyt sitten laittaa ruokailu/liikunta tottumuksiani, kun niitä kyseltiin..
eli normi päivä suurinpiirtein näin:
aamu 7:00
50g kaurapuuro
2tl vehnälese
1rkl pellavarouhe tai elinvoimakuitu
maito(rasvaton)
2dl kaloriton mehukeitto
1 tumm.leipä
20g keittokinkku
1kan valk.

9:30 väli
protskupatukka tai
100g rahkaa
2dl jugurttia

n.11:00-12:00
koulun ruoka
eli syön mitä tarjotaan ja paljon.

väli 15:00
2 tummaa leipää
1 kan valk.
30g keittokinkku
hedelmä tai
50g mysli
2dl jugurtti

salia ennen viä yleensä leipä tai hedelmä jos tuntuu nälkäiseltä
18:00 sali-palautumisjuoma dietmix(jota en uskalla tällä hetkellä juoda)

ilta 21:00
150g-200g vähärasvaista lihaa (tonnikala,nauta,kana)
40g pastaa
raejuustoo
kasviksia

mutta sinänsä syön aika vapaasti että jos tekee karkkia tai semmosta mieli niin kyl mä sit syön ja käyn viikonloppusin viihteellä(en kyl joka v-loppu) niin sillon tulee syötyä vähän huonommin.
vettä juon n.2 litraa+ salilla 1/2 litr.
käyn salilla 4 krt viikossa ja spinning 1-2 krt+ 1krt bodystep.
tosin nyt pari viikkoo oon koittanu syödä mahdollisimman vähän kun ei tonne mahaan huvita mitään työntää ku ne ei tuu pois..:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom