Palautusjuoma & maito

Noniin.. katselin tossa jotain threadeja ja en löytänyt näin äkkiä suoraa vastausta joten kysyn sen nyt omalla threadilla.

Eli kannattaako tai onko järkeä juoda juomaa maidon kanssa kun veden kanssa on vaikeeta saada litku alas :urjo:

Jauhot on Fastin Viking Poweria ja ohjeissa muistaakseni luki, että sekoita veteen tai maitoon ja sen verran kyselin myyjältä, että rasvattomaan maitoon voin vielä sekoittaa ilman että imeytyminen hidastuisi oleellisesti..
olenko hakoteillä?:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maito hidastaa juoman imeytymistä joten kannattaa sekoittaa jauhot veteen.

et kai laita liikaa vettä? ekan kerran kun tein satsin viking poweria, laitoin jauhoja desin ja vettä varmaan 4dl. hyi saatana että maistuikin pahalta. nykyään jauhoja reilu desi tai puolitoista ja vettä n.2,5dl

Originally posted by beginner
et kai laita liikaa vettä? ekan kerran kun tein satsin viking poweria, laitoin jauhoja desin ja vettä varmaan 4dl. hyi saatana että maistuikin pahalta. nykyään jauhoja reilu desi tai puolitoista ja vettä n.2,5dl

No juuri tuollaisen satsin tein itse ja niin pussin kyljessä mielestäni neuvottiin eli 1-2 dl jauhoja ja 3-5 dl vettä jolloin 1,5 dl jauhoon uppoisi n. 4 dl vettä ja kyllä oli pahaa/laihaa.

No taidanpa vähentää vettä, niin eiköhän se siitä parane.

Kiitos vastanneille.

Re: rasvattomaan!

Originally posted by Kipi I
rasvattomaan maitoon sekoitan itse aina!

No joo, mä oon kans maitoon sekotellut aina. Mut ilmeisesti pitäis vaihtaa veteen... Miksi toi maito sitte on huono palautusjuomaan?

Onko sillä mitään haittaa jos imeytyminen hidastuu silloin kun proteiinipirtelö nautitaan illalla ennen nukkumaanmenoa, eli proteiineilla on koko yö aikaa imeytyä?

ei kai sillä sitte haittaa ole jos heti juoman jälkeen kaatuut sänkyyn:cool:

Originally posted by Jonksu
Onko sillä mitään haittaa jos imeytyminen hidastuu silloin kun proteiinipirtelö nautitaan illalla ennen nukkumaanmenoa, eli proteiineilla on koko yö aikaa imeytyä?
Ei, päinvastoin. Useat ottaakin esim maitoproteiinia tai läträä öljyä iltaproteiinin sekaan kun imeytyminen hidastuu.

Eli treenin jälkeiseen palautusjuomaan vettä, jolloin aineet imeytyvät mahdollisimman nopeasti. Muihin kuin harjoituksen jälkeisiin juomiin rasvaton maito sopii vallan mainiosti.

Palautusjuomajauheet + 0 - 3.3% maito + kaakao = hyvää.

Originally posted by IR0N.
Palautusjuomajauheet + 0 - 3.3% maito + kaakao = hyvää.
Hyvää se varmasti on, mutta jos hyvää haluaa, niin miksi sitten syödä edes proteiinia? Palautusjuoman tarkoitus, jos se ei jo aiemmin ole tullut selväksi, on imeytyä elimmistöön nopeasti ja antaa lihaksille tarvittavat rakennusaineet. Maidon (kaseiini) lisääminen palautusjuomaan, hidastaa näiden rakennusaineiden imeytymistä ja näin ollen miksi sitten käyttää edes kallista (nopeaa eli isolaattia) proteiinia, kun voisi yhtä hyvin käyttää halpaheraa.

Ja jos hyvää haluaa, syö sitten vaikka kakkua. :p

Originally posted by LSA_Vinnie
Hyvää se varmasti on, mutta jos hyvää haluaa, niin miksi sitten syödä edes proteiinia? Palautusjuoman tarkoitus, jos se ei jo aiemmin ole tullut selväksi, on imeytyä elimmistöön nopeasti ja antaa lihaksille tarvittavat rakennusaineet. Maidon (kaseiini) lisääminen palautusjuomaan, hidastaa näiden rakennusaineiden imeytymistä ja näin ollen miksi sitten käyttää edes kallista (nopeaa eli isolaattia) proteiinia, kun voisi yhtä hyvin käyttää halpaheraa.

:eek:

Ilmeisesti sitten palautumisjuomani on yhtä tyhjän kanssa.

Toisaalta, en käytä nopeaa (hmh, eikö se ole hydrolysoitua) heraa tai isolaattia, vaan juuri edellämainittua "halpaheraa". En kuitenkaan ole huomannut mitään eroa juomassa, joka on sekoitettu veteen ja joka sisältää kaikki hypetetyt ravinteet (HMB, glutamiini, kreatiini...) verrattaessa juomaan, joka sisältää vain "halpaheraa", kaakaota, maltodekstriiniä ja maitoa. Siispä mielelläni valitsen viimeksimainitun.

PS. Kakku on hyvää. Niin myös suklaa. Ja donitsit. Tottakai niitä syödään.

Originally posted by meitsi
Ei ole, nestemäinen ravinto on kuitenkin paljon nopeammin imeytyvä kuin kiinteä ruoka.

Kyseessä oli kehno yritykseni olla sarkastinen. Ajattelin hymiön auttavan asian ymmärtämistä.

Sekoita vain rasvattomaan maitoon ! Sillä ei ole varmasti mitään käytännön merkitystä onko se sekoitettu maitoon tai veteen.

Mikä on hidasta ja mikä taas nopeata imeytymistä ?? Onko olemassa jossain kliinistä tutkimusta kuinka paljon nopeammin se imeytyy veden kanssa vai onko tämä "musta tuntuu" juttuja ?

Pääasia kai on se, että se palautusjuoma/protskudrinkki nautitaan.

Originally posted by Dbol
vai onko tämä "musta tuntuu" juttuja ?

Epäilen, että kyseessä on musta tuntuu juttu joku on sen tänne postannut ja siitä on tullut täällä "totuus". On jännää kun kirjoitukset tuosta maidosta hiukan eroavat, toiset väittää, että se tekee kalvon vatsaan toiset väittää kaseiinin hidastavan muiden imeytymistä. Mutta onko kukaan ajatellut, että jos maidon kaseiini vain imeytyy hitaammin eikä haittaa muiden imeytymistä. Mahtaakohan kellään olla kunnon perusteluja tuolle maitojutulle. Joko tosiseikkoja ruuan imeytymisestä tai vastaavaa. Olen yrittänyt itse hieman etsiä mutta kun en ole löytänyt.

Voi ollakin mutu juttuja mutta, taas kerran, kun tuota maitoa on niin helppoa olla laittamatta siihen, ni mä sotken palautusjuoman ihan vaan veteen. Ihan kaiken varalta. ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom