Palautumisjuomasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Neija
  • Aloitettu Aloitettu
Heips!

Tämähän olisi voinut laittaa tuonne treeni& sapuska puolelle mutta olkoot.

Eli käytän palautumisjuomana United Feelingsin Recovery Boosteria. Ja sehän maistuu :urjo: tältä mutta auttaa palautumiseen ja jaksat polkea rankan treenin jälkeen himaan ( 8km), mutta mutta ilm. minun masuni ei kestä tätä.

Tulee siis armottoman kauhia pahoinvointi ja vatsa turpoaa palloksi. Onko kenelläkään samanalaisia kokemuksia?
Tuossahan on kreatiinia uutena minulle, voiko olla että vatsani ei kestä sitä?

Mikäköhän olisi paremman makuinen ja vatsa ystävällisempi juoma? Periaatteessa kaikki pitäisi olla yhdessä purkissa kun kyllästyin kaivamaan monesta pussista..:rolleyes:

Neija

Fuoco; pussissa kyllä lukee; vähälaktoosinen. Itselläni masu kyllä reagoi laktoosiin ja käytän Hyla tuotteita mutta tuossa on kuitenkin niin vähän laktoosia että en usko olevan siitä.

Neija

Koita ottaa vain puoli pussia salilla, hitaasti nauttien ja kotona loput... Tai sit puoli pussia ennen treeniä ja loput treenin jälkeen... Ettei kaikki menis mahaan yhtä äkkiä samaan aikaan. Voi olla et masu paisuu sen takia, et juot liian nopeasti???

Originally posted by urheilija
Koita ottaa vain puoli pussia salilla, hitaasti nauttien ja kotona loput... Tai sit puoli pussia ennen treeniä ja loput treenin jälkeen... Ettei kaikki menis mahaan yhtä äkkiä samaan aikaan. Voi olla et masu paisuu sen takia, et juot liian nopeasti???

Pojat muistaakseni puheli tuolla Treenit ja Ravinto puolella joku aika sitten tämmöisistä vastaavista ongelmista. Syyksi siellä oli moni löytänyt proteiinijuoman liian nopean nauttimisen.

Apua vaivaan tuo juoman "pureksiminen" eli huljuuttaa jokaista suullista hetken aikaa ennen nielaisua. Tämä aktivoi syljen erityksen ja sitten sylkiamylaasi pääsee pilkkomaan mahdollisia ravintoaineita.

Tämä sama neuvo päti poikien mukaan myös pelkkään proteinijuomaan, vaikka syljen entsyymit eivät proteiinia pilko (vain hiilareita). Jostain syystä elimistö ei joillain henkilöillä tykkää siitä että nestemäinen ruoka huitastaan nopeasti vatsaan.

Originally posted by Neija

Tulee siis armottoman kauhia pahoinvointi ja vatsa turpoaa palloksi. Onko kenelläkään samanalaisia kokemuksia?
Tuossahan on kreatiinia uutena minulle, voiko olla että vatsani ei kestä sitä?

Mulla teki ihan samaa pari vuotta sitten! Eka ei mitään. Pystyin käyttämään monta kuukautta putkeen, mutta kerran tuli sellainen vatsakipu puntin ja palautusjuoman jälkeen, että kun kaveri ajoi kotiin autolla, jokainen minimaalinenkin pomppu asvaltoidussa tiessä sattui mahaan ja kotiin päästyä makasin puolitoista tuntia sängyllä. Seuraavan kerran kun yritin niin ihan sama juttu. En sitten ole uskaltanut sen jälkeen ja nyt on mennyt nämä kaksi vuotta sekoittamalla maltot, heraprotskut, glutamiinin ja krean eri pusseista/paketeista.

Mutta olo siis voi olla todella hirveä! Ajattelin myös, että ei voi imeytyä kovin hyvin tai olla hyväksi kropalle, jos tulee tuollainen olo.

Koita löytää ratkaisu. Juoman sekoittamiseen eri pussukoista tottuu :)

Thanks mimmit!!!

Nyt palautumisjuoma menee helposti alas!!
Eli luulen että join mömmön liian nopeasti ja siitä tuli masu kipeäksi!!!

Neija

Suositut

Back
Ylös Bottom