palautumisjuomasta taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orpheus
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä vähän aika sitten kyselin plautumisjuoman sekoitus suhteista ja päädyin seraavanlaiseen ratkaisuun.

Fast Whey 3 5kg (suklaa)
Fast Malto6 5kg
Fast Creatin 900g

Kaikki ainekset ämpäriin/ämpäreihin ja sekasin, pikkasen kaakaojauhoo sekaan ja valmis. 10.9 kiloo palautumisjuomaa. Proteiini-hiilihydraattisuhde 1:1. Hinta n.200e. Noin 155 annosta (annos n.70g). Annoshinta n.1,3e. Yhden annoksen sisältö 30g proteiinia, 30g maltoo, kreatiinia n. 6g. Eikö kuullosta jokseenkin järkevältä ratkasulta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missäs mr glutamiini luraa???:p

No sehän on ihan mistä tykkää. Voihan siihen sekottaa vielä toisen 5 kilon säkin maltoo. Niin ja sitä glutamiiniakin jos haluu (ite en oo ees kokeillu hinnan takia)

Ps. Mun ymmärtääkseni wheyssä on L-glutamiinia tosin ei paljoo. Korjatkaa jos oon väärässä.

Pistä vielä 2 kilon dextroosipussia sekaan, niin voila!

Itse olen myös suunnitellut kaiken sekoittamista ämpäriin, mutta en uskalla, sillä pelottaa, että tavara ei mene täysin sekaisin --> joku kerta palautusjuoma sisältää 65 g prot, 20 g hiil ja kreaa 23 g, kun taas toisella kerralla (omasta mielestäni sama satsi) sisältäisikin 12 g prot, 80 g hiil ja 2 g krea.

Tämä on yksi syy, miksi en viitsi valmiita palautusjuomajauhojakaan ostaa. Niin ja tietysti se, että tulee halvemmaksi :D

Minäkään en ole tuon takia viitsinyt ämpärissä sekoittaa, vaikka olisihan se kätevää otta valmiix sekoitettua, ku tulee niin helvetin sotkuiseksi toi tiskpöytä tosta sähläämisestä :D

Joo pistä viä dextroosia, niin kreatiini imeytyy paremmin.

Oma palautusjuomani on jo hetken aikaa ollut seuraavanlainen:

fast whey3 50g
fast malto 80g
fast sextrose 20g
fast kreatiini 5g
fast glutamiini 5g(mikäli sitä on)

Toi Glutamiini on kans sellainen, mikä arveluttaa minua. Mahtaako siitä loppuviimex olla mitään hyötyä? Hinta on ainakin aika karsea ja hyvänlaatuinen proteiini sisältää runsaasti glutaa :rolleyes:

Originally posted by Orpheus
No sehän on ihan mistä tykkää. Voihan siihen sekottaa vielä toisen 5 kilon säkin maltoo. Niin ja sitä glutamiiniakin jos haluu (ite en oo ees kokeillu hinnan takia)

Ps. Mun ymmärtääkseni wheyssä on L-glutamiinia tosin ei paljoo. Korjatkaa jos oon väärässä.

Se ei ole samassa muodossa se glutamiini.

ei tosta ihan 200 egee taida hinnaks tulla, voishan siihe heittää pari säkkii dextroosii mukaan ja ehdottomasti 500g l-glutamiiniä.
Tämä ois siis mun idea

Originally posted by Orpheus
10.9 kiloo palautumisjuomaa.
Voihan siihen sekottaa vielä toisen 5 kilon säkin maltoo.

Toiset pelaa desin jauhomittojen kanssa pitkin vuotta, mutta suurten linjausten miehet on ihan erikseen...:D

Miten muuten meinasit saada 15kg jauhoja sekoitettua? Onko sulla mahdollisuus pyörittää niitä betonimyllyssä pari päivää vai käytätkö jotain maalien sekoittamiseen käytettyä vehjettä.

Voihan noita *hieman* pienempäänkin pönttöön sekoittaa esim. parin kilon (mitä lie ois litroissa??) satsin kerraallaan. Kyllä siitä jonkun aikaa kauhoo Wanhalla Kunnon Teräksisellä desin mitalla. Pikkusen pienemmän satsin sekoittanee ihan ok vaikka jollain kauhalla. Eikö se mee vähän hifistelyksi, jos oikein koneella pitäis pölyjään sekoitella? Jonkun aikaa kääntelee kauhalla, niin soon siinä.

Ite oon täysin tapojeni vastaisesti harkinnu hommaavani jotain Viking Poweria tms. palautukseen ja ehkä Protein 95:sta (tai vastaavaa kilpailijan tuotetta, jos halvemmalla saa) tai Bull's Basiccia perusjauhoksi. Näin palkkatyötä tekevänä pikkuporvarina ei oo ihan pakko sitä halvinta halpisheraa enää katella :D Kokeilis, että onko mitään eroo näihin omiin halpishera + hiilarit (panimosokeri & kaakao) + krea -> pal. juoma ja arkena sitten pelkkää halpisheraa kraanavedellä virityksiin. Veikkaan, että ei, mutta nyt pystyis kokeilemaan. Ja tulispahan käytettyä pakkotoiston/LRP:n VIP etua ees kerran.

Tänään raapasin 2 dl Vikingin palautusjuomoo huiviin kipakan selkätreenin jälkeen. Tosin lisäsin sekaan vielä vähän lisää kreatiinia ja dekstroosia.

Aika makea satsi, mutta muuten hyvänmakuinen (suklaa).

Olo on mukavan höntti niinkuin yleensäkin kovan treenin ja hyvä palautusjuoman jälkeen.

Joo tuo ämpärissä sekottaminen on kyllä itse saatanasta. Ensinnäkään niitä ei taatusti tasaisesti sekaisin. Ja sitten se pöly. Koko kämppä on valkoisen pöly peitossa. Pöly menee keuhkoihin, kehität itsellesi astman ja joudat sairaseläkkeelle. :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom