Palautumisjuoma

Ikä
49
Kaupunki
kuopio
Mitäs mieltä olette Ari Kokosen laatimasta palautumisjuoma paketista?

Paketti 2
MAXIMIZE WHEY PROTEIN 40g
NUTRI PLUS MALTO ENERGY 1g/painokilo
NUTRI PLUS SPORT CREATINE 10g
MAXIMIZE L-GLUTAMINE 10g
MAXIMIZE AMINO 3001 3 kapselia

Hinta:133€

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvältä kuulostaa.. Ei muuta kuin naamariin kovan treenin jälkeen. :D

ihan hyvältä näyttää joo... eipä silti tohon mitään ihmemiestä tartte palautusjuomaa keksimään, tossakin on ne aineet mitkä hyviksi havaittu monissa piireissä

Onko kukaan testannut mitään erikoisempia palautusjuomayhdistelmiä, kun tuntuu yleensä kaikki reseptit pyörivän saman peruskonseptin ympärillä. Hiljattain tuli erään hiihtäjäkaverin kanssa puhetta palautusjuomista ja hän suositteli lisäämään drinksuun malton ja dextroosin lisäksi Vitargoa, joka on kuulemma super-hyper-ultra nopea hiilari. Ruottalainen keksintö näyttää olevan ja kovasti hehkuttavat tutkimuksia 70% nopeammasta glykogeenivarastojen täyttymisestä. Uskoo ken tahtoo, mutta tuolta voi lukea lisää: http://www.carbamyl.se/Engelsk/Vitargo/vitintro_eng.htm

Yhtenä referenssinä (mainosmiehenä?) käyttävät tuolla sivustolla voimamies Janne Virtasta.

Eikös aika monikin täällä tuota vitargoa käytä? Mulle kyllä riittää malto vallan mainiosti, eli en aio edes kokeilla vitargoa.

Re: Vitargo

Originally posted by Jortsu
Mä laitan palautusjuomaan
15g maltoo
15g dekstroosia
15g Vitargoa

Yksinkertainen kysymys: miksi?

Tuo ei ole edes teoreettista hifistelyä, vaan jotain käsittämätöntä henkimaailman hommaa.

Sattuu löytymään kaapista. Ei vaivaa mua. :p Pystyttekö elää sen kaa?

Edit: Kai se on vähän samanlaisia uskonasioita kun muukin lisäravinnetouhu...

Sattuu löytymään kaapista. Ei vaivaa mua. :p Pystyttekö elää sen kaa?

Sulla on aivan loistava kaappi, tuleeko sinne aina itsestään uus säkki tilalle kun vanha jauho loppuu? Jos minulla olisi valtaa niin kieltäisin moisen sekoittelun lailla, niin paljon se minua vaivaa ;)

Originally posted by Jimmy
Sulla on aivan loistava kaappi, tuleeko sinne aina itsestään uus säkki tilalle kun vanha jauho loppuu? Jos minulla olisi valtaa niin kieltäisin moisen sekoittelun lailla, niin paljon se minua vaivaa ;)
Joo tulee :) Muuten, missä mielestäsi kulkee teoreettisen hifistelyn ja henkimaailman hommien raja? Mun mielestä se menee rankasti teoreettisen hifistelyn puolelle jos perusteena käytetään jotain fakin karoliinisen minkälie instituutin tutkimuksia. Sitä paitsi, aika moni valmis palautumisjuomajauhe sisältää Vitargoa, esim. Reco2, Bull's recovery.

Joo tulee :) Muuten, missä mielestäsi kulkee teoreettisen hifistelyn ja henkimaailman hommien raja? Mun mielestä se menee rankasti teoreettisen hifistelyn puolelle jos perusteena käytetään jotain fakin karoliinisen minkälie instituutin tutkimuksia. Sitä paitsi, aika moni valmis palautumisjuomajauhe sisältää Vitargoa, esim. Reco2, Bull's recovery.

Raja menee siinä että jollain asialla ei ole edes teoriassa vaikutusta, saati käytännössä, silloin puhutaan henkimaailman hommista. Ymmärtäisin jos sinun sekoituksessasi ja noissa mainitsemissasi tuotteissa olisi pelkästään vitargoa, se olisi jo teoreettista hifistelyä, teoriassa parempi kuin pelkkä malto tai pelkkä dekstroosi, imeytyyhän se nopeammin ja tehokkaammin (ei suinkaan hitaammin kuten yleensä väitetään, tutkimukseen kyllä viitataan, mutta onko sitä edes luettu...) Vitargon lisäämistä perustellaan juuri tuolla karoliinisen instituutin tutkimuksella.

Ymmärtäisin jos sinun sekoituksessasi ja noissa mainitsemissasi tuotteissa olisi pelkästään vitargoa, se olisi jo teoreettista hifistelyä, teoriassa parempi kuin pelkkä malto tai pelkkä dekstroosi, imeytyyhän se nopeammin ja tehokkaammin (ei suinkaan hitaammin kuten yleensä väitetään, tutkimukseen kyllä viitataan, mutta onko sitä edes luettu...) Vitargon lisäämistä perustellaan juuri tuolla karoliinisen instituutin tutkimuksella.
En nyt MILLÄÄN ymmärrä tuota pointtia että on teoreettista hifistelyä jos korvataan palautusjuoman kaikki hiilarit Vitargolla mut jos sitä on vain osa niin se on helvetin tyhmää... :confused:

En nyt MILLÄÄN ymmärrä tuota pointtia että on teoreettista hifistelyä jos korvataan palautusjuoman kaikki hiilarit Vitargolla mut jos sitä on vain osa niin se on helvetin tyhmää... :confused:

No, minähän joutuisin OPISKELEMAAN osatakseni selittää sen tarpeeksi tieteellisesti, mutta yritetään epätieteellisesti. Vitargon etu on liuoksen matalassa osmolaliteetissa (kun verrataan samaan määrään nestettä ja dekstroosia tai maltoa) ja siinä että tällainen liuos etenee nopeasti mahalaukusta ohutsuoleen, imeytyen nopeammin kuin vaikkapa maltodekstriini. Tämä marginaalinen etu menetetään kun sekaan mätetään dekstroosia ja maltoa. Kun on kyse palautusjuomasta ja mukaan sotketaan vielä proteiinit, kyse on tosiaan jo henkimaailman asioista, ei mistään todellisesta hyödystä.

Saatan puhua paskaa, korjatkoon joku viisaampi.

No, minähän joutuisin OPISKELEMAAN osatakseni selittää sen tarpeeksi tieteellisesti, mutta yritetään epätieteellisesti. Vitargon etu on liuoksen matalassa osmolaliteetissa (kun verrataan samaan määrään nestettä ja dekstroosia tai maltoa) ja siinä että tällainen liuos etenee nopeasti mahalaukusta ohutsuoleen, imeytyen nopeammin kuin vaikkapa maltodekstriini. Tämä marginaalinen etu menetetään kun sekaan mätetään dekstroosia ja maltoa. Kun on kyse palautusjuomasta ja mukaan sotketaan vielä proteiinit, kyse on tosiaan jo henkimaailman asioista, ei mistään todellisesta hyödystä.
Sinun ilmeisesti pitäisi kertoa tämä myös Jari Mentulalle, Bull's Recovery , Fastille, Reco2 ja Toni "Viikinki" Halmeelle, Viking Power

Vakavasti puhuen, miksi laitoit linkit mainoksiin?
Siksi että sinun pitäisi oikaista tuollaisia, huijaavat nyt kuluttajaa tuommosilla henkimaailman hommilla, eikö ne helvetti tutki asioita yhtään ennen kun rupeevat tekemään sekotuksiaan. Pitäis kysyä Jimmyltä ensin ni ei tulis tuommosia mokia.

Siksi että sinun pitäisi oikaista tuollaisia, huijaavat nyt kuluttajaa tuommosilla henkimaailman hommilla, eikö ne helvetti tutki asioita yhtään ennen kun rupeevat tekemään sekotuksiaan. Pitäis kysyä Jimmyltä ensin ni ei tulis tuommosia mokia.
Heh, sellasta se lisäravinnebusiness ikävä kyllä vain on! Onneksi Suomessa ei kuitenkaan aivan niin yliampuvaa kuin esim jenkeissä. :) Mutta Vitargoa on noissa tuotteissa vain jotta sen voisi mainospuheeseen kirjoittaa myyntiä edistämään.

Kuluttajia huijataan joka päivä, jopa monta kertaa. Kyllä reko2:n kaksivaiheisuudet ja muut vastaavat juttu ovat lähinnä sen uskon varassa. Tuollaiset tuotteet tehdään myymään ja pseudotieteelliset argumentit ovat osoittautuneet tehokkaiksi siinä, ei niitä juttuja niin vakavasti pidä ottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom