Palarit dietillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

May

Ikä
44
Minkälaisia palareita käytätte dietillä? Normikaudella mun palari on ollut 1 dl heraproteiinia (Whey 8100) ja 0,5dl Pro gaineria jossa hiilari-prot.suhde 1:1. Kannattaako palarista jättää dietillä malto KOKONAAN pois, ja ottaa pelkkää heraa? Meinaan kun on ollut puhetta, että treenin jälkeen rasvanpoltto loppuu heti, ku kroppa saa hiilaria.. Eli et rasvanpolton kannalta ois hyvä jättää se sokeripiikki ottamatta? Ei taida kuitenkaan lihaskasvuun olla vaikutusta oli sitä maltoa palarissa tai ei, kunhan proteiinin saannin varmistaa heti treenin päätyttyä..vai??

Mulla ei ole kyllä aikomusta jättää hiilaria pois palkkarista dieetilläkään (tai sitten ainakin vasta ihan dieetin loppuvaiheessa), vaikka low-carbia aionkin kokeilla. Tällä hetkellä laitan palkkariini desin All-Whey -proteiinia ja desin maltoa, ja dieetin alkaessa aion vähentää malton määrän puoleen.

Ymmärtääkseni hiilarilla nimenomaan ON vaikutusta lihaskasvuun, siinä mielessä että se täyttää tyhjentyneet glykogeenivarastot ja potkaisee palautumisen käyntiin (tai jotain)...?

EDIT: Olen myös edelleen sitä mieltä, että dieetilläkin, kuten aina muulloinkin, kokonaiskalorimäärä ja muutenkin kokonaisuus ratkaisee, ei se, mitä yhdellä tietyllä ateriallaan syö/palkkarissaan juo. Mutta tietenkin oikeilla valinnoilla voidaan edistää tavoitteisiin pääsyä, sehän on toki selvä :)

Itse en dietilläkään pahemmin pihtaile palkkarin hiilareissa, maltoo noin 50-60g.
Otan myös punttitreenin jälkeissä kiinteissä aterissa kunnolla hiilareita.
Rasvanpolton hoida aamuaerobisella, en puntilla. Kävelylenkkiä ennen kahvit, palkkariksi pelkkää heraa, sitten venyttelyt,suihkuun ja aamupala.

Kisadietillä ollessani, pidin malton lähes loppuun saakka palautusjuomassaihan iahn tapissa, loppua kohden vähensin sen määrää mutta pois en jättänyt missään vaiheessa.

Palautusjuoma on TODELLA tärkeä osa kovaa treenaavan immeisen elämässä !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom