Pakko saada painoa lisää ja lihasmassaa.

Terve!Olen 15-vuotias poika ja harrastan jääkiekkoa.
Pituus:175cm
Paino:60kg

Haluan lisää painoa ja lihasmassaa. Meillä on lätkätreenit n.4-5 krt. viikossa.
Aina ennen jäätreenejä on kuivatreeni. Kerran viikossa puntti, raput, lenkki,hyppelyt,liikkuvuus..
Syön aamulla aamupalan(kaksi ruisleipää,jugurttia,kaakao), sitten on kouluruokailu (kolme ruisleipää,iso vuori ruokaa ja kaksilasia maitoa) sitten välipala ennen treenejä (kaksi banaania,energiapatukka,ehramia,tonnikalaa..) Sitten reenejen jälkeen syön pari purkkia ehramia ja kotona viellä illalla kunnon ruoka annos ja iltapala. Miten saisin painoa sinne 70kg tietämille? Olisin kiitollinen jos auttaisitte minua. :) Ainiin, ja yleensä teen puntin ainakin kaksikertaa viikossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon joskus paininu saman asian kanssa,paitsi että oon vielä kymmenen senttiä pidempi.
Nää ei ole mitää ravinto-gurun vinkkejä.

Tollee karkeesti ottaen sä syöt liian vähän,tollaset reenit kuluttaa ihan mukavasti kaloreita,aika paljon aerobista.lisäx sun iässä toi lihominen ei oo ihan yhtä helppoa ku 3:e kymppisenä.
Lihaksena tuo 10 kiloa ei ihan hetkessä tule,mutta jos massaa haluat,ni aamupala on aineki mun silmään ihan liian kevyt.
Puuroa tai mysliä reilusti,noi leivät päälle höystettynä leikkeleellä ja juustolla,tuoremehua lasi,joku hedelmä ja joku massan-lisääjä drinkki päälle.
Koulussa syöt vielä lautasellisen ku oot täynnä.
Ennen reenejäki voit ottaa massan-lisääjän ja myös sen jälkeen.(tai palautusjuoma)
Kotona syömisen suhteen sama ku koulussa.
Vitamiinit ja hivenaineet päälle.
Jäätelöä naamarii(vaikka kohta kuuluu vastalause myrsky)jos ei muualta,niin kotiväeltä.
Kroppa tottuu kyllä tohon syömiseen,ku lapioit vaa naamarii,eka viikko voi olla tekemistä,sen jälkee onki koko-ajan nälkä.
kuukauden päästä päivität paljon on tullu painoa.
Sit ravintopuolelta kannattaa tsekata jatkot..

Ei perkele mitään jäätelöä tai muuta sontaa. Massanlisääjätkin on puoliksi sokeria. Roskaruuan käyttäminen massanlisäämiseen on kaikinpuolin huono idis. Jos paino ei tunnu kirveelläkään nousevan lisää annoskertoja, ei kokoja. Terveellisesti syöminen on kaiken pohja. Kuinka pitkään oot syöny kertomallasi tavalla, onko sinä aikana peilissä tai vaa-assa tapahtunut mitään muutoksia? 10kg on kuitenkin aika paljon, ei kannata kiirehtiä turhia. Keräät vaan turhaan itsellesi vararenkaan vyötärölle joka sitten kesäntullessa harmittaa. Palautusjuoman voisit varmaan treenien jälkeen juoda, joko valmiita sotkuja tai sitten tilaamaan isompia pusseja ja itse sekoittamaan.

Syö vaikka pähkinöitä, 200g pähkinäsekotuspussissa n.1250kcal. Kaupanpäälle saat proteiinia suht hyvin, paljon hyviä rasvoja ja antioksidantteja. Hinnan puolesta tuo 2.5e/pussi ei pitäs hirvittää.

Jos jääkiekko on harrastuksena niin massanlisäämisen aerobisen vähentämisellä olisi myös _typerää_

Minkälaista punttiohjelmaa oot tehny?

Kannattaa myös pitää mielessä että kun olet vielä kasvavassa iässä niin tuo pituus/paino -suhde muuttuu kokoajan, liikaa stressiä jostain vaakalukemasta ei missään nimessä kannata ottaa. Keskityt _OIKEIN_ syömiseen, lätkään sekä sen oheistreeneihin (eli niinku noi punttikset).

:kippis1:

Lisää tohon yks omatoiminen punttitreeni. Toi syöminen ei oo mikään ihan helppo juttu. Liian paljoa et pysty syömään millään, sillä sun kulutus pyörii luultavasti jossain 4000kaloria/päivä. Eli älä missään nimessä mitään kevyt tuotteita syö. Mites ton pituuskasvun laita? Lihakset kasvaa yleensä automaattisesti perässä, kun pituuskasvu hiipuu.

Johan siellä on ainakin 1, useimmiten 2 salitreeniä viikottain. Eiköhän se jo riitä.

Joo elikkä punttiohjelma on ollu 1-3 kertaa viikossa(riippuu onko kaks peliä vknloppuna) 6-8 liikettä siinä käyään koko kroppa läpi. Oon juonu reco2 palautusjuomana, mut nyt oon siirtyny gainomaxiin.Pituuskasvu on viellä kesken, eiköhän miule vielä muutama sentti tule pituutta. Oon ehkä syönyt tällä samalla lailla jotain 2kk..Ja kiloja on tullut jo jonku verran lisää en muista tarkalleen paljon.

Joo elikkä punttiohjelma on ollu 1-3 kertaa viikossa(riippuu onko kaks peliä vknloppuna) 6-8 liikettä siinä käyään koko kroppa läpi. Oon juonu reco2 palautusjuomana, mut nyt oon siirtyny gainomaxiin.Pituuskasvu on viellä kesken, eiköhän miule vielä muutama sentti tule pituutta. Oon ehkä syönyt tällä samalla lailla jotain 2kk..Ja kiloja on tullut jo jonku verran lisää en muista tarkalleen paljon.

Jos kiloja on tullut lisää... Sillonhan se toimii :thumbs:

Siirtysin gainomaxista takasin tuohon recoon.

^^kundi kumminkii syö ihan terveellisesti ja 6:s kertaa päivässä,(aamu-pala tosin heikko)mutta ne kalorit puuttuu,ku reeniä on aika paljon viikkoa kohden.
Mun mielestä siihen on ihan perusteltua lisätä 2-3 palautusjuoma drinksua päivänmittaan,sekä lisätä annos-kokoa ja toi jäätelöki,ni voi käyttää vähän järkeä,ei sitä pidä litraa vetää päivässä,mut esim:ennen reeniä ku heität pirtelön mihin viskaat
pari banaania tai muuta hedelmää,jäätelöä,maitoa ja esim:weetabix lättyjä muutaman,ni reeni kulkee ja vähän epäilen et ainoo mikä sulla kasvaa on maha.

Kaloreita saa rasvasta, ei siihen tarvita jäätelöä tai sokeria.

Hommahan on niin että jääkiekko on voimalaji. Millä sä luulet että ne taklaa sielllä änärissä, niin massalla. Kunnon ruokailut nyt aluksi haltuun, iltapalaksi yksi poro sarvineen. Siitä se lähtee. Sitten se treeni kokeile 2X6, sillä lähtee massat kasvuun. Kohta taklaat kynäniskoja pleksistä läpi. Näin se menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom