Pakkiksen hevivokalistit?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Oulu
Ajattelin pistää pystyyn laulajathredin kun kitaristithredikin on.

Olen harjoitellut Melissa Crossin Zen of Screamingiä nyt jonkuaikaa ja etsiskelen kohtalotovereita jotka vois jollain tavalla jeesata tai antaa tipsejä, tai voitais jakaa jotain yhteistä ja bromanttista.

Tuolla muusikkofoorumilla on niin törkeän hiljaista ja vastauksien saaminen kestää 1vk-4kk, niin miksipä sitä ei tätäkin herhiläispesää sohaisis ;)

Eli onko porukka treenaillu tällä Zen of Screamingillä / Raise Your Voicella noita hevimörinöitään?

Ja toinen kyssäri: Mikä on se nopein ja järkevin tapa laajentaa äänialaa? Falsetissa lauleskelu?

Ite välillä joutunut reneksellä vetään, kun ei oo ollu laulajaa. Tästä jengi varmaan haluaa olla kovasti erimieltä, mutta mun mielestä öriseminen ja huutaminen on suht koht iisiä. Kuhan muistaa tai oppii vaan, että se murina lähtee palleasta ja kropasta, eikä kurkusta. Siinä ois ehkä vähän vielä reenattavaa, että se pysyis aina sillai kun vetää. Mitään rääkynää ei oo tullu ees kokeiltua tosin, en diggaa. Enemmän karismahommia kuitenkin nämä, eli mulle basistin rooli sopii paljon paremmin. Voi olla enempi taustalla....

Oikeasti laulaminen sitten taas on paljon vaikempaa. Mun mielestä. Ja siis oikeasti laulamisella tarkotan sitä, että tulee kovaa. Eikä mitään kilttiä muminaa, semmosilla ei rokkibändissä tee yleensä mitään.

Oikeasti laulaminen sitten taas on paljon vaikempaa. Mun mielestä. Ja siis oikeasti laulamisella tarkotan sitä, että tulee kovaa. Eikä mitään kilttiä muminaa, semmosilla ei rokkibändissä tee yleensä mitään.

Ihan fakta homma. Oikealla lailla (puhtaasti tai rokkiräspillä nuotilleen) laulaminen on 500000000x vaikeampaa kuin esim lamb of god tyylinen kähinä. Jostain syystä mulle ei istu ollenkaan toi hahmotus mitä Cross peräänkuuluttaa, että ääni lähtee "nenän" korkeudelta, tai siis "ylähuulen ja nenän välistä." Laulaessa tällä visualisaatiolla saa koko ajukopan resonoimaan niin että korvia kutittaa, mutta fry-rääkymisessä ei kyllä saa nuottia ollenkaan ulos jos yrittää pitää saundin tossa.

Ois hauska löytää joku joka on Crossin videoista saanu jotain irti ja vähän verrata tuntemuksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom