Pakarat epätasaiset..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elida
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Eli ajattelin kysyä onko muille punttimimmeille tuttu ilmiö..

Olen saanut ihan kiitettävästi muotoa ja kiinteyttä kroppaani tässä 1 ½ vuoden reenin ja ruokavalion avulla (en kuitenkaan ole mitenkään tiukasti vahdannut syömisiäni, salilla tulee käytyä nykysin 1 – 3 kertaa viikossa). Olen rakenteeltani suht hoikka, pituutta 173 ja painoo ehkä 63kg. Läskiä ei minun makuuni ole kauhiasti liikaa, sellaset kolmisen kiloa voisin mielelläni tässä tulevan puolen vuoden aikana vaihtaa lihakseksi ;)

Nyt viimeaikoina olen huomannut, että nuo fläsät lähinnä pakaroitten päällä näyttää jakaantuneen jotenkin epätasaisesti. Eli kun olin lihaksettomampi, mutta rasvaa oli enemmän, oli pakarani tasaisemman näköiset. Nyt näkyy jonkin verran ”kuoppia” ja fläsät on toisessa pakarassa vähän eri kohdissa kuin toisessa. Tämän siis olen huomannut ihan viime kuukausina (sovituskoppien autuutta :eek:). Mistäköhän tämä voisi johtua? Ihan kuin rasvaa olisi lähtenyt jotenkin epätasaisesti. En ole laihduttanut – painoa on tullut lisää viitisen kiloa vuodessa mutta ihan siis lihasmassana ja samalla rasvakerros huvennut.

Auttaakohan jos treenaan pakaroita entistä rankemmin? :whip:
Nykysellään ohjelmassa SJMV, prässiä ja pakarakonetta (siis jossa jalkaa työnnetään taaksepäin) ja loitontajakoneella (70 kg painolla) selkä irti nojasta. Kyykyt on nykyisin aika lailla pannassa (ja prässikin välillä), koska polvet ovat ilmoitelleet itsestään vihlonnalla :(

Ja jos on hyviä pakaravinkkejä, joissa polviin ei kohdistu rasitetta niin kiitoksia :worship:

Kuulostaa selluliitilta. Se taas on kokonaan arvoitus minulle, että miten sinulla on sitä nyt, jos ennen ei ole ollut... On tietenkin mahdollista, että rasvaa sinulla on nyt enemmän kuin ennen, eikä sitä huomaa muuten kuin persuuksista, sillä lihastakin on tullut samalla vähän lisää. Muuta neuvoa en osaa antaa kuin kovaa treeniä ja dieettiä sitten kun alla on jtn. lihastakin. Itse en kuitenkaan lähtisi dieetille vain persesellujen vuoksi. Jos lähtisin, olisin varmaan aina dieetillä, sillä joka ikinen rasvahippu on itselläni selluliittia. Ah, tätä autuutta :jahas::D.

Joo, siis ajattelin ettei se ehkä ole sellua (eikös sellu ole sellasta aika "pienikuoppaista" appelsiininkuorimaista / raejuustomaista massaa?). Itselläni nuo mainitsemani "kuopat" ovat siis sellaisia sormenlevyisiä ja hieman matalampia koloja joista ikäänkuin puuttuu se läski, mitä ympärillä on. Eikä mulla muualla sellua ole. Ei tod mikään iso ongelma, mutta näytti ikävältä kun satuin vilkaisemaan peiliin ihanassa sovituskoppivalaistuksessa:wtf:

Mutta varmaan siis vaan korjautuu kovemmalla reenillä..:whip:

Selluliittiahan tuo on ihan selkeästi!ja kyllä sitä helposti tulee jos painoa on kuitenkin kertynyt viisi kiloa lisää.Lihasta ei kuitenkaan pysty niin kauheasti vuodessa kerryttämään,ehkä kilon-kaks jos on aloittelija.Ja se vaatii jo todella kovaa treeniä!
Mutta kyllä se sieltä tasoittuu ku jatkat treenausta ja syöt puhtaasti :)

Oletko peilannut itseäsi samallalailla myös kotona? Ja onko "kuopat" edelleen samanlaiset?

Kauppojen sovituskopin valaistuksessa joka ikinen pikkiriikkinenkin epätasaisuus saa huomattavat mittasuhteet! Valo saa aikaan epäedullisia varjoja, jotka voivat tehdä epätasaisuudesta todellista pahemmat.

Selluliitti ei aina ole vain pieniä kuoppia...Kuopat voi olla myös suurempia. Ja huomautukseksi myös vielä se, että selluliittiä on myös hoikilla ihmisillä! Tämä tieto lohduttaa hieman ainakin miuta...;)

Mä huomasin mulla samanlaisen ilmiön käsivarsissa! Kun niihin on tullut lihasta (ainakin näyttää siltä, varmoja todisteita ei ole esittää ;)), niin siellä ojentajien puolella näkyy kummallista röpelöä, siis selluliittiä kai, jaiks. Hassua, että se on nyt tullut näkyviin (vai enkö oo vaan ennen kattonu..), kun lihasta on tullut?? Ei kovin nättiä kyllä...jos ne kasvavat lihakset jotenkin työntelee niitä rasvoja siellä kasaan :D, ei kuulosta kyllä kovin järkevältä selitykseltä, mutten muutakaan keksinyt...ei taida mikään auttaa kun treeni vaan, jos sekään?

Juuh, kyllä se sitten sellua varmaasti on. Sovituskoppivalaistus sen parhaiten toi esiin, mutta kyllä se muutenkin ainakin puristettaessa / pakaroita jännittäessä näkyy. Ehkä se on tämä ikääntyminen ja istumatyö..

Eipä sille kai muuta voi kuin reenillä ja ruokavaliolla koittaa vaikuttaa asiaan. Mihinkään voiteisiin tuskin kukaan uskoo, en ainakaan itse ole koskaan kuullut mistään, mikä oikeasti toimisi liikunnan ja ruokavalion lisäksi. Pitää nyt vaan takoa itselleni päähän, ettei tämä selluperäisyys niin kauhiaa ole. Saas nähdä mistä muualta sitä alkaa löytymään :jahas:

No, pääasia kai on, etten ole suunnitellut mitään tiukkaa projektia selluliittieni karkoittamiseksi. Lihasta ja voimaa vaan lisää :)
Vanheneminen on onneksi tuonut mukanaan hieman terveempää suhtautumista vartalooni.

Juuh, kyllä se sitten sellua varmaasti on. Sovituskoppivalaistus sen parhaiten toi esiin, mutta kyllä se muutenkin ainakin puristettaessa / pakaroita jännittäessä näkyy. Ehkä se on tämä ikääntyminen ja istumatyö..

Eipä sille kai muuta voi kuin reenillä ja ruokavaliolla koittaa vaikuttaa asiaan. Mihinkään voiteisiin tuskin kukaan uskoo, en ainakaan itse ole koskaan kuullut mistään, mikä oikeasti toimisi liikunnan ja ruokavalion lisäksi. Pitää nyt vaan takoa itselleni päähän, ettei tämä selluperäisyys niin kauhiaa ole. Saas nähdä mistä muualta sitä alkaa löytymään :jahas:

No, pääasia kai on, etten ole suunnitellut mitään tiukkaa projektia selluliittieni karkoittamiseksi. Lihasta ja voimaa vaan lisää :)
Vanheneminen on onneksi tuonut mukanaan hieman terveempää suhtautumista vartalooni.

Musta kuivaharjaus saattaa toimia..ööö..en kyl oo ihan sata rosenttisen varma, mut mä aina välillä kuivaharjailen. Vilkastuttaa ainakin pintaverenkiertoa jos ei sit muuta.:)

Musta kuivaharjaus saattaa toimia..ööö..en kyl oo ihan sata rosenttisen varma, mut mä aina välillä kuivaharjailen. Vilkastuttaa ainakin pintaverenkiertoa jos ei sit muuta.:)
Miten tuo kuivaharjaus onnistuu? Mulle on joskus suositeltu, mutta kun ei ole hajuakaan mitä se edes on.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
^ Cirppu, ihoa harjataan esim. karkealla harjauskintaalla tai ihan jollain harjalla (hurjimmat käyttävät kuulemma matonpesuharjaa tms. :D). Tyyli on vapaa, mutta pyöriviä liikkeitä kai yleensä suositellaan.

Selluliittia tuo tuskin sinällään poistaa (koska selluliittihan on rasvaa :)), mutta toki voi siloittaa ja tasoittaa ihoa, jolloin epätasaisuus ainakin näennäisesti vähenee. EDIT: Ja vilkastuttaa pintaverenkiertoa takuuvarmasti.

^ Cirppu, ihoa harjataan esim. karkealla harjauskintaalla tai ihan jollain harjalla (hurjimmat käyttävät kuulemma matonpesuharjaa tms. :D). Tyyli on vapaa, mutta pyöriviä liikkeitä kai yleensä suositellaan.

Selluliittia tuo tuskin sinällään poistaa (koska selluliittihan on rasvaa :)), mutta toki voi siloittaa ja tasoittaa ihoa, jolloin epätasaisuus ainakin näennäisesti vähenee. EDIT: Ja vilkastuttaa pintaverenkiertoa takuuvarmasti.
Kiitos. Tuota täytyy kyllä kokeilla. Tuolla jalka/hanuriosastolla pintaverenkierto on kyllä huonompaa. Vai voiko olla mitään tekemistä sen kanssa, että aina kun tulen ulkoa, niin ahteri on aivan umpijäässä? Tuntuu, ettei siellä kierrä verikään..

Kiitos. Tuota täytyy kyllä kokeilla. Tuolla jalka/hanuriosastolla pintaverenkierto on kyllä huonompaa. Vai voiko olla mitään tekemistä sen kanssa, että aina kun tulen ulkoa, niin ahteri on aivan umpijäässä? Tuntuu, ettei siellä kierrä verikään..
Meillä tavataan sanoa että "läskissä ei veri kierrä", kun pylly tuntuu kylmältä:D Rakas puolisoni on tuon keksinyt, ja eiköhän siinä jotain perää ole:lol2:

Meillä tavataan sanoa että "läskissä ei veri kierrä", kun pylly tuntuu kylmältä:D Rakas puolisoni on tuon keksinyt, ja eiköhän siinä jotain perää ole:lol2:
Heh, no niimpä. Olen alkanut kallistumaan ihan samaan ajatukseen :D

mullaki on... ni oisko joku voinu kertoo et miten ton ympyrän kohtaa ois saanu treenattuu
t15170_mies03.jpg

niinku tost ylempää ja sivult

Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin niin mulla ainakin ensimmäisen 1.5vuoden aikana ku aloin salilla käydä niin sellu työntyi ihan pintaan! oikein pingoittui nahka kireällä ja pienikin tökkiminen teki kipeää reisiin ja käsivarsiin. En sitte tie onko silmä tottunut vai olisiko se sulanut kun ei enään niin pahaa ole..:hyper:

ni oisko joku voinu kertoo et miten ton ympyrän kohtaa ois saanu treenattuu

Eli pakaroiden yläosan treenaamiseen vinkkejä... Tsekkaapa tuolta väittelyn kaltainen keskustelu pakaroiden reenaamisesta, jos ois jotain apua: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=63667

Mulla on vähän samaa "ongelmaa" ku sulla, pakarat on kyllä mutta ne loppuu jotenkin kesken, kun tuo yläosa on jäänyt heikommalle huomiolle. Pitäis varmaan ottaa oppia omasta videosta. :rolleyes:

Edit: laitteista reisien loitontaja voisi olla oivallinen lisä vapailla painoilla tehtäviin pakaraliikkeisiin.

en oo saanu kuntoo vielkää, ongelma et vaa toine puoli on menny sillee, samanpuolen reiden sivustu jääny joku "kolo" mitä ei oo saanu reenattuu...

kaikki kai alko siitäku toinen jalka oli lapsen pienempi ku toinen, sit polvien välii tuli jotai "happamaa". kävin sit niiden polvien kivun takii psykioterapeutilla toissa kesänä, ku tuli kai väärin treenattuu
pitäisiköhän sit vaa valuu sinne takas, aika noloo kyl vaa, toisaalt se vaikuttaa kyl selkää jotenki ku istuu kaua.

Selluliittihan EI ole rasvaa varsinaisesti. Ongelma on siinä, miten iho kiinnittyy siihen rasvaan, eli alueen kollageenintuotannossa on häiriö. Eli esim. kuivaharjaus voi hyvin auttaakin kun se kiihdyttää alueen aineenvaihduntaa ja pintaverenkiertoa niin ihon terveys paranee. Liikunnan puutteen lisäksi juuri esimerkiksi istumatyö voi hyvinkin aiheuttaa selluliittia, niin tehokkaasti se jatkuva pyllyn päällä istuminen alueen verenkiertoa heikentää. Joidenkin teorioiden mukaanhan tuo paine voi sitten lopulta saada hermojakin pinteeseen lantion alueella ja että miesten siittiötuotanto on osittain istumatyön takia laskenut.

Musta olis ihanaa jos vasta tolla iällä ilmestyis selluliitit. Mulla tuli takamukseen ja reisiin selluliitit sillä samalla tohinalla kun kuukautiset alkoi, en edes muista, millaista oli olla ilman niitä. Sit joku nestehukka, äskettäiset lihomiset tai laihtumiset tai vastaavat voi joko tuoda sitä esiin lisää tai piilottaa sitä vähän. Ei tosissaan onneksi näy kun on takamus ryhdikkäästi ulkona vaikka korkkareissa, mutta vähän lysyssä tai pakarat jännittyneenä tulee kuun pinta esiin. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom