• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

paitatreeni kysymys

Paljon puhutaan penkkipaitojen hyödyistä, mut minulla ainakin tekee tosi tiukkaa ottaa edes telineistä käsille +30 kg raw-ennätystä isompia rautoja.

Miten siis ajan kroppani sisään tollasiin rautoihin. Loppuojennukset ylisuurilla painoilla ajaa minut hyvin herkästi tukkoon. Ja treenit tekisin mieluiten mahdollisimman paljon ilman paitaa(vanha Inzer :hyper: ). Antakaapas kokeneemmat paitapenkkaajat vinkkiä treenin jaksotukseen.

Salomaha

100050080
Ekaks heität ton Inzerin helvettihin ja haet paremman tilalle. Itse ajan paidan sisään yleensä 10cm lankulla mihin otan 3*1 toistoa. Sen jälkeen ilman paitaa 3*3 samalle lankulle. Ykköset pitää olla semmosia kohtuu helppoja ja vikaan 3*3 sarjaan reilusti vähemmän painoa. Niiden pitää olla helppoja.

Ikä
41
LudvigB sanoi:
Paljon puhutaan penkkipaitojen hyödyistä, mut minulla ainakin tekee tosi tiukkaa ottaa edes telineistä käsille +30 kg raw-ennätystä isompia rautoja.

Miten siis ajan kroppani sisään tollasiin rautoihin. Loppuojennukset ylisuurilla painoilla ajaa minut hyvin herkästi tukkoon. Ja treenit tekisin mieluiten mahdollisimman paljon ilman paitaa(vanha Inzer :hyper: ). Antakaapas kokeneemmat paitapenkkaajat vinkkiä treenin jaksotukseen.
+30 raw rautoihin kannattaa jo ottaa joku keventää tankoa.
Vanhalla inzerillä ei tosin semmosia apuja penkkiin oteta.+30 raw Hyödyn saaminen paidasta vaatii uuden ja mielummin custom paidan jonka pukemiseen tarvitaan vähintään 100 kiloinen huoltaja. ;) sekä tietenkin paljon nostoja paidalla.Semmosta jaksotusta ei varmaan löydy ees JTO:lta että +30raw painon ottaminen yksin telineestä tuntuis kevyeltä. :D

Pistetäänpä tähän samaan kysymys. Paljonko olette saaneet apuja paidasta kisoissa (ipf) verrattuna parhaaseen raw salinostoon?

t3180 sanoi:
+30 raw Hyödyn saaminen paidasta vaatii uuden ja mielummin custom paidan
Sittenhän näillä IPF-hyväksytyillä paidoilla ei tee yhtää mitää. Sama tilata saman tien 2-kerrosfarkku Anolta. :D

:kippis1:

Salomaha

100050080
t3180 sanoi:
Paljonko olette saaneet apuja paidasta kisoissa (ipf) verrattuna parhaaseen raw salinostoon?
Kyllä IPF-paidasta sen 60kg saa irti hyvällä treenillä. Itse saan n. 40-45kg.

Salomaha

100050080
Gdane sanoi:
Mikäs paita salomaalla käytössä? Nostatko kuinka kapeella otteella?
Titatin F6 ja ote ihan maksimi mitä saa olla. Paita on vielä oman sarjan paita.

Salomaha

100050080
Gdane sanoi:
Mulla on se titanin hardcore ja en meinaa saaha nimettömiä merkkeihin :(

Antasko tuo F6 paremmin tilaa rinnalle? Tällä kun tuntuu että nosto on pelkistä ojentajista kiinni...

Mikäs helvetin paita sulla on? En oo ikinä tommosesta kuullu.

Salomaha

100050080
Siis onko tommosta paitaa kun Titan Hardcore edes olemassa? No kummiskin F6:lla saa helposti kädet merkkeihin asti.

Ikä
32
Raven sanoi:
Ihan potaskaa.
on se väärin että joku ottaa semmoset hyödyt vanhasta inzeristä ku mie en saa niin paljoa edes tiukasta f6.. jos niin paljon saa vanhasta inzeristä niin se apu tulee varmaan mentaali puolelta

Voiskohan luottaa, et mikä tulee 2 tuuman lankulta ilman paitaa, niin tulee paidalla rinnasta? Tietenki yksilöllistä, mut laittakaa kokemuksia...

LudvigB sanoi:
Voiskohan luottaa, et mikä tulee 2 tuuman lankulta ilman paitaa, niin tulee paidalla rinnasta? Tietenki yksilöllistä, mut laittakaa kokemuksia...
No ei varmasti voi tuolla tavalla yleistää. Paita vaatii reeniä että siitä saa apuja ja paitanostoossa tarvii kuitenki ne painot nostaa ihan sieltä rinnasta asti. Mulla ainakin lankulla tulee toisteiseksi paljon enemmän kuin paidalla. Yksinkertaisuudessaan voisi ajatella niinkin, että lankulla nostomatka on lyhyempi joten energiaa nostoon kuluu vähemmän. Paita auttaa kyllä mutta ne painot on silti saatava liikkeelle sieltä rinnasta asti.

hzero

VIP
Gdane sanoi:
No ei varmasti voi tuolla tavalla yleistää. Paita vaatii reeniä että siitä saa apuja ja paitanostoossa tarvii kuitenki ne painot nostaa ihan sieltä rinnasta asti. Mulla ainakin lankulla tulee toisteiseksi paljon enemmän kuin paidalla. Yksinkertaisuudessaan voisi ajatella niinkin, että lankulla nostomatka on lyhyempi joten energiaa nostoon kuluu vähemmän.
todellakaan ei voi yleistää ei lankku teoriaa tahi sitten edes että joka paita toimisi samalla tavalla (tai sama paita eri nostajalla) itse ajan uuden paidan 8,6,4,2 tuumaselle lankulle ja sit vasta rintaan eri paidoilla noston kulkema liikeratakin poikkeaa hieman ja paidan profiilista johtuen esim se miten jyrkästi se leikkaa alhaata ja miten selän lihaksilla pitää tehdä töitä poikkeaa paljon. lisäksi materiaali elastisuus ja purenta iholle vaikuttaa paljon miten paljon ja missäkin vaiheessa apuja saadaa - miten jousimaisesti paita toimii. Lisäksi se miten paita puetaan vaikuttaa, virittämisellä saadaan paitaan ihan taas muutettua jonkun verran muuttujia (kierrettä ja kireyttä ;) ).. ensimmäisissä testeissä ei paitaa kannata virittää juurikaan ja hyötykin on pienempi - mutta paremman tuntuman saa paitaan ja saa syvemmälle tietenkin pienemmätkin testiromut tulemaan..

Paitaan totutteluun nopeusvoimamielessä kuminauha penkki on hyvä, lankut on hyviä ojentajan kuormittamisessa, samoin lattiapenkki ja isoon rautaan totuttelu paidalla ja lankkujen kanssa "pienestä" raudasta "isoon" on oikeestaan melkein se paras - lankkuja vaihdellen tietenkin. Lisäksi painonvapauttajilla, ketjuilla, hangbarilla ja loppuojennustreeneilläkin saa fiilistä isoon romuun helposti.

H0