Painon nousu juoksemisesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vonarx
  • Aloitettu Aloitettu
Eli onko mitenkään normaalia et paino on vähä alkanu nousta ku oon lisänny lenkkien määriä.Ennen juoksin 2-3 10km lenkkiä viikossa ja paino oli 80kg ja olen 198cm pitkä. Nykyään juoksen 5-6 12km lenkkiä viikossa ja paino on noussut 83kg vaikka en ole mielestäni epäterveellisesti syönyt vain niin että olen täysin palautunut seuraavaa harjoitusta varten. Et pitäiskö alkaa huolestua ton painon kanssa et saattaako se alkaa haitata juoksua vaikka juoksukunto on kasvanut roimasti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Akateemisena arvauksena sanoisin että kehosi on sopeutunut juoksemiseen niin hyvin että se kykenee nyt huomattavasti pienemmällä energiamäärällä tuohonkin määrään lenkkejä. Jos ruokavalio on pysynyt samana, voi seurauksena olla lievät plussakalorit joka selittäisi painon nousun. En olisi tuosta niin huolissani, 83kg on 198cm pitkälle vielä aika vähän.

Toinen akateeminen arvaus: lihasten glykogeenivarastot on suurentuneet, niin kuin kestävyysharjoittelun tuloksena yleensä käy. Tämä sitoo sitten vähän nestettä lihaksiin ja paino pikkuisen nousee.

Kunto on kasvanut, joten pystyt menemään vähemmällä energialla juoksun läpi. Ja sitten syöt yli kulutuksen?

Riippuen taustasta myös jalkalihaksiin saattaa tulla lihaa lisää juoksun seurauksena + toki nesteiden lisääntyminen lisää aluksi painoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom