Painoa lisää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikaz
  • Aloitettu Aloitettu
7.30 1-2 desiä mysliä johon sekaan 1 dl maitoa. Tänään jäi tämä tosin väliin kun nukuin pommiin
11.45 Mitä nyt koulussa sattuu olemaan ja sitten sen kanssa 2 dl maitoa.
15-16 Riippuu mitä vanhemmat ovat tehneet, tänään söin muusia ja pihvin
18.00 Tämäkin riippuu ihan, nyt söin juuri äsken makkarakeittoa ja ruisleivän kinkulla ja juustolla
22.00 Sama kun aamulla.
Mutta, mielestäni syön aivan tarpeeksi ja teen juuri uutta treeniohjelmaa kun sali vaihtui.
Aloitan myös uimaan 2-3 kertaa viikossa, koska pitää treenata poliisikouluun jo valmiiksi.
Pitäiskö mun ostaa massanlisääjää vai mitä pitäisi tehdä? En mä oikeen enempää jaksa syödäkkään.
Olen siis 15 vuotias 174 pitkä ja painan 50 kiloa paino on pysynyt pitkään samana, kesällä olin 48 ja 167 pitkä, että oon kasvanut vain pituutta, mutta ei painoa ole tullut. Oon kattonut tälläisiä viestejä, mutta nyt kaipaisin teiltä neuvoa suoraa minulle, että tiedän mitä pitäisi syödä lisää ja milloin.
Tavoitteeni olisi kesäksi paino 60-65kg
Kiitos jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eukö toi nyt kerro kaiken että oot kasvanu 7cm pituutta ja 2kg on tullut painoa. Syöt aivan naurettavan vähän kasvuiässä olevaksi.
Aamupalalle väh. 2dl mysliä ja siihen lisäksi vaikka purkki rahkaa ja ruisleipä päällisillä.
Lounaalla syöt koulussa reilusti salaattia unohtamatta.
Vanhempien tekemiä ruokia reilusti naamaan.
Iltapalalle esimerkiksi purkki tonnikalaa ja pähkinöitä.

Tollasilla ohjeilla nyt mennään ainakin parempaan suuntaan, kasvuiässä menee pituuskasvuun jo paljon energiaa joten jos haluat muutakin kasvua saat oikeasti syödä paljon. Pyydä äitiä tuomaan kaupasta vaikka pähkinöitä, niistä saa energiaa todella helposti. Lisäravinteita ei tarvitse mielestäni hankkia, ei niistä haittaakaan ole mutta normaalilla ruualla pärjäät yhtä hyvin. Kannattaa lueskella alottelijoisen osiota ja mitä söit tänään/vast. ketjuja, niistä saa hyviä vinkkejä

Sä liikut paljon joten sun pitää tehdä radikaali muutos syömiseen, jopa elämäntapaan, jos haluat kunnolla massaa. Tutki foorumia ja katso mitä ja miten.

Lisäsin tuohon aamupalaan, että syön 250g maitorahkaa, 2-3dl mysliä riippuu kuinka jaksaa ja sitten vielä päälle ruisleipä jossa päällä kinkkua ja juustoa. Sitten illalla yritän juoda rypsiöljyä, kuinka paljon rypsiöljyä kannattaisi vetäistä? Niin paljon kun pystyy?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Tuossa ketjussa on joitakin perus ruokavalioita esim siihen painon lisäämiseen.. Kannattaa lukaista

Tässä mun muunnelma Timba79 esimerkki bulkista.. Vähän sulle suunnattu.

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, maitoa 4dl. vitamiinit
lounas: Kouluruokaa paljon, vähintään 5dl maitoa
Kotiruoka: Syöt niin paljon, ku annetaan, paljon maitoa taas :)
välipala: aampula uudestaan
illallinen/välipala2: Jos on kunnon kotiruokaa, niin syö ihmeessä sitä. purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g
iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

Siinä oli mun muunnelma. Pitäis tulla painoa lisää varmasti. Laitoin tuota maidon juontia tuohon aika paljon :D Johtuen siitä, että siinä tulee mukavasti ravinteita nesteen mukana.

Lisäsin tuohon aamupalaan, että syön 250g maitorahkaa, 2-3dl mysliä riippuu kuinka jaksaa ja sitten vielä päälle ruisleipä jossa päällä kinkkua ja juustoa. Sitten illalla yritän juoda rypsiöljyä, kuinka paljon rypsiöljyä kannattaisi vetäistä? Niin paljon kun pystyy?

Niin juuri, koko kahden litran pullo rypsäriä iltapalalla on ihan jees. :hyvä:

Ei, vaan syöt kaiken mikä ei liiku, ja jos jokin liikkuu niin hakkaat sitä haarukalla niin kauan kunnes se ei enää liiku. Vatsa täyteen 6 kertaa päivässä laadukkaalla sapuskalla, ja jos vatsa täyttyy liian helposti niin ei huolta, sillä se venyy.

Itse oon 16v...oli sama paska ettei painoo saanu nousemaan mutta sitten aloin vetää puol lasia rypsiöljyy jokapäivä+massaa jokapäivä+kreatiinia.Kyllä nousee!
2 kuukaudessa sain 8 kiloo painoa ;)

Eli sitä rypsiä kurkusta alas,massaa myös ja tietenkin se ruokapuoli kunnossa.

Itsekin olen 16v ja kolme viikkoa jaksoin pumpata safkaa ihan helvetisti + rypsäriä 2dl päivässä (liikaa, tiedän) ja tietysti ruokaa 5-6x päivässä.
Kyllähän tuossa tuli se muutama-neljä kiloo :)=

Muistakaa nyt hyvät ihmiset se järki siinä hommassa!! Puoli kiloa viikossa alkaa olemaan jo semmonen lukema ettei paljoa enempää kannata bulkata. Threadin aloittajalle sen verran että pikkuhiljaa nostat sitä normaalin sapuskan määrää etkä heti ala kiskomaan öljyä määrättömästi alas. Pari ruokalusikallista öljyä sisältää jo noin 200kcal joten ei sitä kannata hulluna vetää kuitenkaan.

Ihan ohimennen tässä kysyn, että onko kellään kokemusta Massaa! Voimaa! -kirjassa esiteltystä energiasyklistä, jossa siis syödään 2 viikkoa 500-1000 kilokaloria plussilla ja 2 viikkoa (tai vain yksi viikko(?)) saman verran miinuksilla. Pitänee vielä tarkistaa kirjasta että miten se nyt meni.

Perustunee siihen että se ylensyönnin anabolisuus on korkeimmillaan vain kaksi ensimmäistä viikkoa tai jotain sinneppäin.

Onko kukaan kokeillut ja miten onnistui?

Ihan noin yleisesti kannattaa käyttää noita kalorilaskureita apuna tuossa ravinnon seuraamisessa. Ei ole iso homma syöttää syödyt ruuat ja saa edes jonkin laisen käsityksen paljon kaloreita tullut syötyä päivän aikana. Lisäksi näkee makrojakauman niin tulee sitten syötyä hyvässä suhteessa hiilareita, rasvoja ja proteiineja. Ja ehkä kannattaa unohtaa se kaikki nyt heti asenne, kun ei se painon nousu kuitenkaan kaikkea kerro. Rauhassa vaan alussa seuraa minkälaisilla kalorimäärillä paino alkaa nousta tasaisesti. Turha sitä on kuitenkaan kerätä hirveää määrää ylimääräistä rasvaa.

Paljonko tota rypsiöljyä on terveellistä syödä päivässä?

Pitäisi helposti saada noita kaloreita hankittua jotta saisi painon nousuun.

Ja mitä muuta kannattaisi syödä kuin rypsiöljyä, missä suuri kaloripitoisuus.

Paljonko tota rypsiöljyä on terveellistä syödä päivässä?

Pitäisi helposti saada noita kaloreita hankittua jotta saisi painon nousuun.

Ja mitä muuta kannattaisi syödä kuin rypsiöljyä, missä suuri kaloripitoisuus.

Pähkinöitä, kananmunia.... 100g maapähkinöitä = n.500kcal, 5 kananmunaa = n.400kcal. Pähkinöitä pitkin päivää napostellen vaikka ja kananmunat iltapalaksi. Rasvassahan sitä kaloria piilee. Ajattele se rasvan määrä mieluummin kokonaisuutena päivän aikana, kuin että mietit paljonko voit kiskoa illalla rypsäriä paljaaltaan naamaan. Kokonaisuus ratkaisee. Rasvaa voi kiskoa jonku gramma per painokilo tai vaikkapa kolmasosa koko päivän kaloreista.

Eli 80 kilonen söis 720 kaloria pelkästä rasvasta? Pikkuisen liikaa kenties? 500-600 kaloriakin on paljon.

no ei oo yhtää liikaa.
natutreenaajaan pitää syödä rasvaa rasva on testosteronin rakennusaine ja se edes auttaaa voimien sekä lihaksien kehityksessä on todettu että ne miehet jotka söivät 30% rasvaa päivän energiamäärästä heillä oli keskimäärin suuremmat testo tasot.

itse otan päivän aikana 6rkl rasvaa ja kananmunia muuten ruokani on aika rasvatonta lukuunottamatta vähän kanaa ja jauhelihaa.

2 rkl menee rahkaan öljyä helposti :)

Niin siis näin bulkilla :dance2:

anteeksi epäselvästä selvennyksestä hieman kiire on

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom