paino.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlee
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ehka taa on tullu taalla mutta silti kyselen taas viisaammilta...

Ma oon treenannu sannollisesti nyt kesan alusta ja paino alussa tippui mutta nyt on jamahtanyt samaksi jo 2 kuukaudeksi. Miksi?

Vaikka paino on ollut sama niin silti vaatekoko on pienentynyt neljalla numerolla/kahdella koolla. Tiedan tiedan...mita valia silla on paljon painaa kunhan koko pienenee/kiinteytyy ja lihas painaa enemman kuin laski. Mutta silti...teenko jotain vaarin? Kaikki taallakin puhuu painon laskusta ja ois kiva nahda edes pienta viisarin heilausta.

Ma oon pyrkiny syomaan noin 1700ckal plus miinus per paiva ja kayn salilla 3 kertaa viikossa plus salin paalle 30min juoksua ja lisaksi 2-3 kertaa aerobista. Ja syon noin 2-3g proteiinia per paino kilo ja yritan syoda ns hyvia hiilareita ja hyvia rasvoja. Yksi syonti paiva per vko. (Kirjotin tanne aiemmin syomisistani...loytyy sivun lopusta otsikolla Syominen.) Pitasko siis syoda enemman etta laihtuu? Miten?

Ma oon tullu kiinteemmaksi, pienemmaksi ja pystyny treenaan kunnolla, energisyys noussu ja painot noussu treenatessa. Mut ois kiva jos paino tippuis ees vahan kohti tavotetta. Pitasko siis laihduttaa ilman liikuntaa...
Salilla ne sano etta oota vaan ja treenaa ahkerasti...kylla se paino siita tippuu. Kuinka kauan...pari vuotta? heh. Miten ihmeessa siis saatte painon alas vaikka kisoja varten jos siihen menee 'vuosia'? Ja miten yleensa jos tulee sita painavaa lihasta lisaa voi teidan paino ees tippua?

Painon jumitusta ei voi selittaa parilla vkonloppu drinksulla mut jatin ne silti pois 4 vkoa sitte...etta jos sittenki.

Ma oon yhta kysymysmerkkia!

Marlee sanoi:
Tiedan tiedan...mita valia silla on paljon painaa kunhan koko pienenee/kiinteytyy ja lihas painaa enemman kuin laski.
Tuossa sen itse sanoit. :jahas:

Minä(kään) en oikein ymmärrä tuota sun "ongelmaasi", Marlee. Tuo on minusta ihannetilanne=rasvaa on palanut ja lihasta tullut tilalle, koska paino ei laske, mutta vaatekoko on pienentynyt!
Tuo vaa'alla juokseminen on anorektisen ajattelun alku :(
Eli päätä haluatko painaa mahdollisimman vähän vai näyttää mahdollisimman hyvältä!

Ma tiedan ton ja yritan aina ajatella sen mukaan. Heitin vaa'ankin jo pois aikoja sitten. Ja musta on kylla anorektikkoa turha tehda...maistuis toi ruoka liiankin kanssa. ;)

Mutta tallakin palstalla lihaksikkaat punttarimimmit kertoo tosi pienia paino lukuja ja isojakin painon pudotuksia...sita lahinna ihmettelen etta miten se on mahdollista??? Ma en ymmarra miten kukaan ns normaali pitunen (ei pitka eika patka) voi painaa jotain alle 60kg ja olla silti tosi lihaksikas tai jopa ihan kisa kunnossa. Onko ne lihakset vaan 'vetta' vai miten se voi olla mahollista?

Siks ma oon ihan aimana. Ma oon tosi ilonen koon pienenemisesta ja tiedan etta oon enemmanki semmonen 'amazon' vartalotyyppi eli on persetta ja rintaa ja lihaksiakin, mut ois kylla laskiakin mita lahta ihan varmasti.

Ja se etta oon dieetilla ja treenaan...eli teen parasta aikaa muka tan palstan mukaan mahotonta eli oon vahilla ravinnoilla ja silti yritan kasvattaa lihasta. Monet on sanonu ettei oo mahollista. Vaikka miten muuten selittaa etta koko pienenee, paino ei laske ja treeni kunto ja painot nousee.

Sit toinen mahottomuus...muutan tassa siis laskia lihakseksi, jos ei ees 100 grammaa paino heilahda...sekin pitas kuulemma olla mahotonta. Mahan siis jokaisen 100gn laskia tilalle saan 300g lihasta (lihashan painaa 3 kertaa laskin verran).

Ma en ymmarra. :itku:

Eli tavallaan teen oikein ja pitas olla onnellinen mut monessa viestissa taalla nimenomaan on etta mahdotonta olla dieetilla ja saada lihasta samaan aikaan tai varsinkaan 'muuttaa laskia lihakseksi'.

Mä en oo mikään asiantuntija, mutta muistaakseni lihas ja läski painavat suunnilleen saman verran, lihas vain inan verran enemmän. Joten tuo 100 g vs 300 g ei kai pidä paikkaansa?
En tiedä treenitaustaasi, mutta ns. aloittelija pystyy kyllä saamaan lihasta maltillisella dieetilläkin, ainakin jonkin verran! Ja kohdallasi painonlasku on siksikin hidasta, että hyvällä maltillisella dieetillä ei menetetä lihaksia, toisin kuin esim. Painonvartijoiden dieetillä, jolla laihdutaan 1-2 kg/vko.
Muihin pointteihisi en osaa kommentoida.
Ole ylpeä tuloksistasi ja hyvä, että vaaka on saanut jo kyytiä ;)

Oukeit ja tanks vastauksista. Ehka ma noi vastaukset tiesinki mut oli pakko kuulla ne muilta. Tiiat ehka sen fiiliksen kun menee vaa'alle (vaikka 'paasen' sille harvoin) ja etukateen miettii paljonko ja 'ei kun sama luku' vaikka hikoillaan noin 2h per paiva plus hyotyliikunta kuten vkonloppusin usein 5 tuntiaki puutarhassa kaapimassa.

Tekee muuten haravointi kutaa selkalaskeille ;)

Mut kiitti kannustuksesta ja siks taa palsta onki niin hyva etta saa just tsemppia. Jatketaan samoilla linjoilla.

Toisaalta...yks kolleega kay samalla salilla ja on niita naistenlehtia lukevia reisien sisalihas vitkuttimessa tuntitolkulla istujia. Hanella on paino laskenut! Kun ma taas oon vahan turhanki hullun rohkee ja kokeilen 'etta jos nousee viel kerran' 'uin kylla viela ton 300metria' tai 'menisko 2 spinningii perakkain'. Eli no pain no gain... :thumbs:

Itse muistelisin, että lihas painaisi ihan jonkun verrankin enemmän kuin läski. Mutta tämä siis vain mutua.

Mitä Marleen "ongelmaan" tulee, niin samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa: Vaaka huitsin kuikkaan, sillä ei treenaava ihminen tee juurikaan mitään. Peili, mittanauha, vaatteet riittävät. Itse en ole sitten helmikuun vaa'alla käynyt, eikä edes kiinnosta enää.

Sen sijaan minulla pisti silmään se, että sanot syöväsi vain 1700 kcal/pvä? Olenko ainut, jonka mielestäni se saattaisi olla vähän hintsunlaisesti? Liikut kuitenkin aikas paljon (haravointi yms. hyötyliikunta saattaa olla uskomattomankin tehokasta), ja toisaalta, kuten itsekin sanot, olet kookas ja komea nainen, joten itse kyllä kokeilisin nostaa kalorit tuonna 2000 vaiheille. Hiilareita tuskin kannattaa lisätä, jos voit hyvin ja tunnet jaksavasi (muistaakseni ei mitään hirveitä hiilarimääriä ylipäätäänkään syö?), mutta proteiinista ja rasvasta voisit mielestäni vähän lisäkaloreita kyllä ottaa.

sama ongelma mullakin on ollut ja on edelleen.. paino kyllä tippunu kesästä joitakin kiloja, senttejä lähtenyt mutta nyt se paino on seisahtunut tiettyihin lukemiin.. mutta eipä jaksa murehtia :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom