paino pysyy paikallaan..

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
39
niin tässä oon nyt joitakin kuukausia yrittäny keskittyä painon tiputtamiseen mutta tuntuu vähän pysyvän paikallaan.. liikuntaa on viikossa 3x sali plus muina päivinä kävelylenkkiä ja kalorit n.1500, herkkupäivänä rajotus 2600kcal enkä oo siitä päivästä luopumas.. :worship:
pituutta on huimat 163 ja painoa sen verran että sais tiputtaa joitakin kiloja.
nyt siirtynyt syömään entiseen verrattuna enemmän proteiinia ja tuskin sitä rasvaakaan nyt ihan hirveästi tulee.. ehkä joku 300grammaa tipahtaa viikoittain pois painosta tai sitten pysyy paikallaan, että olisko mitään tehtävissä..

Ongelma ei varmastikaan ole herkkupäivässä, vaan tottumisessa.

Elimistö tottuu aika nopeasti (parissa viikossa) elintapoihin ja alkaa sitten toimimaan sen mukaan. Sen takia onkin fiksua muutella niitä tapoja.

Pystytkö kirjaa tarkemmin mitä suurinpirtein syöt ja mihin aikaan? Miten olet ruokakaloreita tiputtanut dieetilläsi? Kuinka kauan olet dieetannut? Mitä söit ennen dieettiä?

Tiedätkö paljon on peruskulutuksesi?

Mihin aikaan teet kävelylenkit? Kuinka pitkiä ne ovat? Onko liikuntamäärä ollut alusta asti sama?

Hyviä tarkennuksia Hipalta. Itselleni tuli myös mieleen se, että muistathan, että rasvan väheneminen ei ole synonyymi painon putoamiselle, ja sama myös kääntäen. Kauanko muuten olet kokonaisuudessaan treenannut?

esimerkkipäivä..
aamupala neljän viljan puuroa, appelsiinimehua,mandariini
välipalana hedelmiä/tonnikalaa
päivällä kalkkunaa+riisiä,maitoa
illemmalla tonnikalaa/leipää,ananasta,hedelmiä
jugurtti,ananasta,hedelmiä

"paremmat elämäntavat" alkoi tuossa kesän kynnyksellä, sitä ennen liikaa herkkuja ym muita herkkuruokia,ei siis aavistustakaan kalorimääristä..
aiemmin tuli lenkkejä tehtyä aamulla tyhjään mahaan, nyt on siirtynyt illemmalle. olisko joku puoli tuntia mitä tulis käveltyä ihan reippaaseen tahtiin ja se aika on nyt pysynyt kesästä asti, toisaalta sitä pitäis varmaankin nostaa mutta kävely tuntuu tylsältä jo muutenkin.. :(
peruskulutuksen pitäis laskureiden mukaan olla paris tuhannes, että olisko se tavallaan hyvä jos sitä kalorimäärää vaihtelis esim. 1800 ja 1500 välillä, ainakin sitä oon nyt miettinyt..

HEIPS!

Sama homma oli mulla vielä tossa pari kuukautta sitten: Eli paino pysyi samana vaikka mitä teki. Ja näin tein periaatteessa nelisen vuotta; elikä salilla kävin säännöllisesti 4 x vkossa ja jumpassa 7-9 x vkossa ja söin päivässä noin 1300 kcal!!! Oli tuo kroppa HIEMAN säästöliekillä ja tietystikään mitään ei tapahtunut!!! :hyper:
Hajoi toi kroppa muutenkin tosta sähläämisestä sen verran että jalkapöytääni tuli rasitusmurtuma!
Oli aika hidastaa vauhtia ja miettiä missä vika!
Kunnes vihdoin ja viimein uskoin miestäni (joka on aikamoinen guru näissä jutuissa :worship: ) ja aloin syömään enemmän ja säännöllisemmin. Sekä vähensin jumppaamista neljään viiteen kertaan viikossa. Nykyään pyrin syömään noin kolmen tunnin välein ja olen lisänyt proteiinit ja palautumisjuomat ruokavaliooni. Ja nyt voin sanoa että tuloksia on pikkuhiljaa alkanut syntymään vaikkakin vielä tässä ollaan esikouluasteella... mutta hiljaa hyvää tulee..

no olipas sulla tosiaan sitten kalorit alhaisella kun liikuntamääräkin vielä tuollainen.. hassua kyllä että ei tavallaan sitten pidäkään paikkaansa se että syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu.. mutta vaaka näytti nyt puolta kiloa vähemmän kuin viime viikolla :rock:
niin enpä sitten tiedä pitäsikö alkaa vetään enemmän kaloreita, säännöllisesti kyllä syön, joku sisäinen kello syömis aikatauluille..

plastique sanoi:
esimerkkipäivä..

"paremmat elämäntavat" alkoi tuossa kesän kynnyksellä, sitä ennen liikaa herkkuja ym muita herkkuruokia,ei siis aavistustakaan kalorimääristä..
aiemmin tuli lenkkejä tehtyä aamulla tyhjään mahaan, nyt on siirtynyt illemmalle. olisko joku puoli tuntia mitä tulis käveltyä ihan reippaaseen tahtiin ja se aika on nyt pysynyt kesästä asti, toisaalta sitä pitäis varmaankin nostaa mutta kävely tuntuu tylsältä jo muutenkin.. :(
peruskulutuksen pitäis laskureiden mukaan olla paris tuhannes, että olisko se tavallaan hyvä jos sitä kalorimäärää vaihtelis esim. 1800 ja 1500 välillä, ainakin sitä oon nyt miettinyt..

Mitä määriä syöt tota ruokaa? Mistä lähteistä saat rasvaa? Mitä rasvaa ruokavalioosi kuuluu?

Sulla on tuo iltasen ruokapainotus aika hiilarivoittoinen. Hiilareilla kun ei illalla tee oikeen mitään (paitsi varastoi niitä rasvoiksi).

Hyvä perussääntö on se, että aamulla ja aamupäivällä enemmän hiilareita ja illalla enemmän proteiinia ja rasvaa.

Toi kaloreiden vaihtelu on hyvä idea, samoin olisi se, että vaihtelet liikunnan määrää (kertoja, intensiteettiä ja kestoa).

Pari viikkoa on aina se aika, kun elimistö tottuu ja sitten on taas hyvä ajankohta muuttaa rytmiä.

plastique sanoi:
esimerkkipäivä..

Aamupalalle proteiinia. Rahkaa, raejuustoa tai protskudrinkki vaikka. Tarkoitatko nyt tosiaan että syöt välipalaksi hedelmiä TAI tonnikalaa?? Jos vain hedelmiä, niin ehdottomasti sitä proteiiniakin mukaan, sama homma iltaruoalla. Ei mitään pelkkää leipää ja hedelmiä, vaan aina proteiinipitoinen ruoka-aine mukana. Iltapalan jogurtin voisit vaihtaa rahkaan, ja ananaksen tilalla voisit vaikka syödä marjoja ja jotain hyvää rasvaa kuten rypsäriä.

Tässä muutama vinkki ainakin nyt alkuun, ja muista, ettei vaaka kerro mitään!!! Viime keväänä dieettasin 15 viikkoa, ja vaa'an lukema väheni vain 4 kiloa, mutta mitat kapeni senttitolkulla jokapuolelta kroppaa. Tällainen tulos kertoo sen, että lihasta ei pala, vaan pelkkää rasvaa. Treenipainot voi jopa vähän nousta oikein onnistuneella dieetillä, jolloin oma kehonpainokaan ei tipu, jos lihasta onnistuu jopa lisäämään...

Ei pure Atkinskaan enää

4 viiko Atkinsilla ja loppui painon tippuminen.
Pidin hiilarit tosi alhaalla ja syöppöpäivään ei kuulunut hiilarit!
Kalorimäärät tuppasivat jäämään liian alhaisiksi-ihan liian alhaisiksi. Tällä viikolla nostin hiilarit 90g:aan, epähuomiossa oli soijajuustossa 100g 10.5g hiilaria, minä tollukka luulin että siivussa :hyper: Noin 9 kertainen heitto.
Tänään ja huomenna syön banaanin sekä aamupuuron leseillä.
Kilo per viikko kolme viikoa ja tällä viikolla 300grammaa. Ensi viikolla vedän taas tiukan dieetin pariksi viikoksi. :thumbs:

no lisäilin mä sitä rahkaa nyt vähän joka väliin.. :D
mulla on paino tippunu kesästä viitisen kiloa mutta senttejä on kyllä ihan kivasti lähteny esim. vyötäröltä joku 7-8 senttiä.. niin kai se vaaka on tavallaan huono kun ei kerro koko totuutta, onhan mullakin salilla noussut painot paljon että jospa se paino olis edes osaksi lihasta :hyper:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
plastique sanoi:
... mulla on paino tippunu kesästä viitisen kiloa mutta senttejä on kyllä ihan kivasti lähteny esim. vyötäröltä joku 7-8 senttiä.. niin kai se vaaka on tavallaan huono kun ei kerro koko totuutta, onhan mullakin salilla noussut painot paljon että jospa se paino olis edes osaksi lihasta :hyper:

Sanon taas tämä, minkä niin monta kertaa ennenkin: Heivaa vaaka huitsin kuikkaan, ja luota peiliin, mittanauhaan ja vaatteisiin. Itse pistin vaa'an pihalle alkuvuodesta, ja hyvin olen tullut toimeen ilmankin. :)

Gillyannen kanssa samaa mieltä. Seurasin suositustaan ja viskasin vaa'an jontkaan. Vaa'an mukaan kiloja on lähtenyt vain pari, mutta mittanauhan mukaan kymmenisen senttiä sitten kevään! Niin että vaaka on ihan paholaisesta... :rolleyes:

Niin, mäkin aina jaksan ihmetellä tuota vaaka-vihollisemme voimaa. Siis mitä väliä mitä painaa?? Ei sitä lukua ole tatuoitu kenenkään otsaan. Nainen voi painaa vaikka 75 kg ja näyttää todella timmiltä. Todennäköisesti kaikki haluavat vain näyttää hyvältä, eivät painaa tiettyä kilomäärää (paitsi ehkä anorektikot). Vika on korvien välissä, itsestä ehkä tuntuu paremmalta, kun painaa kilon kaksi vähemmän, vaikka peilikuva olisi käytännössä täsmälleen samanlainen kuin kilon kaksi painavampana. Nykyihmisillä ei ole ehkä muuta tekemistä kuin rampata punnitsemassa itseään..? Kyllä vaatteet kertovat kun pienenee. Tämä ryöppy siitä, että oma suhtautumiseni vaakaan on myös ajoittain hyvin neuroottista :(

Suositut

Back
Ylös Bottom