Paino jämähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jm1
  • Aloitettu Aloitettu

Jm1

Eli alotin tämän vuoden alussa tiputtaan painoa 123kg alaspäin erittäin maltillisesti ja nyt paino on jämähtänyt 113kg. Punteilla en enää reenaa lainkaan, mutta aerobista kuntoilua tulee kyllä harrastettua noin 4-8h viikossa ja niistä sykemittarilla mitatut kalorit noin 4-10.000kcal. Tällä hetkellä syön päivässä noin 2000kcal onko liian vähän ja onko antaa mitään vinkkejä ? Oon kyllä lukenut täältä juttuja diettaamisesta yms, mutta välillä olis hyvä saada vinkkiä muiltakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mimmonen ruokavalio?

kuinka monta % energiasta rasvaa, hh:ta ja prot?

välillä kannattais syödä vähintään kulutuksen verran ettei keho mene säästöliekille. (eli yks herkku/mättöpäivä jolloin syödään vähintään päivittäisen kulutuksen verran)

ite oon pitänyt kerran pari kuussa moisia, mutta oon kuullut myös 2rkl suolaa 2dl vettä - yhdistelmän potkivan ihan hyvin. karseen makuista se ainakin on...

ite oon pitänyt kerran pari kuussa moisia, mutta oon kuullut myös 2rkl suolaa 2dl vettä - yhdistelmän potkivan ihan hyvin. karseen makuista se ainakin on...

:offtopic: Kerros vähän tuosta, miten potkivan? :)

:offtopic: Kerros vähän tuosta, miten potkivan? :)

pitäis piristää aineenvaihduntaa. ja sit 2tl, ei 2rkl niinkuin oon näköjään kirjottanu :D

pitäis piristää aineenvaihduntaa. ja sit 2tl, ei 2rkl niinkuin oon näköjään kirjottanu :D

Heh, porukkaa alkaa tipahtaa kun vahingossa ehdottelet tollasia määriä suolaa :) Oon myös kuullu moista, mut et suolan täytyisi olla nimenomaan merisuolaa.

Itellä oli kans vähä samantapanen ongelma, paitsi että painoa semmoset 75kg. Rupes vähä ahistamaan ku ei ollu paskallakaan tullu käytyä 1.5 viikkoon niin mässypäivä kyl vähä rentoutti rektaalia ja pisti vauhtia.

Täälläki o paino pikkase jumahellu, mutten oo huolestunu kuha ei lähe nousemaa. Hetken jos tässä leijuis 100kg tietämissä ja sitte kahtelis joskos pääsis alemmas. =)

Suolavettä, hyi saatana! :urjo: Jotenkin tästä tulee mieleen kaikki ne haaksirikkoiset ressukat jotka ovat liiaksikin piristäneet aineenvaihduntaansa merivettä siemailemalla. Tottahan sellainen poistaa enemmän nestettä kuin siitä vedestä saa... mutta onko se nyt sitten jokin onni ja autuus?!

Ja mitä tulee painon jämähtämiseen, niin sellaista se vain kerta kaikkiaan on. Ei auta muu kuin jatkaa samalla (tai mielelään toki hieman tiukemmalla eli ei niin erittäin maltillisella :D) linjalla, kyllä se siitä, sittenkin. Sitkeys palkitaan.

menee tämä kysymys varmaan vähä:offtopic: mutta sellasta kysyisin, että kun yleensä dietillä lihas eikä voima kehity niin tänä kesänä jäi dietti vetäsemättä kun olin kesätöissä eikä ois sisu riittänyt vetään diettiä kun on leikkaamassa ruohoa:D eli siis painan nyt 70 kg ja ajattelin pitää sen siinä 70 kieppeillä eli mitenkäs kehitys jos yrittää pitää sen painon samassa.? Anteeksi tyhmä kysymykseni:nolo:

Alotat rehellisesti massakauden kun syksyn sateet ja synkät kelit alkaa ! :D varmaan ideana on sullakin saada lihasta ja painoa siinä tulee melkein kaupan päälle. Eli nyt salia ja ruokaa ja kiristelet sitten ensi kesäksi siihen 70kg jos se tuntuu hyvältä ?

2000kcal on liian vähän. vedän itse yli 2000 ja painan 91kg ja olen laihiksella ja painoa tippunut jo 14kg.

Jos siis yhä syöt vain 2000kcal.

Tänään oli mulla aamupaino 78 kg ja 20 viikkoa sitte se oli 102kg. Siinä 102-87kg söin päivässä vain jonku 800-1500 kcal ja sen lisäksi kävin puntilla 5-6 kertaa viikossa ja uimassa 3 kertaa. Sen jälkeen rupesin syömään vähän enemmän ja paino putos noin 1kg viikossa mutta sitte siinä 84 kg kohdalla paino pysy kauan ja päätin siinä pitää 1 viikon että söin kulutuksen verran, se autto koska sen jälkeen paino rupes taas tippumaan.

Sanoisin että aika hyviä tuloksia olen saannut ku 20 viikon aikana:
Paino pudonnu 24kg.
Vyötärö/maha 108cm->85cm.
Vatsalihakset näkyy vähän.

Tarkoitus olisi jatkaa diettiä kunnes vatsalihakset erottuu selvästi. Mutta alle 70kg en kuitenkaan mene vaikka ei ne näkyiskään hyvin siinä vaiheessa.

Lisätään vielä että ikää on 18 ja pituutta 178cm

Nyt taas puolestaan jämähtänyt 107kg;) Pikkuhiljaa etiäpäin...

Eli vuoden 2007 alusta paino oli 123 eli miinusta 16 kg. Ihan hyviin, mutta paljonko söit päivässä? Tuon 2000 kcal? Ihan liian vähän tuohon alkupainoon. Lopputulos on ok, vaikka menikin kiian kauan tuolla kituuttamisella. Nyt on sopiva määrä tuohon 107 kg:n painoon. Eli jatka 2000 kcalilla päivä.

Kokeile välillä lowcarb-viikkoa eli aloitat maanantaina 250 g hiilareilla ja vähennät joka päivä -50 g. Lauantaina sitten tankkaat 400 g hiilareita kokonaiskulutuksen ollessa +500 kcal. Auttaa buustaamaan rasvanpolttoa.

Tänään oli mulla aamupaino 78 kg ja 20 viikkoa sitte se oli 102kg. Siinä 102-87kg söin päivässä vain jonku 800-1500 kcal ja sen lisäksi kävin puntilla 5-6 kertaa viikossa ja uimassa 3 kertaa. Sen jälkeen rupesin syömään vähän enemmän ja paino putos noin 1kg viikossa mutta sitte siinä 84 kg kohdalla paino pysy kauan ja päätin siinä pitää 1 viikon että söin kulutuksen verran, se autto koska sen jälkeen paino rupes taas tippumaan.

Sanoisin että aika hyviä tuloksia olen saannut ku 20 viikon aikana:
Paino pudonnu 24kg.
Vyötärö/maha 108cm->85cm.
Vatsalihakset näkyy vähän.

Tarkoitus olisi jatkaa diettiä kunnes vatsalihakset erottuu selvästi. Mutta alle 70kg en kuitenkaan mene vaikka ei ne näkyiskään hyvin siinä vaiheessa.

Lisätään vielä että ikää on 18 ja pituutta 178cm

No paljonkohan on lihoja lähtenyt? Vain 800 kcal/päivä? Järkyttävää...tuolla lähtee takuulla lihat. Laske kulutuksesi oikein ja jatka VAIN -500 kcal/päivä.

No paljonkohan on lihoja lähtenyt? Vain 800 kcal/päivä? Järkyttävää...tuolla lähtee takuulla lihat. Laske kulutuksesi oikein ja jatka VAIN -500 kcal/päivä.

Lisätään vielä että aloitin vasta punttisalilla käynnin aktiivisesti ja säännöllisesti tuossa samaan aikaan kun mitä aloitin laihdutuksenkin että enpä siinä vaiheessa paljon murehtinu jos lihat lähtee.

No olin kyllä ennenkin puntilla käynnyt mutta vain sen takia että pelasin ennen jääkiekkoa.

Vaikea sanoa onko lihoja lähteny mutta ainakin sarja painot on kasvanu vaikka oon laihtunu yli 20kg.
Maksimeja en tiedä kun ei ole tullut kokeiltua mutta jos nyt jotain suuntaa antavia tuloksia laittaa niin penkki ykkönen luutavasti +105kg eli ei ne voimatasot mitkään kovin huonot ole kun ottaa huomioon että salilla käynny aktiivisesti 5-6 kuukautta.

Ja tällä hetkellä syön 750kcal alle kulutuksen päivässä ja en kovinkaan paljon hiilareita.

kyllä tuo 2000kcal on aika vähän kokoisellesi kaverille. Itse pudottaessa painoa pidän yhden päivän viikossa jolloin kalorit menee tarpeen yli(maltillisesti). Tällöin keho ei ole alkanut toimimaan "säästöliekillä"

Nyt taas puolestaan jämähtänyt 107kg;) Pikkuhiljaa etiäpäin...

Päivitystä, viimeisen vuoden aikana -3kg, tällä hetkellä 104kg:) No tärkeintä ettei ole lähtenyt enään nousemaan ja jojoileen edes taas.
Alle satkun kerhoon, jos pääsis tässä kesän aikana.

Itseä alkaa hieman huolestuttamaan dietillä olo. Paino tippui n. 105kg ---> 101,10kg 3,5vko:ssa, joten hyvin tippui. salilla käynyt noin 5-6krt/vko ja nyt paino noussut hieman, tänään 102,30kg. Viikossa siis kilo lisää. Lihasta? Sarjapainot nousseet todella paljon ylös, mutta ylimääräistä kuitenkin mahassakin on ja miinuskaloreilla mennään. Ei vain tipu.

Itseä alkaa hieman huolestuttamaan dietillä olo. Paino tippui n. 105kg ---> 101,10kg 3,5vko:ssa, joten hyvin tippui. salilla käynyt noin 5-6krt/vko ja nyt paino noussut hieman, tänään 102,30kg. Viikossa siis kilo lisää. Lihasta? Sarjapainot nousseet todella paljon ylös, mutta ylimääräistä kuitenkin mahassakin on ja miinuskaloreilla mennään. Ei vain tipu.

Oletko ottanut jotain kreatiinia tai sellasta. Samoin toi kilo on voinut johtua siitä, että on syönyt normaalia enenmmän suolaa tai hiilareita - ne vähän kerää nestettä. Ja viikossa on hyvä olla sellainen yksi 'mässypäivä' jolloin syödään enemmän kuin kulutetaan. Aineenvaihdunta kiihtyy, on taas motivaatiota dieetata ja monet rasvanpoltossa avustavat hormonit lähtevät dieetillä laskuun, mutta näin niiden tasoja saadaan taas nousemaan ylös. Tuollaiset pienet painonvaihtelut on ihan normaaleja. Katopa joku toinen päivä tässä lähiaikoina, että mitä vaaka näyttää. Jos vieläkin näyttää yli, niin sitten on voitu käydä vähän plussien puolella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom