Paino jämähtänyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindel
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41

Hellouuu mimmit!

Yritän kertoa asiani mahdollisimman lyhyesti, kuitenkin niin että ymmärrätte mistä on kyse ja TOIVOTTAVASTI osaisitte antaa vinkkejä ja auttaa pulassa olevaa :(

Elikkäs, joulukuussa -08 menin lääkärille kovien pääkipujen ja korvan "paineen" takia. Selvisi että minulla on kaulan valtimohaarassa "tuke", lääkärin sanoin veritulpan vaara. Lääkäri kielsi salilla käynnin toistaiseksi ja edelleen asiaa tutkitaan ja hoidetaan. Ennen siis kävin salilla 3-4kertaa vkossa ja olin loppuvaiheessa jo varsin lihaksikkaassa kunnossa lihasta kasvatettuani. Olen siis 162cm ja silloinen "liha" painoni oli 68kg. Nyt kun noin puolivuotta salikieltoa ja tullut käytyä vain parilla lenkillä vkossa ja kevyillä(todella kevyillä ~5kg~) painoilla satunnainen nostelu.
Ongelmani onkin nyt sitten painoni :( joka on noussut, nyt 70kg ja olen ajatellut pudottaa painoa nyt jonkun 8kg että jossain vaiheessa MAHDOLLISESTI aloitan taas salireenit(toivon niin!).
Nyt olen noin kuukauden syönyt vähäkalorisesti ja käynyt lenkillä 2krt vko ja kevyt paino"reeni" kerta vko. Paino ei vaan putoa, ei yhtään grammaakaan! Mistä johtuu?? Entisenä himo punttaajana nykyinen olotila on masentava, tuntuu löysältä ja painon nousemisen tuntee ja tunnen itseni lihavaksi :( ...... Onko minulla lihasta sitten sen verta paljon että paino ei sen takia ala putoamaan nopeasti?? En tiedä....Auttakee tytöt :itku: olen epätoivoinen ja on paha olla......
Olisin todella kiitollinen jos osaisitte auttaa tai kertoa vastaavista kokemuksista :haart:

Aamulla 2 ruispalaa becel levitteellä, aamupalajuusto 6% ja leikkele kalkkuna, teetä 1kupillinen.

Ruoaksi puolet lautasesta salaattia ja puolessa kanaa/kalkkunaa/naudanlihaa ja peruna tai 1dl makaronia

Välipalaksi becel pro activ juoma ja hedelmä

Illalla salaattia ja jugurtti, joskus leipää.

itsekin olen miettinyt että kaloreita voi tulla liian vähän. Paljonko olisi sitten hyvä että paino lähtisi putoamaan?

Lenkit ovat n. 45min repasta kävelyä ja välillä teen intervalleja.

Kevyillä painoilla teen perusliikkeet läpi.

Itseänikin ihmetyttää se, ettei paino ole pudonnut yhtään vaikka salitreenit loppuivat n. puoli vuotta sitten ja olen syönyt vähemmän, terveellisesti, yksi herkkupäivä viikossa.

tuossa on ihan liian vähän ruokaa ja rasvaa ja proteiinia! aamulle laita jotain proteiinia lisäksi, lounaaseen muista hyvät rasvat, toinen oikea ruoka puuttuu kokonaan ja iltapalaksi lisää proteiinia ja rasvaa.. ei liian pienillä kaloreilla saa kun lihaskadon aikaiseksi.

Joo, sannulin kanssa samaa mieltä. Lasket eka peruskulutuksen vaikkapa tällä (en mene takuuseen tarkkuudesta :D) tai http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1 (noista toi eka Energiatarve linkki esim), jonka jälkeen lasket päivässä syömäs ateriat niin, että ne menee about 500kcal miinukselle tosta sun KOKONAISkulutuksesta (missä on siis sun peruskulutus + päivän liikkumiset mukana), niin tulosta pitäs tulla semmonen 0,5 - 1kg / vko. Jos paino ei tipu, syöt joko liikaa tai liian vähän jolloin elimistö "puolustautuu".

Muista syödä tarpeeks proteiinipitosia ruokia jotta saat pidettyä lihasmassaa koska dieetillä sitä on mahdoton kasvattaa kaloreiden ollessa miinuksella (paitis ihan alottelijan).

Ja pari pikkukikkaa vie: lenkkeily aamusta tyjään vatsaan jonka jälkeen 1h syömättä vaik 3krt viikossa voi auttaa (minkä ehk tiesitkin), muista syödä proteiinipitosta sapuskaa just ennen nukkumaanmenoo (+ehk vähän rasvaa hidastaan sen imeytymistä) koska hiilarareilla just ennen nukkumaanmenoo on tapana kertyä vyötärölle. Maidolla on tapana tuoda kylläsyydentunne pidemmäks aikaa jos tuntuu et nälkä yllättää, samoin rasvalla ja kuiduilla. Aamupalana kannattaa suosia puuroo ennemmin kun pelkkiä ruisleipiä ja lisäks vaikka maitoo nii jaksaa jo hyvin jos tuntuu et tulee heikko olo, jos ei nii ok.

Huh tulipa taas asiaa..... sori vie et sörkin mimmien puolelle :D

Ei mitään Bonefish, kaikki vinkit ja apu on tervetullutta! ja kiitti myös muille! Tiedostin kyllä että kaloreita oli liian vähän per pvä, mutta kun olo meni niin turhautuneeksi kun paino ei vaan pudonnut niin ajattelin että syön sitten minimaalisesti että alkais tapahtumaan, virhe, i know :rolleyes:

en tietenkään halua kaikkea hiellä ja vaivalla hankittua lihasta menettää, ja juuri sen takia apua huutelinkin, toki lihasta lähtee jonkin verran varmasti kun en oikeeta reeniäkään pääse vielä tekemään...... mutta tämä minun täytyy toistaiseksi niellä :(

Nyt katson ruoat ja aerobiset uudestaan ja on kumma jos ei ala tapahtumaan :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom