Paino ei vaan laske, hjelppiä kaivataan!

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Moikka!

Olen aloittelija täällä ja myös vasta herännyt liikunnasta iloitsemiseen ja löytänyt niinkin mahtavia juttuja kuin Bodypump ja Bodybalance. Mulla on kova tavoite saada -10kg heinäkuuhun mennessä pois ja tilalle tietty paaaaljon lihasta :dance: Ruokavalion olen muuttanut tosi protskupitoiseksi ja hiilarit nautin pääasiallisesti aamulla (yks ruisnappi ja banaani muun lisäksi) ja syön noin 3h välein. Päivässä on 2 suurempaa ateriaa ja muut pieniä välipaloja kuten rahkaa ja mansikoita, raejuustoa, maustamatontajugurttia. Kamalaa tässä onkin että sen sijaan että paino laskisi se vaan nousee. Olo paranee mutta paino nousee. Kuulisinkin mielelläni teidän vinkkejä kuinka te olette päässeet hyvään alkuun, millä ruokavaliolla ja miten rankalla treenillä? Toivottavasti tätä aihetta ei ihan tämmöisenään ollut jo jossain näissä thredeissä.

S

Moikka!

Kamalaa tässä onkin että sen sijaan että paino laskisi se vaan nousee. Olo paranee mutta paino nousee.

S

lihas painaa enemmän kuin läski joten vaikka paino nousee niin ei sitä kannata säikähtääkkään :) peili on varmaankin se paras mittari näissä toki painoa voi seurata myös puntarista

Ihan ensimmäisenä kannattaa käydä laskemassa kulutus ja päivän ravinnontarve kalorilaskuri.fi.Siellä näkee hyvin kuinka paljon ravintoa tarvitset laihtuaksesi.Mutta siihenkään ei kannata orjalisesti uskoa vaan enemmän omien tuntemuksien mukaan.Esimerkkinä minä joka syön päivässä noin 3000cal menisin kalorilaskurin ohjeiden mukaan aika heikoille.Joten kokeilemalla mikä itselleen sopii ja koko ajan kannattaa hankkia titoa netistä.
tsemppiä:dance:

Jäin miettimään että missä aerobinen? Eli teetkö ihan jotain perus lenkkiä tai muuta rasvanpolttosykkeellä olevaa liikuntaa?

Eli liikuntana on koirien kanssa lenkkeily n.tunnin lenkki päivässä, aina ei ehdi mutta pääsääntöisesti. Lisäksi bodybalance ja bodypumppia spinningiä olen ajatellut kokeilla seuraavaksi. :)

Moikka!

Olen aloittelija täällä ja myös vasta herännyt liikunnasta iloitsemiseen ja löytänyt niinkin mahtavia juttuja kuin Bodypump ja Bodybalance. Mulla on kova tavoite saada -10kg heinäkuuhun mennessä pois ja tilalle tietty paaaaljon lihasta :dance:

S

Siis aiot pudottaa painoa huomattavasti ja samalla saada paljon lihasmassaa tekemättä kuitenkaan raskasta punttitreeniä? Onpa vaan valitettavasti aika mahdoton yhtälö, sori vaan. Paaaaljon lihasta vaatii myös paaaaljon raskasta punttitreeniä ja paaaaljon ruokaa, ei siis miinuskaloreita, jolla nyt ilmeisesti olet. Pumppi ja balance ovat varmasti ihan hyviä liikuntamuotoja, mutta massaa et vaan saa kasvatettua juurikaan kummassakaan, lihaskestävyyttä pumpissa kylläkin.

Suosittelisin sullekin lukemaan noita ruoka- ja treeniketjua täältä mimmien puolelta. Siellä on paljon hyviä neuvoja. Ihan ensimmäiseksi vaan salille, mars, jos massaa haluat hankkia.

Mikä sun lähtötilanne muuten on? Eli siis pituus ja paino. Ja ootko jo laihduttanut jonkin verran? Mietin vaan, että jos oot pudottanut jo jonkin verran painoa, niin voi olla että nyt on vaan tullut hetkittäinen "hitaampi painonpudotuskausi"...

Mä olen todellinen aloittelija tässä ja rupeen kahlaamaan kaikkia mahdollisia aloittelijan thredeja läpi. En oikein tiedä kuinka tässä edetä..ehkä ennemminkin haluan painon alas ja sen jälkeen keskittyä enemmänkin lihasten rakenteluun :) Toi oli Pumpin "tarpeettomuus" oli sinänsä ilouutinen kun en siitä niin kauheesti nauti. Se tahti siinä tekee mulle kauheen olon ja tuntuu että en pysty tarpeeksi keskittymään oikeanlaisiin liikkeisiin. Lähtötilanne on :( viitinkö edes kertoo..puuh, no myöntäminen on eka paranemisen merkki ;) 170cm 73,5kg. Tavoitepaino on 65kg ja saa olla enemmän jos oliski vaan lihasta. Seuraan ruokavaliota ja liikuntaa nyt parin viikon ajan ja laitan vaikka näkyviin ja saatte arvioida mitä mun tulis muuttaa. Mutta mutta..sainko mä tän nyt oikein..eli joko mä päätän laihtua tai sit mä päätän kasvattaa lihasmassaa? Ja eikös laihtuminenkin nopeudu jos lihakset kasvaa? God damn mä oon niin keltanokka, mutta älkää menettäkö hermoja jookos!

Mä sanoisin ettei sen lihasmuodon + voiman kasvattaminen ja samalla laihtuminen ole mahdoton yhtälö etenkään jos kyse on aloittelijasta. Tämä vain edellytttää sitä, että hommaan varataan aikaa ja kärsivällisyyttä ja toisekseen sitä, että sekä ruoka- että treeniohjelma muokataan oikeanlaiseksi. Varsinaisesti suurta lihasmassaa ei ilman plussa kaloreita voi hirvittävästi rakentaa mutta lihaksien kasvaminen suhteessa rasvamassaan on mahdollista myös dieetillä (aloittelijalla).

Seuraavassa vinkkejä:
1) Pidä kalorivaje maltillisena ja koosta se sekä ruoasta että liikunnasta. Maltillinen vaje tarkoittaa noin -300-500 kaloria per päivä. Kannattaa kokeilla mikä määrä itsellä tuntuu hyvältä. Eli jos syöt vaikkapa 200 kaloria vähemmän kuin tavallisena arkipäivänä kulutat ja lisäät vielä liikuntaa 300 kalorin edestä (aerobinen tai puntti) on vaje -500 kaloria per päivä.
2) Jos todellakin haluat lihasta rasvan tilalle, kuten sanoit "tavoitepaino 65kg ja saa olla enemmän jos oliski vaan lihasta" niin kehottaisin tekemään punttitreeniä. 1- tai 2-jakoinen ohjelma esimerkiksi 2-3 kertaa viikossa on jo hyvä. Lisäksi sellaista aerobista mistä tykkäät ja mikä tuntuu kivalle vaikka 1-2 kertaa viikossa.
3) Oikotietä onnen ei ole. Tämä vaatii aikaa mutta samalla se myös varmistaa sen, että dieetti on suht mielekäs ja sitä voi noudattaa pitemmän aikaa ja lopulta muokata sen elämäntavakseen. Lisäksi hitaalla pudottamistahdilla ehkäiset suurta lihaskatoa ja maksimoit sen, että paino putoaa nimenomaan rasvoista.

Tuossa eka viestissäsi mainitsit myös sen, että aloit syödä ja liikkua enemmän ja tasaisemmin niin paino nousee. Se on ihan vääjäämätöntä aluksi (ruoan biomassa painaa, juot ehkä enemmän kuin urheilet, joka näkyy painossa, lihaksen glykogeenivarastot täyttyvät jne.) mutta sen pitäisi tasaantua ajan kanssa, kunhan pidät huolen siitä, että energiaa tulee esimerkiksi viikkotasolla vähemmän kuin mitä kulutat. Mitä tarkoitat muuten tosi protskupitoisella? Muistathan, että liikkuessa tarvitset myös hiilihydraatteja ja rasvaa. Noiden makroravinteiden jakaumat ovat hyvin yksilöllisiä, ja toisilla toimii vähempi rasvainen ja runsas hiilihydraattinen ja päin vastoin. Jos et halua kikkailla ja olet syönyt aiemmin suurin piirtein suomalaisten ravintosuositusten mukaan kivuttomin vaihtoehto lienee panostaa hyviin hiilarilähteisiin, lisätä jonkin verran proteiineja ja varmistaa että rasvaa tulee se suositeltu 30 %.

Kuinka luotettava tuo kalorilaskuri.fi on? siis että onko se kulutus minkä laskuri antaa oikea? minä kun yritän syödä sen mukaan ja pudottaa painoa niin lihon vaan ja tuntuu omituiselta ahtaa niin paljon ruokaa, kun olen tottunut vähempään. Voiko paino tosiaan lähteä tästä laskemaan jos vain lisään ruuan määrää entiseen verrattuna? Liikun kyllä ihan hulluna.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom