Paino ei tipu !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vitney
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Olen kahden kuukauden aikana yrittänyt pudottaa painoani muutaman kilon, mutta tähän mennessä päässyt eroon vain yhdestä ja sekin meinaa aina vain tulla takaisin. Herkut olen jättänyt kokonaan pois ja syönyt mahdollisimman terveellisesti ja paljon hedelmiä ja kasviksia. Liikuntaa harrastan pari tuntia päivässä niin, että salilla/lenkillä kuluu kaloreita jotain 1000-2000 väliltä joka päivä. Mistä siis johtuu, ettei paino lähde laskuun? Turhauttavaa tehdä niin paljon töitä ja aivan turhaan.
Joskus vuosi sitten laihduin muutaman kilon kituuttamalla päivän jugurtilla ja leivällä, mutta tähän älyttömyyteen en enää tahtoisi ruveta. Mielestäni syön kuitenkin melko vähän verrattuna esimerkiksi tuttuihini.
Tässä esimerkiksi yksi päivä tältä viikolta:

aamupala: banaani, omena, piltti
välipala: hieman rusinoita
lounas: salaattia reilusti, 1 1/2 kananpala
päivällä: banaani, leipä+päälliset
illalla: raejuustoa, proteiinipatukka

liikunta: 1h 40 min salilla (1000kcal: 30 min juoksumatolla, 45 min treeni, 25 min spinningpyörällä)
Tunnin lenkki 600 kcal

Mä en noista hommista juurikaan tiedä ,mutta täällä on jo monta threadia aiheesta. Varsinkin punttimimmien osiosta löytyy monella eri nimellä samasta asiasta. Ainoa mistä olen varma on, että ensimmäinen neuvo sinulle tulee olemaan syö enemmän. Jopa mun lyhyellä logiikalla liikunnan energiankulutus + peruskulutus vrt. syönnit eivät sovi yhteen mitenkään.

Jos en ihan väärässä ole niin noilla syömisillä saat max. 1500kcal/vrk ja kuitenkin jo liikunnan tuoma kulutus olisi 1600kcal?

Viimeksi muokattu:
Liikuntaa harrastan pari tuntia päivässä niin, että salilla/lenkillä kuluu kaloreita jotain 1000-2000 väliltä joka päivä. Mistä siis johtuu, ettei paino lähde laskuun? Turhauttavaa tehdä niin paljon töitä ja aivan turhaan.
Varmaan onkin turhauttavaa, mutta toisaalta ihan odotettavaa ottaen huomioon, että teet kaiken päin persettä. :curs: Kyllähän sun on itsekin tajuttava, että jos paino ei putoa tuolla tavalla, niin teet jotain väärin!

Syöt reilusti alle tuhat kaloria ja kulutat päivässä liikunnan kera vähintään 2500-3500kcal (peruskulutus + liikunta). Selaile tätä foorumia ja lueskele eri laihdutusthreadeja, niin löydän kyllä ratkaisun ja selityksen tähän ongelmaasi. Lyhyesti sanottuna: syöt liian vähän kulutukseesi nähden, joten kroppasi ei voi luopua omasta vararavinnostaan (=rasvasta). Toisin sanoen kroppasi on ns. säästöliekkitilassa. Se ei toimi normaalilla tavalla, etkä sen vuoksi saa laihdutettua ollenkaan.

ps. eri asia on sitten se, onko sulla edes tarvetta laihduttaa.

Ensinnäkin 2 kuukautta on melko lyhyt aika, ja jos sinä aikana olet laihduttanut kilon, on suunta kuta kuinkin oikea. Ihmiset on erilaisia, ja toisten kropat toimivat aloitukseen paremmin kuin toisten.

Toisekseen täytyy kysyä kuinka paljon painat? Jos pudotettavaa on vähän, ei aloitus(kaan) suju välttämättä helposti. Se vaatii työtä ja aikaa, sillä kroppa on siitä viisas, ettei se mielellään lähde pudottamaan vähäisiä kilojaan herkästi.

Syöt kyllä varmaankin kulutukseesi nähden liian vähän. Lisää aamulle (sekä aamupalalle että välipalalle) proteiineja. Huolehdi riittävästä veden saannista. Muista myös levätä. Rasvaa ei näy missään, lisää myös sitä, sillä rasvaa tarvitaan mm. hormonitoiminnan ylläpidossa. Eli öljyjä, rasvaista kalaa tai kalaöljykapseleita, pähkinöitä, kananmunia päivittäiseen ruokavalioon niin, että minimissään 20 % energiansaannista tulisi rasvoista. Itse pitäisin rasvat 25-30% mutta mieltymyksiä on monia.

Ilmeisesti kroppasi on sillä kuuluisalla "säästöliekillä", eli olet ihan liian suurilla miinuskaloreilla ja kroppasi alkaa pihtailemaan kaloreita eikä paino tipu. Mutta tosiaan forumilla on puhuttu aiheesta noin miljoona kertaa, joten kokeileppa tuota oikealla ylhäällä olevaa "Haku"-linkkiä, löydät varmasti paljon aiheesta.

Viimeksi muokattu:
oon joskus kullu et jos välillä pitää kunnon herkuttelupäivän laihdutuksen aikana, niin se voisi antaa säästöliekille kyytiä. En kyllä tiedä toimii tämä oikeasti... Mutta joka tapauksessa syö enemmän!

Ensinnäkin, paino ei nouse yhdessä yössä tai välttämättä edes kahdessa kuukaudessa,joten miten se lähtisikään hetkessä? :wtf: Alkuun kropasta poistuu nesteitä kun ne lähtee liikkeelle.. 2 kuukautta on liian lyhyt aika tuskailla sitä ettei paino putoa!!!

1. Syöt ihan liian vähän!!
2. yhdistämällä aerobisen ja laihdutuksen tukena todella tehokkaan kuntosalitreenin, paino lähtee putoamaan, mutta huom! ei hetkessä...
3. LIHAS PAINAA ENEMMÄN KUIN LÄSKI MUTTA LUONNOLLISESTI MENEE PIENEMPÄÄN TILAAN! Eli vaakaa on monestikin turha tuijottaa (ellet dieettaa esimerkiks kisoja varten, oletan kuitenkin että et..) - vaatteet kertoo aika paljon ja se peilikuva..
4. Juothan riittävästi vettä?
5. muistathan myös lepopäivän... se on tärkeää elimistölle vaikka sitä varmasti haluaisikin olla äärimmäisen ahkera ja urheilla "koko ajan" :rolleyes:

Kärsivällisyyttä, järkevää syömistä ja kovaa treeniä!! :whip:

Itse olin aikoinaan samanlainen. Kaikki piti saavuttaa nyt heti ja kun se ei tietenkään mee niin, olin tuskastunut. Nyt kun treenaaminen, syöminen ja lepo / lihashuolto on kaikki balanssissa, niin treenit kulkee, kiristymistä tapahtuu, mieli on iloinen ja pirteä ja matkan varrella on oppinut paljon tästäkin hommasta (=treenaamisesta tavoitteellisesti) :dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom