Paino ei putoa- missä vika?

Aloitin kuntosalilla käymisen syksyllä 2006. Samaan aikaan aloitin myös spinningissä käymisen, palasin jumppatunneille ja olinkin elämäni kunnossa toukokuussa 2007. Painoin silloin 65kiloa ja rasvaprosentti oli kahdella eri mittarilla mitattuna 17-20 %, pituutta minulla on 171cm.

Aluksi kuntosalitreenini oli ”jaettu kahtia” ja tein kumpanakin päivänä samat liikkeet, mutta eri laitteilla. Myöhemmin ohjelma eli, mutta en tehnyt massatreeniä, sillä aloittelin vasta lihaskuntotreeniä ja halusin saada ensinnäkin pelkkää voimaa. Laihduin ihan huomaamattani tuohon 65 kiloon ja salilla käyminenkin näytti tuottavan jonkinlaista tulosta – vartaloni muoto muuttui. Olen aina ollut romuluinen ja isokokoinen, mutta silti aina normaalipainoinen tahi hoikka. Leveät hartiat, leveä lantio ja paksut reidet, mutta pikkuhiljaa erityisesti käsissä/hartioissa/olkapäissä alkoi näkyä lihasten muodot.

Sitten sain pakkomielteen kauniista käsilihaksista ja muutin salitreenini massatreeniksi. Olen tehnyt massatreeniä reilun vuoden ja kyllä ne lihakset näyttävät jotenkin kasvaneen. Varsinkin kun kädet laittaa tiettyyn asentoon, lihasten muodot näkyvät kauniisti : ) Mutta haluaisin, että lihakset näkyvät myös ilman pientä pullistelua tai tiettyä asentoa… mutta näin naisena tuntuu aivan toivottomalta saada edes kunnon hauis. Lisäksi vaaka (huomaa myös vaatteista, ja peilistä) näyttää 8 kiloa enemmän ( =73kg )kuin tuolloin vuonna 2007 kesällä. Olen järkyttynyt. Tiedän, että lihas painaa ja osa painonnoususta on varmasti siitä johtuvaa, mutta 8 kiloa!!

Olen tehnyt toimenpiteitä, että saisin pudotettua ainakin 5 kiloa. Olen edelleen normaalipainoinen, mutta oloni on epämukava nykyisellä painolla. Olen aina ollut siitä onnekas, että vatsani on ollut litteä, mutta nyt se hieman jopa pömpöttää. Osasyynä oli varmasti se, että olin kaksi kuukautta (huhti-touko) pitkittyneen flunssan takia urheilematta ja lisäksi olin kroonisessa rahapulassa, jolloin mätin hiilareita sydämeni kyllyydestä ( olen siis ollut karppaajana jo melkein kolme vuotta). Turvotus poistui onneksi melko nopeasti, kun palasin takaisin proteiinivoittoiseen ruokaan ja käytin omenaviinietikkaa noin kaksi viikkoa.

Olen treenannut näiden melkein kahden vuoden aikana noin 5 kertaa viikossa, yleensä kaksi aerobista / viikko ja kolme lihaskuntoa /viikko. Nyt viimeisen puolentoista kuukauden aikana olen muuttanut kuntosalitreenin kaksijakoiseksi ja teenkin aerobista kolme kertaa viikossa. Mutta paino ei muutu miksikään. Olen jopa alkanut syömään 2-3 tunnin välein, joka sopii minulle varsin hyvin, sillä olen jatkuvasti nälkäinen (olen aina ollut –ei siis liity karppaamiseen).

Ruokailu:
klo 7.00 Aamupala: Purkki Ehrmania, sen seassa marjoja

klo 10.30 lounas: Puolet lautasesta salaattia + kananfilettä / kalaa / lihaa

klo 13.30 Välipala : kiisseli, lassi tms. (= työpaikkalounaan jälkiruoka)

klo 15.30 välipala (ennen treeninä): ruisleipä

klo 18.00 päivällinen: Vihannneksia + lihaa / sosekeittoa/ salaattia /ylipäätänsä jotain karppiruokaa

iltapala: päivällisen tähteitä, auringonkukansiemeniä tms.

Päivän aikana juon noin 6 kuppia vihreää teetä sekä juon runsaasti vettä. Aineenvaihdunta pelaa, saan ravata jatkuvasti vessassa ja urheillessa hikoilen todella helposti. Toki tulee myös herkuttelupäiviä, mutta silloinkin yritän katsoa mitä herkuttelen. En valitse sitä rasvaisinta jätskiä, vaan olen esimerkiksi aivan ihastunut Pirkan jogurttijäätelöön.

Yritin pitää päiväkirjaa syömisistäni ja kaloreista ravintolaskuri.net :in avulla. Se oli kuitenkin äärimmäisen vaikeaa, sillä syön päivällisen koulussa / työpaikalla jolloin ruokamäärien ja ruokien sisältämien ainesosien arvioiminen oli hankalaa. Lisäksi en myöskään huomannut sen auttavan laihduttamisessa millään tavalla.

Olen turhautunut siihen, että paino ei laske. Onkohan tässä takana joku alitajuntainen juttu, että kun sen haluaisi tippuvan niin ei varmastikaan tipu ja silloin kun ei ajattele koko asiaa, niin tapahtuu ihmeitä ihan salakavalasti : ) ?

Mutta nyt alkaa olla paniikki, sillä tein itselleni kesäkuun alussa lupauksen, että olen laihtunut synttäreihini mennessä 5 kiloa! Ja synttärit ovat jo kuukauden kuluttua!!! Viisi kiloa taitaa olla tässä vaiheessa enää mahdottomuus..mutta jotain kuukaudessa pitäisi lähteä.

Olisiko ideoita? Missä menee pieleen? Ja miten naiset oikein niitä lihaksia oikein saa :eek:?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan alkuun, todella vähän rasvaa näyttäs olevan sun ruokavaliossa, alottasin ihan lisäämällä kalaöljyä ja oliiviöljyä päivän mittaan. Se yksinään auttaa sinua pääsemään eroon rasvasta.
Postaappa tänne koko ohjelmasi, siinäkin voi olla jotain vikaa. Käytätkö paljon laitteita?
Muista että vapaat painot vaikuttavat aineenvaihduntaan ja kehitykseen enemmän.
Osta kalaöljyä missä on 1000mg/kapseli, ne maksaa enemmän mutta et joudu syömään niin montaa päivässä.

Olen ostanut muutaman kerran noita omega3-kapseleita, mutta niiden nappaileminen jää aina alkuinnostuksen jälkeen. Pitäisi tosiaan nyt sen suhteen ryhdistäytyä.

Teen siis kolme kertaa viikossa noin tunnin aerobisen. Juoksen ja poljen spinning-pyörällä ja nyt muutaman kerran olen pelannut squashia. Syke huitelee 130-150 välillä. Lisäksi käytän todella vähän julkisia liikennevälineitä, joten reipasta kävelyä tulee tuon lisäksi paljon. Vatsalihakset teen kerran viikossa kunnolla ennen aerobista.

Lihastreeni

1. päivä
Kädet, selkä - teen jokaista liikettä 3x 8-10 toistoa
- hauiskääntö käsipainoilla 10kg
- hauiskääntö taljassa
- ylätalja kapealla vastaotteella 45kg
- ojentajapunnerrus narulla
- ranskalainen punnerrus
- kick back 8 tai 10 kg
- pystysoutu taljassa
- vipunosto sivulle 5kg
- selkä ylätaljassa eteen
- kulmasoutu 10kg + tanko
- joku valinnainen selkälike

Lisäksi nyt kokeilen vuoroviikoin tehdä käsille tuon mainitsemani ohjelman sekä supersarjat. Josko se auttaisi ainakin lihasten saamisessa...

2. päivä
Jalat - jokaista liikettä 3x 10-12 toistoa
- askelkyykky käsipainoilla 8kg
- askelkyykky (toinen jalka penkin päällä) käsipainoilla 6kg
- jalan koukistus
- maastaveto 20kg + tanko

rintalihaksille 3x8-10 toistoa:
- penkkipunnerrus käsipainoilla 10kg
- vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 10kg
- rinta ristikkäistaljassa tai peck deck

Ohjelma hakee vielä vähän ryhmittelemistä, sillä aikaisemmin tosiaan tein kolmijakoisella ohjelmalla...mutta noilla ryhmittelyillä on kyllä hyvin jaksanut. Mutta kaikki liikkeet teen naama irveessä, että painoa on tarpeeksi :) Talja-liikkeistä en voinut laittaa kg-määriä, koska rupusalilla, jossa käyn, on hieman erikoiset systeemit, eikä kg määrä vastaa esim. sitä mitä edellisellä salilla käytin.

Nykyisellä salilla en juuri käytä laitteita, koska ne ovat ilmapainelaitteita, enkä oikein niistä tykkää / usko niiden tehoon...

Jos nyt alkaisi hakemaan tuohon yksinkertaista reseptiä, niin kuten Fuhrer tuossa jo totesikin lisää rasvaa huomattavasti ja karsi vielä hiilaria niin että menee sinne keton rajamaille tai jopa ketolle asti. Sillä pääsee jumista yleensä ylitse. Tipauta etenkin kiisselin kaltaiset ruuat pois ja korvaa rasvalla. Pitäisi alkaa tapahtumaan :)

Treeneistä sen verran, että tee selkäliikkeet ennen hauisliikkeitä ja heivaa ojentajaliikkeet kakkospäivälle rinnan kaveriksi. Maastaveto on selkäliike, suorin jaloin maastaveto on taas takareisiliike. Reiden ojennukset olisi hyvä lisätä, samoin myös taka- tai etukyykkyä/prässiä.

Ketoon asti. Huoh, vaikeaa, kun luonnollisesti pitäisi jättää alkoholi ja ihan kaikki herkut pois. Mutta kai se yrittämisen arvoista olisi :rolleyes: Mulla on ollut osasyynä urheilemiseen se, että ei tarttis niin tarkkaan seurata mitä syö. Sen takia en o oikein lämmennyt mistään kalorilaskureista, ruoan punnitsemiesta yms. Toki seurailen tuotteista kalorimääriä, ja pyrin valitsemaan aina niitä vähäkalorisempia vaihtoehtoja.

Nykyisellä salilla jalkaprässi on paineilmalaite. Sillä kerran kokeilin ja liike tuntui täysin naurettavalta, joten jätän tekemättä. En muutenkaan ole ajatellut jalkoihin hirveesti panostaa, ne saa kuitenkin treeniä juostessa ja spinningpyöräillessä - eikös vain? Esim. pohjelihaksia en treenaa erikseen ollenkaan.

Ja juu, maastavedon teen jalkapäivän suoralla selällä, eli reidet tutisee :)

Mutta mielestänne en syö liikaa/liian vähän? Ainakin itsestäni tuntuu, että tästä ei kauheasti voi vähentää (en halua olla nälissäni), varsinkin kun kuitenkin haluaisi lihasta. Tosin laihtuminen lihaksen saaminen yhtäaikaa taitaa olla hieman hankalaa...

Äsh, tullut taas lisää painoa. Kohta tulee itku! :curs:

mulla on kans samantyylistä ongelmaa kun sulla, nougat83. ryypystä en tahtois luopuu
myöskään. rasvaa oon lisännä ruokavalioon nyt kohtuudella ja viimesiäkin leivänmurusia
vältellyt (paitsi silloin tällöin aamulla)..

samalla tavalla lenkkeilen ja käyn salilla mutta paino on pysynyt jo miltei 1,5-2kk samoissa
nummeroissa :/ cheat-päiviä kans kerran viikossa, tosin nyte oon kesän kunniaks käyttänyt ne herkuttellen millon rasvasella pihvillä ja jäätelöllä ja joskus olutlastilla..eli syy mun tapaukseen onkin sitten luultavimmin tossa :)

luulisin et piitkän pitkä touhuuminen, niinko esim. mulla töissä ajoittain auttas asiaa..
trimmaroin nurmikoita ja touhuun tommosta muuta talonmiehen hommaa ni kyl huomaa et
painoo putoo ko on oikee kiirettä päällä.

kossille menossa elokuun lopulla, ni olis hyvä vähä kiinteytyy siihe mennesä...mut sitte taas ei
olekaa nii välii ko alkaa illat viilenee ja talvi hiipimää...

ja niinko sanoit, tuntuu että se paino putoaa kun sitä ei toivo tai oota..

kyllä tämä tästä vielä!:evil:

Mun mielestä sekä ruokavalio että treeni mättää.

Ruokavalioon ehdottomasti lisää rasvoja sekä kasviksia ja hedelmiä!
Keto ei sovi mun mielestä kuin todella ylipainoisille henkilöille.

Siistillä ruokavaliolla jossa proteiinia ja hyvää rasvaa reilusti sekä hiilarit kasviksista ja hedelmistä.
Riisin ja leivän syönti ois hyvä rajoittaa ainoastaan treenin jälkeen. Muutoin kaikilla aterioilla jotain proteiinia sekä kasviksia ja/tai hedelmiä.
Rasvaa täytyy syödä että rasva palaa. Turha olettaa että keho luopuisi rasvoistaan jos ravinnosta ei saa minkäänlaista rasvaa.

Treenillä on myös todella iso merkitys kehonmuokkauksessa. Lihasta täytyy koko ajan yrittää saada lisää sillä mitä enemmän on lihasta sitä paremmin keho polttaa rasvaa ja energiankulutus pysyy korkealla.
Itse olen jo ajat sitten todennut parhaimmaksi menetelmäksi treenata koko kroppa 3 kertaa viikossa. Liikkeinä raskaita koko kehoa rasittavia liikkeitä esim. leuanvedot, maastaveto, askelkyykky, punnerrukset. Näitä supersarjoina, 1 min tauot sarjojen välissä. Lisäksi voi tehdä intervalliaerobista jos siltä tuntuu. Itse teen niitä välipäivinä. Pidempikestoinen aerobinen on täysin ajanhukkaan eikä vaikuta juurikaan rasvanpolttoon.
Punttitreenistä saatava jälkipoltto on kaikista tärkeintä jos haluaa polttaa rasvaa.

Tässä semmoisia metodeja mitkä itse olen todennut parhaimmiksi. Näillä olen muokannut oman kroppani timmiin kuntoon. :)

Useampi huomio:
- Ota selvää ravitsemuksesta. En tiedä minkälaiset taustatiedot sinulla on aiheesta, mutta vaikuttaa siltä että menet muotijuttujen perässä (karppaaminen, omenaviinietikka). En sano tätä mitenkään pahalla - itse olen joskus laihduttanut 20 kg pois ja tämä kilomäärä on pysynyt poissa vain siksi että nykyään tiedän itsekin mikä on järkevää syömistä. Silloin tuli luettua paljon faktaa aiheesta, joten ei ole tarvinnut turvautua naistenlehtien dieettiohjeisiin. Ketoilukaan ei sovi kaikille, joten tärkeintä on että hallitsee ensin ne tylsät perusasiat ja opettelee vaikka syömään lautasmallin mukaan.
- Liikunta ei korvaa syömisen hallintaa, joten nämä kaksi on siinä mielessä hyvä pitää erillään. Jos haluat liikkumalla edistää laihtumista niin ota vaikka aamulla tehtävät intervallitreenit ohjelmaan silloin tällöin. Jos taas haluat lihasta niin muista että punttitreeni ei polta niin paljon kaloreita, että olisi varaa syödä kuin pitkän matkan juoksija.
- Jalkalihakset eivät kasva juoksemalla tai aerobisella, vaan tarvitsevat voimaharjoittelua painoilla aivan kuten muutkin lihakset.
- Painomääriäsi katsomalla olet mielestäni ihan hyvässä kuosissa voimatreenin kanssa. Jos tuntuu että lihaksia ei tule tarpeeksi nopeasti niin kannattaisi alkaa syklittämään voimatreeniä ja body-treeniä. On turha jumittaa samassa treenitavassa, tuo 3x8-12 -sarjat sopii aloittelijoille.

Kylli: karppaus ei sovi kaikille, se on selvä. Itselläni ei ole kuitenkaan huomannut mitään ikäviä sivuoireita joten mielelläni pysyn turvottavista hiilareista mahdollisimman paljon erossa. Ja varsinkin kun vähäinen hiilarimäärä ei ole vaikuttanut negatiivisesti treeniin. Omenaviinietikkaa litkin hiilareiden tuomaan turvotukseen, koska se oli tyyliin ensimmäinen vinkki, jonka avuksi pongasin :) Ja se auttoi, joten onko sillä väliä oliko kyseessä muotivillitys tahi ei?
Tiedän toki, että painojennostelu ei kuluta samaa kalorimäärää kuin aerobinen. Käytän aina sykemittaria jossa on kalorilaskuri, niin näkee treenin kulutuksen.
Mutta tuo treenivinkki syklittämisestä oli kyllä hyvä, sitä voisikin kokeilla niin saisi edes vähän vaihtelua. Kiitos siitä!

starfish: kiitos vinkeistä. Kyllä nyt itsekin tajuan tuota ruoka"päiväkirjaa" katsoessani, että niitä rasvoja tulee liian vähän.

matve: Kyllä me tästä vielä jollain keinolla saadaan pudotettua painoa. Pakkohan se on! Periaatteessa se alkoholitta oleminen ei olisi mikään hirmuinen ongelma, mutta se vaan on aina niin, että mikä on kielletty houkuttaa eniten. Siksi kai niitä hairahduspäiviä pitääkin pitä välillä. Mä en ole kyllä koskaan oikeen ymmärtänyt tuota "kesäkunto"-juttua. En itse käy edes rannalla, mutta mä oon kyllä silti sitä mieltä, että kyllä sitä jokaisena vuodenaikana pitäisi olla kunnossa :)

Käytän aina sykemittaria jossa on kalorilaskuri, niin näkee treenin kulutuksen.

Semmosta kalorilaskuri ei ole olemas ainakaan noissa sykemittareissa tai kuntopyörissä joka tietäisi paljonko kulutat. Jotkut kuluttaa enemmän kuin toiset eli se ei tiedä tarkkaa lukemaa. Älä seuraa sitä sokeasti..

Kannattaa pitää mielessä, että ei se painon pudottaminen niin helppoa ole, että jos liikkuu, saisi syödä terveellistäkin ruokaa vaikka kuinka. Jos oikeasti haluat laihtua niin silloin on tehtävä myönnytyksiä ja pysyttävä siinä päätöksessä. Diettiin ei pitäisi kuulua alkoholia tai herkkuja muuta kuin suunnitellusti ja harvoin.

Liikunnasta sen verran myös (vaikka hyviä ohjeita onkin jo tullut), että ei ne oikeat liikeradat itsestään heti löydy, vaan uusia liikkeitä hiotaan niin kauan, että se oikea suoritustekniikka löytyy. Ei näin siis tyyliin "Sillä kerran kokeilin ja liike tuntui täysin naurettavalta, joten jätän tekemättä.". Mä en ois varmaan ikinä lapsena oppinut kävelemään, jos sitä kerran kokeiltuani ja pyllähdettyäni olisin ajatellut, että nääh, tuntuupa oudolta konttaamiseen verrattuna ;)

Ei tietenkään terveellistäkään ruokaa saa syödä vaikka kuinka ja paljon, senhän sanoo jo järkikin. Mutta kuten tuossa aikaisemminkin sanoin, en halua mitään tiukkaa _diettiä_ vaan syödä mahdollisimman normaalisti pääosin karpaten ja välillä herkutellen. En halua, että ruoan miettimisestä tulisi isoin asia elämää, sillä en kuitenkaan tavoittele mitään fitnessvartaloa vaan nätin timmiä ja sopivasti lihaksikasta vartaloa :) Päätöksissä pitäisi pysyä, ja itsekurillahan se hoituu.. siinä voisi kyllä yrittää tsempata.

Olen tehnyt ihan normaalilla jalkaprässillä jalkoja useinkin. Noilla paineilmalaitteilla se vaan ei oikein tuntunut "oikealta" vaan lähinnä turhalta. Toiset tykkää niistä vempaimista, mä en...

Mulla on vähän ollu samankaltaisia ongelmia, en ole ennen kokeillut painon pudotusta ilman ketoa joten kertokaahan viisaammat että onko ruokailussa kuinka pahasti vikaa?

Työpäivinä joissa treeni:
~5.30: Aamiainen: Raejuusto(250g), banaani, 3dl maito. Tai 6x ruispalaa(eli 3 kokonaista) joihin pari-kolme siivua juustoa, sekä kinkku siivut ja se maito
~9-10 Lounas: Satunnaista ruokaa mitä ruokalassa on, mahdollisesti 2-3palaa ruisleipää ja ~3dl maitoa
14-16 Päivällinen: sama kuin lounas tai aamupalan toinen vaihtoehto
Treenin päälle protskujuoma ~40g proteiinia, saattaa olla missä välissä tahansa melkein.
17-19: Välipala tai lämmin ruoka kotona käytännössä samat vaihtoehdot kuin päivällisellä
20-23: Iltapala, sama kuin aamulla

Lepopäivinä
5.30 Aamupala
12 Lounas
17 päivällinen
20 välipala
23 iltapala

Vapaapäivinä ruokailu on
~13 ruoka
~16 välipala
~19-20 ruoka
~22-24 iltapala
ja jossain välissä treenin päälle protskut

Paino: 114-116kg, Pituus 184cm, ikä 19v ja rasvat älyttömät :jahas: eli siis paljon on mistä karsia.
Treenit ovat Yleensä yksijakoisia pääliikkeinä penkki ja maastaveto, lisukkeina yläselkää, käsiä, vatsoja ja jalkoja suht randomilla. Ja lisäksi teen aerobisia treenejä kestoltaan 1-1,5h

Niin ja en syö vaaleaa leipää, lihiksiä, pitsoja tms. karkkia, limua enkä jäätelöä.
Kaljaa tulee vedettyä aina kun on pitkä vapaa :kuola: mutta nyt ei ole tarkoituskaan vetää mitään rankkaa dieettiä vaan saada paino hiljalleen vähän alaspäin.

Nykyisellä salilla jalkaprässi on paineilmalaite. Sillä kerran kokeilin ja liike tuntui täysin naurettavalta, joten jätän tekemättä. En muutenkaan ole ajatellut jalkoihin hirveesti panostaa, ne saa kuitenkin treeniä juostessa ja spinningpyöräillessä - eikös vain? Esim. pohjelihaksia en treenaa erikseen ollenkaan.

Kyllähän ne herkut kannattaa karsia minimiin, jos laihtua haluaa. Etenkin ne sokeriset herkut. Treenin jälkeen vois olla hyvä ottaa palkkari, ei välttämättä hirveästi hiilareita kun on tarkoitus laihtua mutta kuitenkin jonkun verran niitäkin.

Tuosta jalkatreenistä, suosittelisin kyllä lämpimästi, että alat tekemään ainakin takakyykkyä. Se on 'kunnon' iso liike vapailla painoilla tehtynä ja varmasti palaa rasvakin paremmin kun jossain aerobisessa liikunnassa. Plus että saa takapuoli uutta muotoa ja niitä lihaksia :), ja jalat muutenkin. Eli jos haluat lisää lihaksia niin valitettavasti kyllä juoksemalla ja spinningissä niitä ei juurikaan saa, vaan siellä salin puolella kyykyillä, askelkyykyillä (joita taisit tehdäkin) jne...pohkeet erikseen tehtynä ei nyt ehkä ole ne tärkeimmät, mutta kyykkyjä suosittelisin kyllä.

En ole treenauksen asiantuntija, mutta jos paino tuntuu junnaavan ja haluaisit uutta tehoa treeniin ja rasvanpolttoon niin suosittelisin itse kyllä 1-jakoista ohjelmaa kunnon perusliikkeillä 3krt/vko, mutta itse toki päätät miten haluat treenata :)

Tsemppiä!

Mutta mitenkäs se lihaskasvun sitten käy, jos yksijakoisen ohjelman tekeepi? Täytynee ottaa tuo takakyykky ohjelmaan vaikka kyykkyjä vihaankin. Saapahan jotain piristystä ja uutta ohjelmaan , ja Rammsteinin feuer fre! -biisille uuden raivoliikkeen :P

Mutta mitenkäs se lihaskasvun sitten käy, jos yksijakoisen ohjelman tekeepi? Täytynee ottaa tuo takakyykky ohjelmaan vaikka kyykkyjä vihaankin. Saapahan jotain piristystä ja uutta ohjelmaan , ja Rammsteinin feuer fre! -biisille uuden raivoliikkeen :P

Samallalailla se lihasmassa kasvaa 1- jakoisella kuin muillakin teet sen yksijakoisen maksimissaa 3 kertaa viikkoon muuten on hermosto aika tukossa, ja ei se lihas kasva miinuskaloreilla, ku dietata kuitenki meinasit?

Naisten pitäis muutenkin treenata tiheemmällä frekvenssillä ku miesten.. Toi 1-jakonen vois olla hyvä piristysruiske sun kropalles. Se, mikä vois myös tehä hyvää on se että pudottaisit toistomääriä ainakin puoleen.
Ja syö sitä kalaöljyä reilusti, huomaat eron aika nopeasti, muuallakin kuin rasvaprossassa.

Naisten pitäis muutenkin treenata tiheemmällä frekvenssillä ku miesten.. Toi 1-jakonen vois olla hyvä piristysruiske sun kropalles. Se, mikä vois myös tehä hyvää on se että pudottaisit toistomääriä ainakin puoleen.
Ja syö sitä kalaöljyä reilusti, huomaat eron aika nopeasti, muuallakin kuin rasvaprossassa.

Sori unhohdin että kyseinen henkilö on nainen :), mutta en näe mitää estettä 1-jakoiselle..

Mikä olisi sitten hyvä yksijakoinen?

Löysin ohjelmat, joka mulle tehtiin silloin kun 2006 alotin salitreenin:

Treeni1:
- jalkapärssi -> prässiä ei nyt käytössä, joten askelkyykky taaksepäin ?
- polven koukistus
- pohkeet istuen -> tilalle nyt joku "tärkeämpi" liike
- kulmasoutu
- dippi
- peck deck
- selän ojennus

Treeni2:
- askelkyykky
- pohkeet seisten -> tilalle nyt joku "tärkeämpi" liike
- avustettu leuanveto -> ei mahdollisuutta tehdä enää, ylätalja tän tilalle?
- vinopenkki
- pystysoutu
- vatsat
- sivutaivutus

Mitä mieltä olette? Pitäis varmaan olla "isompia" liikkeitä?

Suositut

Back
Ylös Bottom