GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Paha olo herasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joh4nn4
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin viikonloppuna ensimmäistä kertaa heraproteiinia (Fast, Hera80) tarkoituksena käyttää sitä palautusjuomana (hiilihydraatit otan esim. hedelmän muodossa) sekä tarvittaessa lisäproteiinina. Ensimmäisen kerran kokeilin jauhetta lauantai iltana, punttitreenin olin tehnyt jo aamupäivällä. Seurauksena oli paha olo koko loppu illaksi. Koska en ollut varma, oliko pahan olon aiheuttaja todella hera, kokeilin sitä uudelleen eilen illalla pumppitreenin jälkeen. Otin siis veteen sekoitettuna 35g jauhetta. Hieman myöhemmin olo alkoi tuntua taas huonolta ja noin tunti juoman ottamisen jälkeen oksensin. Olo helpotti tämän jälkeen sen verran, että pystyin nukkumaan.

Mikä tällaisen reaktion voi aiheuttaa? Juuri ennen treenejä olin syönyt pari palaa ruisleipää eikä treeni ollut mitenkään erityisen raskas, olo oli hyvä salilta lähtiessä. Joskus vuosia sitten käytin treenien jälkeen jotain palautusjuomaa ( hyvin hiilihydraattipitoista, jokin Reco:n tuote) eikä mitään vastaavia oireita ollut. Voiko näissä valmisteissa olla jotain vatsaa ärsyttävää? Tohon Fastin jauheeseen ei tee enää mieli koskea mutta olisiko jollain muulla valmistajalla vastaavaa tuotetta, joka vois soveltua mulle paremmin?

Kuulostaapa kummalliselta. Käytän itse Hera80:sta joka päivä 2-3 drinksun verran eikä mulle ole koskaan tullut mitään vastaavia oireita. Taitaa olla kuitenkin kovin yksilöllistä erityisesti tuo herakonsentraatin sietäminen. Pystytkö käyttämään normaalisti maitotuotteita? Laktoosiahan konsentraatissa on jonkin verran. Entäs makeutusaineilla makeutetut tuotteet, esim. cokis light? Uudessa herassa on nyt makeuttajana sukraloosi. Jos olet herkkä makeutusaineille niin sekin voi olla yksi syy. Maistoitko heraa messuilla ja oliko olo silloin ok?

Voi olla että heraisolaatti, esim. Whey+, sopisi sinulle paremmin koska se imeytyy nopeasti. Konsentraatissa kun on enemmän rasvaa, niin sen imeytyminen kestää hiukan kauemmin ja joskus treenin jälkeen tuo voi aiheuttaa sen, että palkkari jää massuun lillumaan. Silloin voi tulla paha olo.

Pystytkö käyttämään normaalisti maitotuotteita? Laktoosiahan konsentraatissa on jonkin verran. Entäs makeutusaineilla makeutetut tuotteet, esim. cokis light? Uudessa herassa on nyt makeuttajana sukraloosi. Jos olet herkkä makeutusaineille niin sekin voi olla yksi syy. Maistoitko heraa messuilla ja oliko olo silloin ok?

Mitään maitoallergoita ei ole, light limut ja muut makeutusaineet ei oo koskaan aiheuttanu mitään ongelmia. Heraa en ole aiemmin maistanut/kokeillut. Mitään järkevää selitystä en itse keksinyt, joten ajattelin kysellä, olisko jollain muulla tapahtunu vastaavaa?

Minulla kävi samoin joten sen jälkeen en ole uskaltanut kauhean usein käyttää prodejauhetta palkkarina ;/. Hera jotenkin imeytyy nopeasti tai sitten makeutusaineet joille olen yleensäkin ollut herkkä (outoa turvotusta, heikotusta) tekevät temppunsa. Jotkut makeutetut prodepatukat tekevät samoin mutta sokerilla makeutetut toimivat ihan hyvin. Toisaalta, proteiinipatukoiden rasva saa ne varmaan myös imeytymään hieman palautusjuomaa hitaammin... Luulisin.

Minulle tuli kanssa ensimmäisenä mieleen laktoosi, mutta tuskin se sitten on syynä jos koskaan ei muuten ole maidosta mitään oireita tullut.
Itsellä on tullut samanlaista pahoinvointia viime keväänä yhden protskujauhon kanssa. En kyllä koskaan saanut selville mistä johtui, mutta merkin vaihtaminen auttoi :)

Kuulostaapa kummalliselta.

Aivan päinvastoin:). (Yksilölliset erot Faidra mainitsekin viestissään) Useampaa heraa jouduin testaamaan, ennen kun löytyi tuote, joka ei aiheuta pahaa oloa. Parhaita on mahdollisimman perustuotteet, ei liian hydrolysoidut, ehdottomasti ei mitään makeutus- tai lisäaineita. Sama ongelma on ollut kaikissa lisäravinteissa (osa peräti tullut paluupostina pian "nauttimisen" jälkeen) mukaanlukien kalaöljyt, monivitamiinit, proteiinipatukat, urheilujuomat ym.

(:rolleyes:miksi minusta tuli terveysterroristi ja kotimaisen ruoan suosija...).

Yritä saada tutuilta maistiaisia kokeiltavaksi, ettet joudu turhaan hankkimaan useaa sopimatonta tuotetta (paitsi jos taloudessa on teräsmahainen mies, jolle voi syöttää kaikki itselle sopimattomat valmisteet :D).

Pienempi määrä voi ttosiaan alkuun sinulla toimia. Itselläni kanssa proteiinit välillä meinanneet tulla takaisin ylös, joutunut menemään sikiöasennossa nukkumaan ja pyytämään avopuolisoa pitämään itsensä puolentoistametrin päässä. Sen verran tehnyt öklöä. :urjo:

Itse olen tehnyt päätelmiä, että voisi johtua pienoisesta nestehukasta. Eli nesteen juomista kannattaa seurata ja syödä niitä hiilareita pikkasen ennen proteiinin nauttimista. Ja tuo makeitusaine kyllä aiheuttaa kanssa usein sellaisen yökkökohtauksen.

Suositut

Back
Ylös Bottom