Ostin viikonloppuna ensimmäistä kertaa heraproteiinia (Fast, Hera80) tarkoituksena käyttää sitä palautusjuomana (hiilihydraatit otan esim. hedelmän muodossa) sekä tarvittaessa lisäproteiinina. Ensimmäisen kerran kokeilin jauhetta lauantai iltana, punttitreenin olin tehnyt jo aamupäivällä. Seurauksena oli paha olo koko loppu illaksi. Koska en ollut varma, oliko pahan olon aiheuttaja todella hera, kokeilin sitä uudelleen eilen illalla pumppitreenin jälkeen. Otin siis veteen sekoitettuna 35g jauhetta. Hieman myöhemmin olo alkoi tuntua taas huonolta ja noin tunti juoman ottamisen jälkeen oksensin. Olo helpotti tämän jälkeen sen verran, että pystyin nukkumaan.
Mikä tällaisen reaktion voi aiheuttaa? Juuri ennen treenejä olin syönyt pari palaa ruisleipää eikä treeni ollut mitenkään erityisen raskas, olo oli hyvä salilta lähtiessä. Joskus vuosia sitten käytin treenien jälkeen jotain palautusjuomaa ( hyvin hiilihydraattipitoista, jokin Reco:n tuote) eikä mitään vastaavia oireita ollut. Voiko näissä valmisteissa olla jotain vatsaa ärsyttävää? Tohon Fastin jauheeseen ei tee enää mieli koskea mutta olisiko jollain muulla valmistajalla vastaavaa tuotetta, joka vois soveltua mulle paremmin?
Mikä tällaisen reaktion voi aiheuttaa? Juuri ennen treenejä olin syönyt pari palaa ruisleipää eikä treeni ollut mitenkään erityisen raskas, olo oli hyvä salilta lähtiessä. Joskus vuosia sitten käytin treenien jälkeen jotain palautusjuomaa ( hyvin hiilihydraattipitoista, jokin Reco:n tuote) eikä mitään vastaavia oireita ollut. Voiko näissä valmisteissa olla jotain vatsaa ärsyttävää? Tohon Fastin jauheeseen ei tee enää mieli koskea mutta olisiko jollain muulla valmistajalla vastaavaa tuotetta, joka vois soveltua mulle paremmin?