Pömppövatsa?

Ikä
47
Moro punttimimmit!!!

Kertokaas jotain hyviä vinkkejä, kun toi avopuoliso tuskastelee ton ns. pömppömahan kanssa (mielestäni ei ole). Miten sitä sais pois, itte ei oikee noita naisten pöhötys ym. juttuja tiä :eek:

Jos sais jotain kuumia vinkkejä kokeneilta punttimimmeiltä, niin olisin kiitollinen ja antaisin tiedot eteenpäin! Kiitoksia etukäteen!!:wall:

1)Paikallista laihduttamista ei ole olemassakaan, eli jos pömppö johtuu rasvasta, ei siihen auta kuin miinuskaloridieetti.

2)Jos taas kyseessä on syvän/poikittaisen vatsalihaksen heikkous, joka saattaa hoikallakin ihmisellä aiheuttaa pömppöefektin, on ratkaisuna luonnollisestikin sen treenaaminen (staattiset pidon ja "navan selkärankaan" vetäminen"). Muu vatsatreenikin on hyvästä, mutta satoja ja taas satoja toistoja ei pidä ryhtyä hinkkaamaan, siitä ei ole mitään hyötyä

3)JOS taas kyse on hormonaalisesta (ala)vatsan turvotuksesta, ei sille voi tehdä oikein mitään, vaan kannattaa vain hyväksyä ko. asia naiseuteen kuuluvana ja lohduttautua sillä, että se on väliaikaista.

Se vähän tosiaan riippuu, että mistä se "pömppö" johtuu. Joillakin ihmisillä sellainen tulee sen takia kun on selkä niin notkolla ja sillepä ei paljon mitään voi tehdä. Yhdellä ystävälläni nimittäin on selkä tosi notkolla ja sillä tulee sit vatsa ulospäin. Ystäväni usein onkin saanut tuon asian takia sitten kärsiä kun ihmiset kyselee, että onko hän raskaana :(

Mutta jos tosiaan on kyse ylimääräisestä rasvasta vyötäröllä niin eikun vaan liikkumaan ja muuttamaan ruokavaliota.

Tai syynä tietysti voi myös olla se mikä meikäläisellä itselläkin on elikkäs tuo ärtynyt paksusuoli ja sillepä ei kans oikein mitään voi. Joskus turvottaa kunnolla ja ei edes huvita salille mennä kun maha haluaa väkisin tunkea topin alta esiin :( Mutta senkin kanssa on vain opittava elämään ja yritettävä syödä sellaista ruokaa, että maha ei turpoaisi ja tietysti liikunta auttaa myös.

Ja voihan olla, että muiden silmissä naisesi vatsa ei pömpötä ollenkaan vaan se on vain hänen omasta mielestään pömppö.... vähän sama niinkuin mä näen mun vyötäröllä "jenkkakahvat" kun yks mies niistä aina jaksoi mainita, mutta ei niitä kukaan muu näe :)

Gillyanne sanoi:
1)Paikallista laihduttamista ei ole olemassakaan, eli jos pömppö johtuu rasvasta, ei siihen auta kuin miinuskaloridieetti.

Eikä välttämättä sekään, jos vatsa on tasan se viimeinen paikka mistä rasvat lähtee. :D Mutta sen kanssa voi elää, joillain rasva lähtee viimeksi pepusta ja jollain vatsasta, ei se kuolemanvakava asia ole. Itse ottaisin mielelläni rasvattoman sixpäckin, mutta tiedän että käytännössä joutuisin tiputtamaan rasvaprosenttini tällöin liian matalaksi. Joten kiitos ei kiitos. Pömpönkin kanssa voi elää. :D

Jep Salitytsy ja Mäyräkoira, olette aivan oikeassa - sekä tuossa "korvien välissä olevassa läskissä", että siinä, ettei pieni pömppömasu todellakaan tuhoa mahdollisuuksia onnelliseen elämään.

Mun pikku pömppö katosi kun vaihdoin ehkäisyvalmistetta. Tuli ja meni sen siliän tien, se inhottava "pieni ja kiinteä" kumpu alavatsalla. Tuntui kun olisi pieni ilmapallo ollut mahassa koko ajan.

Tuolla äippä-vauva osastolla jumppari neuvo oivan liikkeen pömppä vatsan (ja raskauden jälkeisen vatsan piukentamiseen). Eli näiden aivan vatsan alaosassa, hieman kyljen puolella olevien vatsalihasten (äläkää kysyko multa mitkä ne on...) jännittäminen, joko istualteen tai maaten. Kyse ei ole yksistään lantionpohjanlihiaksista. Itse makaan tv:tä katsellessa lattialla, kädet alavatsalla/kyljellä ja näitä rutistelen...Ei siis mitää ylösnousuja, vaan lihasten supistelua...Alotin tekeen nelisen vuotta sitten ja oma kaahea pömppö hävisi, nyt on vaan makkarat tilalla:)

hömppä sanoi:
Tuolla äippä-vauva osastolla jumppari neuvo oivan liikkeen pömppä vatsan (ja raskauden jälkeisen vatsan piukentamiseen). Eli näiden aivan vatsan alaosassa, hieman kyljen puolella olevien vatsalihasten (äläkää kysyko multa mitkä ne on...) jännittäminen, joko istualteen tai maaten. Kyse ei ole yksistään lantionpohjanlihiaksista. Itse makaan tv:tä katsellessa lattialla, kädet alavatsalla/kyljellä ja näitä rutistelen...Ei siis mitää ylösnousuja, vaan lihasten supistelua...Alotin tekeen nelisen vuotta sitten ja oma kaahea pömppö hävisi, nyt on vaan makkarat tilalla:)

Sehän on tämä syvä, poikittainen vatsalihas, tärkeä keskivartalon tuki, jonka lihassäikeet kulkevat poikittain ja joka ei osallistu liikkeeseen vaan kuuluu "paikallisiin,asentoa ylläpitäviin" lihaksiin.
Poikittaista vatsaa treenaamalla ainakin teoriassa voi saavuttaa litteääkin litteämmän alavatsan. Selkäkipuisille aina se tärkein treenattava vatsalihas.

Onko joku täällä oman kokemuksen tai muiden havaintojen eprusteella muodostanut käsitystä, missä rasvaprosentissa pömppömahaisilta pömppö on lähtenyt pois?

Joillainhan ei niin helposti pömppöä ole tai tule, mutta se onkin sitten asia erikseen.

Täällä on jo paljon pömppöasiaa tullutkin, mutta lisään vielä, että jos pömppö johtuu ruoka-aineallergioista (itsellä turvottaa herkästi kaikki viljat sekä raa'at kasvikset ja hedelmät), ei auta kuin kokeilemisen kautta lähteä vähentämään/jättämään pois jotain ruokia.

Minulla on tämä sama saakelin ongelma.. Oon hoikka ja lihaksikas ja muuten (nykyään) aika positiivinen vartalonkuva on minulla, mutta pieni pömppövatsa inhottaa suuresti. Reenaan ja syön hyvin ja monipuolisesti, mutta silti vatsa ei mene sellaiseksi litteäksi niin ku toivosin menevän. Minusta on epäreilua ja tyhmää että pömppö vaan pyssyy ku oon tehny niin paljon töitä sen eteen eikä mitään tapahdu! Lupasin että tänä vuonna pääsen ku pääsenki siitä erroon. Inhottaa ku mennee hyvät fiilikset aina ku katon alaspäi.

Haa, huomasin etten enää pidä itseäni pömppömahana! Pömppö on ollut lähinnä turvotusta. Mitä paleompi dieetti, sen litteämpi maha. Ja unta tarpeeksi.

Oma pömppö lähti aikoinaan pois, kun jätin ruokavaliosta pois sokerin ja hiivan. Mulla on ilmeisesti sukurasitteena tuo liika suolistohiiva. No nyt ei enää vatsa kuulu, näy (no mitä vähän lihasta ;) ) eikä haise :nolo:

Täällä on jo paljon pömppöasiaa tullutkin, mutta lisään vielä, että jos pömppö johtuu ruoka-aineallergioista (itsellä turvottaa herkästi kaikki viljat sekä raa'at kasvikset ja hedelmät), ei auta kuin kokeilemisen kautta lähteä vähentämään/jättämään pois jotain ruokia.

Mul sama homma, vaikee vaan ottaa selvää mistä johtuu. Kaurapuuro ja leseet ehdoton aamulla, mut johtuiskos sit siitä?

^jos kärsii pömppömahasta, josta edes osa on turvotusta, kannattaa olla vaikka kuukausi ilman mitään gluteeniviljaa, palkokasveja, sipulia ja paprikaa.. Jos maha laskee, syy lienee varmasti noissa ruuissa. Muitakin turvottavia on, mutta nuo ovat yleisimmät syylliset (jos laktoosivikaa ei ole).

^jos kärsii pömppömahasta, josta edes osa on turvotusta, kannattaa olla vaikka kuukausi ilman mitään gluteeniviljaa, palkokasveja, sipulia ja paprikaa.. Jos maha laskee, syy lienee varmasti noissa ruuissa. Muitakin turvottavia on, mutta nuo ovat yleisimmät syylliset (jos laktoosivikaa ei ole).
Kiitos tästä, menee kokeiluun. Ensimmäinen ajatus toki on, että "mut kun mä tykkään pavuista!!" - tykkäisin kuitenkin vähemmän pömpöttävästä mahasta enemmän kuin pavuista, joten..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom