Pätkä mikä pätkä

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Jouduin toissapäivänä jopa kahteen kertaan pyytämään apua laitteissa.
Smithin tanko oli niin ylhäällä, etten saanut sitä vapautettua, vaikka kuinka yritin varvistella.
Eikun lähintä miestä hihasta ja apuun.
Toinen oli heilurihack. Asetuin sinne kuten pitääkin ja painonkin olin jo heivannut tankoon.
Enkä tietenkään saanut lukitusta nostettua, kun pituus ei riittänyt.
Taas hakemaan joku mies avuksi.
Kyllähän ne pojat auttavat, ei siinä mitään, mutta kun sitä haluaisi olla omatoiminen, eikä varsinkaan häiritä toisia.
Millä treenillä sitä lihasta saisi kasvatettua jalkapohjiin, vai pitääkö tässä alkaa nostaa rautaa korkokengät jalassa? :rolleyes:

Onko muilla tumpeilla yhtä hankalaa?

En koe olevani edes lyhyt, pituutta 168 ja puoli, mutta silti smithin tanko on usein ihan liian korkeella minullekin :curs: . Voiskohan siinäkin olla joku tietty korkeus mihin tanko tulisi palauttaa joka treenin jälkeen jotta kaikki sen sieltä saisivat käyttöön, palautetaanhan (yleensä) levypainotkin takaisin telineeseen?!

Voitte varmaan kuvitella mitä homma on 155cm pituisella ihmisellä, kun jotkut laitteet on mitoitettu sillä tavalla, ettei pysty tekee ollenkaan, ku ei tule liikerataa.

Esim. pohjeseisontalaitetta en voi käyttää..

Ninna sanoi:
Voiskohan siinäkin olla joku tietty korkeus mihin tanko tulisi palauttaa joka treenin jälkeen jotta kaikki sen sieltä saisivat käyttöön, palautetaanhan (yleensä) levypainotkin takaisin telineeseen?!

Paitsi että vähän liian usein ne levyt pinotaan sitten niin, että pienimmät on 50 kg:n levyjen takana.. Saa ähistä ja puhista ja pelätä varpaitaan, että saa ne 5-15 kg:n levyt niiden takaa, kun vielä aloittelijana tekee sellaisilla hiiri-painoilla.. :nolo:

Ehkä sitten joskus kun minäkin olen iso ja vahva kaikki sujuu helpommin? :)

Samoja ongelmia on täälläkin. Pituutta kun on "huimat" 162 cm. Ja tuosta voimapuolesta ni tuskaa se meikäläiselläkin on niitä pienempiä kiekkoja näiden isojen ja painavien takaa löytää. Siksi usein miten pyörin ympäri salia etsimässä niitä piemempiä jospa löytäis jostain helpommasta paikasta.... En ymmärrä miksei näitä pienempiä kiekkoja voi esim. kasata erillisille telineille ja näitä isompia vaikkapa sitten pitää niissä "laitteiden sarvissa" (ei siis itse laitteessa, vaan usein miten niiden lähettyvillä ellei peräti kiinni laitteessa on telineitä jonne voi kasata painoja) odottamassa. Mutta siis näin että pienemmät painot jossain ja nämä isommat jossain, ei niin että ne ovat samassa paikassa sikin sokin ja sitten niitä pitää etsiä ja raivata tilaa jotta saa ne taaimmaiset painot.... :curs:

Juu, samoja ongelmia täälläkin.. Välillä kun varvistelee ja kurottelee milloin mitäkin saa huvittuneen sääliviä katseita: "Mitä toi pikkutyttö täällä ees tekee"

nimim. 156cm, naama kuin 14-vuotiaalla ja lihasta ei vielä nimeksikään :D

sama täällä, pituutta kuitenkin 163cm, mut hack-kyykkyä ei voi tehdä koska sitä ei saa vapautettua...
ja nyt salil uudet laitteet joissa liikerata on älyttömän suuri, ei toivoakaan et niit vois käyttää kun mullakin on niin omituisen lyhyet kädet :(

Paula sanoi:
sama täällä, pituutta kuitenkin 163cm, mut hack-kyykkyä ei voi tehdä koska sitä ei saa vapautettua...
ja nyt salil uudet laitteet joissa liikerata on älyttömän suuri, ei toivoakaan et niit vois käyttää kun mullakin on niin omituisen lyhyet kädet :(

Me ollaan saman pituisia, mutta kyllä mulla ainaskin onnistuu Hack-kyykky. Riippuneeko sitten mallista?

Mä olen 168cm eli keskivertoa pidempi nainen käsittääkseni (ja on paljon miehiäkin jotka on tätä kokoluokkaa). SILTI hassunhauskalla yliopiston salilla on pari epäkohtaa.

Ensinnäkään en pysty tekemään vinopenkkiä tangolla siihen tarkoitetussa härvelissä, koska vaikka säätäisin istuinosan ylimpään mahdolliseen asentoon, joutuisin kuitenkin koukkimaan tangon n. 40cm pääni takaa. Ei toimi ei. Se teline on tehty ilmeisesti min. 175-senttisille.

Toinen juttu ovat ylätaljat ja "ylätaljavipuvarsipainopakkalaite" (heheh semmonen härveli), joissa saadakseni ´jalat tukevasti joudun laittamaan jalkapohjien alle levypainot. Mikseivät voi tehdä ylätaljaa, jossa voisi säätää sekä istuinta että sitä osaa, jonka alle reidet laitetaan?

Ja surkeassa jalkaprässissä on peräti kaksi "tukikohtaa". Käytän ylempää lukituskohtaa, vaikka sen takia joudun nostamaan ensin jalat ihan yhdessä ja varvistellen kelkkaa sen verran että saan lukituksen irti ja vasta sitten nitkuttelen jalka-asennon sopivan levyiseksi. Sama sitten sarjan päätyttyä toisin päin, ei ole kivaa kun pää on räjähtämässä. Se alempi lukitus tuntuu vain olevan taas liian alhaalla.

Leuanvetoja tehdessäni joudun taas turvautumaan levypainojen apuun, koska koroke, joka on leuanvetotangon alla on juuri piirun verran liian matala. Enkä ole IKINÄ tajunnut, miten jotkut kundit pystyvät vain hyppäämään siihen tankoon kiinni? Itse varmaan rojahtaisin oitis takaisin lattiaan jos yrittäisin hyppäämällä saada otteen tangosta :nolo:

Että terveisiä vaan Gym80-laitteiden suunnittelijoille, perkele :curs:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minä oon 153,5cm pitkä, ja ainoo missä on tullut ongelmia vastaan on hackki. Mutta siitäkin selviää, kun pyytää jotain kanssa treenaajaa jelppimään (tai sitten ei tee sitä ollenkaan). Onkohan mulla jotenkin oudot mittasuhteet, kun kaikki kohtaamani laitteet natsaa lyhyestä varresta huolimatta? Tai ehkä meidän salilla on vaan niin pikkuruiset laitteet...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom