päivittäin huono olo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putte83
  • Aloitettu Aloitettu
Joops eli ajattelin kysellä ihmisiltä että osaako joku lähteä spekuloimaan mikä mahtaa aiheuttaa tätä mun huonoa oloa?
Eli siis, päivittäin iskee useemman kerran huono olo. Oksentanut en ole, mut mahassa tuntuu olevan "painetta", ja heikottaa ja hikoiluttaa.
Oon joskus kuullut että lisäravinteet aiheuttavat pahaa oloa...
Tätä on nyt jatkunut jonkun aikaa. Lisäravinteet mitä käytän, on heraprotsku, malto, creastack, BCAA lisä, omega 3, monivitamiini...
Ruoka noin muuten on proteiini pitoista, eli vähintään se 2,5g protskua /kilo
Ainiin, ja oon siis käyttänyt noita aika kauan putkeen, paitsi BCAA:ta..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lääkäri osais varmaan sanoa..

Oletko laktoosi-intoleranssitestit ja keliakiatestit käynyt?

lääkäri sanoi että lisäravinteista johtuu... olis kiva tietää, että mitkä niistä tota aiheuttavat. En oo käynyt noissa testeissä...
Ja en oo syönyt mitään uutta tai erikoista lähiaikoina.
Joku sanoi joskus, että protskujauheet vois tehdä tota, ja että kannattais pitää pieni paussi niistä. Lieköhän legendaa vai ihan asiaa...

Mulla on tommosta aina valilla, olen jotenki paatelly etta liiasta hiilareitten saannista johtuu. Mulla siis just tota heikottamista ja hikoilua ollu. Ohan se helppo laakarin sanoa etta lisaravinteista johtuu jos ei tieda mista vois olla... Koitappa ekaks jattaa vaikka sit nuo protskujauheet pois ku laakariki suositteli, jos ei auta ni vedat vahemmil hiilareil, jos ei auta ni sit vaik rasvoja vahentaen. Tolleen ma kokeilisin. Enempaa tosta tietamatta voisin luulla et liioista hiilareista on mutta enpa ma mikaa laakari oo.

Stressi voi myös tehdä tota.

Kannattaa tsekata mitä lisäravinteita syöt. Mulla pahaa oloa aiheutti yhteen aikaan tietyn merkin kreatiini - merkin vaihto auttoi. Yököttävää oloa on aiheuttanut myös inkivääri-hainrusto tms. pillerit (nivelvaivoihin tarkoitetut) sekä mikätahansa monivitamiini/kalkki tms. pilleri tyhjään vatsaan otettuna.

Itellä ainaki kreatiini teki juuri tuon että varsinki reenatessa lähes poikkeuksetta joutu huoahtamaan ja istuskelemaan kun ei kerta kaikkiaan ois pysyny pystyssä. Sama homma vähän lievempänä versiona tapahtu kyllä säännöllisesti vaikkei reenaamassa ollutkaan. Kreatiinia kun ei ole enää tullu käytettyä niin häipy nuo ongelmatki samantien. Noista kreatiinin vähemmän mukavista vaikutuksista on juttua kyllä omassa threadissakin. Tosin jos tuntuu että kreatiini tuo reeniin paljon lisää niin voi olla vaikea luopua siitä. Itellä kreatiinin pois jättäminen oli helppo homma kun ei se niin kovasti reeniin etua tuonut.
Tämä siis omalle kohalle toimi. Voihan se olla että threadin aloittajalla samat oireet johtuu ihan jostain muusta.

Toisaalta kaverilla samanlaiset oireet mutta sisukkaasti se kreatiinia käyttää koska sillä se tuntuu potkivan ihan eri tavalla kuin mulla. :D

Fergus sanoi:
Mulla on tommosta aina valilla, olen jotenki paatelly etta liiasta hiilareitten saannista johtuu. Mulla siis just tota heikottamista ja hikoilua ollu. Ohan se helppo laakarin sanoa etta lisaravinteista johtuu jos ei tieda mista vois olla... Koitappa ekaks jattaa vaikka sit nuo protskujauheet pois ku laakariki suositteli, jos ei auta ni vedat vahemmil hiilareil, jos ei auta ni sit vaik rasvoja vahentaen. Tolleen ma kokeilisin. Enempaa tosta tietamatta voisin luulla et liioista hiilareista on mutta enpa ma mikaa laakari oo.

miten hitossa se voisi johtua liiasta hiilarista? jos joku maratoonari vetäsee 500g hiilaria päivittäin, eikä oo tullu mitään " maratoonarit joutuvat kestämään pahaa oloa kaiken aikaa " -juttuja. ite pystyn vetämään niin paljon hiilaria kun vaan voi. Threadin aloittajalle suosittelisin just sitä kreatiinin pois jättämistä, tai taukoo siitä. ja tutki aina mitä syöt ennen sitä kohtausta, tai mitä oot syöny/tehny, eli päiväkirjaa pitämään

Olisin veikannut juuri tuota kreatiinia, mutta osa jo sanoikin sen tuottaneen heillä pahaa oloa, eli kenties myös sulla. Onko tuo käyttämäsi kreavalmiste toi creastack? Ehkä jos sen jättäisi pois, tm. kreatiinivalmisteet.

Liittyykö pahaan oloosi koskaan närästystä?

Kiitti vastauksista
Joo, siihen liittyy närästystä...
Taidan kokeilla jättää ton creastackin pois, näin alkuun
jotenkin yhdistän päässäni että noi olot alkoi kun rupesin käyttämään optimumin bcaa's kapseleita. Ja jotenkin tuntuu että käytön alussa niillä oli "selkeitä" vaikutuksia mielentilaan tms... nyt en oo kyllä huomannut mitään. varmaan vois nekin jättää pois.

ainiin, ja tosiaan muuten lisäsin aika ronskilla kädellä hiilareitakin tuossa joku aika sitten. mut en kyllä yhdistä sitä muuten tohon pahoinvointiin...

No koitappa mitä tapahtuu kun oot muutaman päivän ilman mitään lisäravinteita. Jos olo paranee, se johtui jostakin niistä, sitten alat vaan pikkuhiljaa lisäilemään niitä muutaman päivän välein yhden kerrallaan ja selvität mistä paha olo alkoi. Alotat vaikka lisäämällä sen heran ensimmäisenä, jos tulee huono olo, niin saattaapi olla juuri tuon laktoosin kanssa ongelmia. Eipä sulta kuitenkaan lihat pala ja kehityslopu, vaikka nuo pois jättäisitkin kokeilumielessä hetkeksi.

Ettei vaan ois käyny niin että päivä mennään matalilla hiilareilla ja sitten vedellään malto drinksuja -> verensokerit ja insuliinin eritykset seilaa ties missä. Yks duunikaveri valitteli aikoinaan pahaa oloaan päivisin, ei ollut ihme ku ei hiilareita ollu laitasella ollenkaan.
Itellä tuli aina paha olo salin jälkeen jos palkkarissa oli paljon maltoo.

putte83 sanoi:
Kiitti vastauksista
Joo, siihen liittyy närästystä...
Taidan kokeilla jättää ton creastackin pois, näin alkuun
jotenkin yhdistän päässäni että noi olot alkoi kun rupesin käyttämään optimumin bcaa's kapseleita. Ja jotenkin tuntuu että käytön alussa niillä oli "selkeitä" vaikutuksia mielentilaan tms... nyt en oo kyllä huomannut mitään. varmaan vois nekin jättää pois.
Sitten tuli mieleen tuosta närästyksestä, että itselläni aiheuttaa päivällä närästystä mm. maustepitoinen ruoka ja hiilihydraatit, joista eritoten esim. leipä, riisi ja karjalanpiirakat. Eli jos nyt olet syöt niitä, koklaa jättää niitä (ja hiilareita) pois. Toisaalta närästys ja pahoinvointi/öklötysolo voisivat viitata refluksitautiin? Hope not.:jahas:

Ksena, vahan eri tavalla taitaa maratoonarit niita hiilareita poltellakkin? Lahinna ittella kun tuntuu tommonen mitaanjaksamaton olo tulemaan just niina paivina kun tulee hiilareita vedettya reippaammin. Sattumaa tai ei mutta 4x putkeen tuli ja eilen tuli liikuttua enemman niin ei pahaa oloakaan tullut.

Fergus sanoi:
Lahinna ittella kun tuntuu tommonen mitaanjaksamaton olo tulemaan just niina paivina kun tulee hiilareita vedettya reippaammin.
Mä taas huomaan olevani kuin perseeseen ammuttu karhu, jos hiilareita tulee nautittua runsaasti. :eek: Mikäköhän siinäkin on?:rolleyes:

Mulla ei mikään jauho itsessään aiheuttanut hillitöntä närästystä/ym vatsavaivoja, mutta krooninen ylensyönti, tai plussakalorit, miksi niitä nyt sitten kutsuukin, ei sopinut meikäläisen pakille. Mieluummin olen tälläinen "tavis" ja hyvinvoiva kuin isompi ja vatsavaivainen.

Joona sanoi:
No koitappa mitä tapahtuu kun oot muutaman päivän ilman mitään lisäravinteita. Jos olo paranee, se johtui jostakin niistä, sitten alat vaan pikkuhiljaa lisäilemään niitä muutaman päivän välein yhden kerrallaan ja selvität mistä paha olo alkoi. Alotat vaikka lisäämällä sen heran ensimmäisenä, jos tulee huono olo, niin saattaapi olla juuri tuon laktoosin kanssa ongelmia. Eipä sulta kuitenkaan lihat pala ja kehityslopu, vaikka nuo pois jättäisitkin kokeilumielessä hetkeksi.
Heh, melkeen sanasta sanaan miten olisin ite kirjottanu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom