Outo tykytys ylävatsassa?

Kääk!

Eilen oli jalkapäivä ja nyt herättyäni tunnen todella vahvaa pumppaamista about siinä missä oikea rintalasta (?) loppuu ja vatsa alkaa. Pakkohan tämän on olla joku lihas? Mitään kipua se ei kyllä ilmoita, mutta pelottava ilmiiö, sillä tuo syke on aika vahva.

naapu sanoi:
Pakkohan tämän on olla joku lihas?
No jos olet varma, että se on lihas (siis jokin muu kuin sydänlihas), niin tuskin se mitään vaarallista on. Kyllähän nuo lihakset saattavat nykiä ja sykkiä, mutta toistaiseksi ovat ennen pitkää rauhoittuneet.

Itselläni oli tuollaiset oireet ja johtuivat siitä että että ruokatorvi oli hieman ärtynyt. Ilmeisesti se ärtymys johtui hieman väärästä ruuasta ja pienestä :urjo:

Minulla on myöskin joskus ollut tuota, ja johtuu ilmeisesti ruokatorven ärtymisestä. Joskus saattaa ihan sattuakin tuohon kohtaan.

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
41
Eikös se ole palleatyrä tai joku vastaava joka aiheuttaa noita happojen pääsyjä vatsasta ruoktorveen tjsp. Yleensä tällasta ilmaantuu jos paino nousee nopeesti läskin muodossa, voi vissiin tulla kyllä monella muullakin tavalla. Yhelllä kaverilla on sellanen ja oireet vähän samanlaiset, kannattaa laittaa vaikka googleen palleatyrä hauksi jos kiinnostaa enemmän. Voi olla että ei kyllä ole sinneppäinkään tämä. :D

Varmaan närästystä. Kipinkapin apteekkin ostamaan Rennietä, minulla ainakin auttaa. Joskus polttaa oikein kunnolla rintalastan alta, jos olen juonut kovasti kahvia. Pari samarinia auttaa kaverilla kuulemma vielä paremmin.

mulla on välillä tuota samaa. ilmiötä kutsutaan fibillaatioksi -> käytännössä sama kun silmän elohiiri. hyvin vaaraton, ellei k.o fibrillaatio satu tulemaan sydänlihakseen.