Oulun salit

Ikä
38
Kaupunki
Oulu
Minne salille kannattaisi toispaikkakuntalaisen mennä sunnuntaina treenaamaan? Saisi mielellään olla ihan voimailusali. Voisi olla suurempi todennäköisyys löytää reippaita varmistajiakin? Olen aiemmin käynyt urheilutalolla, mutta sunnuntaina olisi kovempi kyykkytreeni eikä siellä muistaakseni ollut turvarautoja niissä telineissä.
Sunnuntai on hankala päivä, ei ole vastaanotto auki kaupallisilla saleilla. Ei taida jäädä juuri muita vaihtoehtoja kuin Urheilutalo.

Noilla spekseillä olisin mennyt arkena Force Gymille (ent. Kunnon Paikka) Toppilaan, tai vaikkapa Classic Gymille. Force Gymillä vaikuttaa nykyisin mm. J-P Eirala, ja sali on selvästi profiloitunut voimanostoa kohtaan. Classic Gym ehkä enemmän kehonrakentajien paikka, jos ajatellaan tosissaan treenaavia.

http://www.forcegym.fi/
https://www.classicgym.fi/oulu/

Löytyykö joku Oulussa asuva kaveri, joka voi järjestää käynnin jollekin kaupalliselle salille? Tai sitten rohkeasti kyselyä jollekin kaupalliselle salille, järjestyykö treeni sunnuntaina kilpailevalle voimanostajalle :).

Sunnuntai on hankala päivä, ei ole vastaanotto auki kaupallisilla saleilla. Ei taida jäädä juuri muita vaihtoehtoja kuin Urheilutalo.

Noilla spekseillä olisin mennyt arkena Force Gymille (ent. Kunnon Paikka) Toppilaan, tai vaikkapa Classic Gymille. Force Gymillä vaikuttaa nykyisin mm. J-P Eirala, ja sali on selvästi profiloitunut voimanostoa kohtaan. Classic Gym ehkä enemmän kehonrakentajien paikka, jos ajatellaan tosissaan treenaavia.

http://www.forcegym.fi/
https://www.classicgym.fi/oulu/

Löytyykö joku Oulussa asuva kaveri, joka voi järjestää käynnin jollekin kaupalliselle salille? Tai sitten rohkeasti kyselyä jollekin kaupalliselle salille, järjestyykö treeni sunnuntaina kilpailevalle voimanostajalle :).
Kiitos leoko. Minäkin tulin siihen tulokseen ettei taida oikein löytyä sopivaa salia nyt tätä treeniä ajatellen. Harmi kun en aiemmin viikolla hoksannut kysellä saleilta pääsisikö tosiaan treenaamaan vierailuajan ulkopuolella. Ehkä jätän kyykyt nyt maanantaihin ja teen ne täällä kotisalilla. Mutta mietin että voisin kyllä ensi viikolla joku arkipäivä käydä jossain kaupungissa ihan vaan treeni- ja shoppailureissulla kun lomalla kerta olen. Kuhan nyt keksisin missä :D Kiva käydä katsastamassa muitakin saleja kun aina vaan omalla olla. Treenikin tuntuu ihan erilaiselta :) Voi siis olla että viikonlopuna tai alkuviikosta taas täällä oon kyselemässä!

Kaupunki
Oulu
No nyt on tilanne päällä!

Vaihoin työnantajaa ja uudessa etuna ilmanen gymi. Gymi tulee oleen liikuntakeskus hukka. Jostain syystä mulla on sellanen käsitys että siellä ei hirveesti passaa puhkua ja puhista, käyttää mankkua ja tukkaki pitää olla kuosissa ku reenaa.

Käykö siellä niin sanottua "saliporukkaa" ollenkaan vai onko se kohdennetty nimenomaan sellasille treenajille jotka tarvii liikuntakeskuspalveluita ja infrapunasaunoja? Ei kai siinä siis mitään väärää ole, ite vain tykkään yleensä saleista missä henki on semmosta... Öö.. Vähän äijempää.. :D
Ps. En mie mikkään huutaja ole, mutta ku kuulokkeet on korvilla nii yllättävän äänekkäästi sitä ähisee. :D

Daiina

Blondeista blondein
Ikä
29
Kaupunki
Oulu

Vaihoin työnantajaa ja uudessa etuna ilmanen gymi. Gymi tulee oleen liikuntakeskus hukka. Jostain syystä mulla on sellanen käsitys että siellä ei hirveesti passaa puhkua ja puhista, käyttää mankkua ja tukkaki pitää olla kuosissa ku reenaa.

Käykö siellä niin sanottua "saliporukkaa" ollenkaan vai onko se kohdennetty nimenomaan sellasille treenajille jotka tarvii liikuntakeskuspalveluita ja infrapunasaunoja? Ei kai siinä siis mitään väärää ole, ite vain tykkään yleensä saleista missä henki on semmosta... Öö.. Vähän äijempää.. :D
Ps. En mie mikkään huutaja ole, mutta ku kuulokkeet on korvilla nii yllättävän äänekkäästi sitä ähisee. :D
Ei kai sitä tartte välittää mitä muut aattelee. Itekki puhkun ja puhisen ja jos jotain ärsyttää niin vaihtakoon ite salia. :D

Daiina

Blondeista blondein
Ikä
29
Kaupunki
Oulu
No juuei, mutta kyllä se vähän droppaa tunnelmaa jos kaikki kattoo kieroon..:D
Kuulokkeet korville ja laput silmillä -mode päälle, ite en nää mitään mitä ympärillä tapahtuu. :D Eiköhän Hukassa ole niitä tekstiilijumppareita ja ihan tavallisiakin treenaajia. :)

Hyvä etuhan tuo on ja jos liikaa ahistaa, niin eihän sitä etua oo pakko käyttää. Valkkaa sitten minkä salin lystää ja maksaa ite.

Ite oon käyny sekäettä "fitness"saleilla ja lihapääluolissa. Sai kait niissä jumppasaleissaki ähistä ihan rauhassa. Käsipainot jäi vähän kevyiksi. Jos joskus mummut katto vähän pitempään, niin hymyilin maireasti takas. Eipä häirinny. Joskus oli tungosta vaan enempi ja piti vaihtaa vähän suunnitelmia. Kyllä "niissä" voi käyä.

Viimeksi muokattu:
Kaupunki
Oulu
Hyvä etuhan tuo on ja jos liikaa ahistaa, niin eihän sitä etua oo pakko käyttää. Valkkaa sitten minkä salin lystää ja maksaa ite.

Ite oon käyny sekäettä "fitness"saleilla ja lihapääluolissa. Sai kait niissä jumppasaleissaki ähistä ihan rauhassa. Käsipainot jäi vähän kevyiksi. Jos joskus mummut katto vähän pitempään, niin hymyilin maireasti takas. Eipä häirinny. Joskus oli tungosta vaan enempi ja piti vaihtaa vähän suunnitelmia. Kyllä "niissä" voi käyä.
Juu, ei mulla laitekannasta/painoista jää kiinni, emmä mikään mörkö ole, edes mörön alku. :(
Mutta se flow lähinnä, esim. Tämän hetkisellä salilla voi tahtoa ihan kenet vaan varmistaan penkkiä, ja aina tulee pikku tsempit ja yleensä varmistaja vielä tietääkin mitä tekee. Kaikki uusi pelottaa.. :D

Uhka vai mahdollisuus- mindsetistä on nyt käsitelty uhka-osio. Mahdollisuushan on toiminnallinen sali ja kaikki kehonhuollot tunnit jne. Ja kyllä, ihan huippu etu!

Mulla ois vähän vastaavanlainen tilanne eli saisin mun äidiltä Hukkaan kortin vuokralle 31,50 € /kk kun se on tehnyt ton halvan sopparin sinne joskus 15 vuotta sitten työpaikan kautta. Oysin salilla oon aiemmin käynyt, mutta se vaihtoi uusiin, paljon ahtaampiin tiloihin, niin ei enää paljon nappaa. Jotain lihapääluolaa oisin muuten varmaan harkinnut, mutta onhan tuo hinta ihan omaa luokkaansa, jos siellä on hyvä treenata. Saahan siellä käyttää mankkua?

Kaupunki
Oulu
Mulla ois vähän vastaavanlainen tilanne eli saisin mun äidiltä Hukkaan kortin vuokralle 31,50 € /kk kun se on tehnyt ton halvan sopparin sinne joskus 15 vuotta sitten työpaikan kautta. Oysin salilla oon aiemmin käynyt, mutta se vaihtoi uusiin, paljon ahtaampiin tiloihin, niin ei enää paljon nappaa. Jotain lihapääluolaa oisin muuten varmaan harkinnut, mutta onhan tuo hinta ihan omaa luokkaansa, jos siellä on hyvä treenata. Saahan siellä käyttää mankkua?
Saa kuulema jos ei läträä sen kanssa jokapaikkaa. Sano esittelijä.

Onhan sitä kyllä nestemäisenäki.. :D

Ikä
38
Kaupunki
Oulu

Hieman vanhaan viestiin vastaus, olet ilmeisesti käynyt ainakin tutustumassa jo. Käy myös "saliporukkaa". Ei kaikista vahvimpia/isoimpia bodareita & voimailijoita, mutta ihan tosissaan punttia treenaavaa porukkaa kuitenkin. Ammoniakin haistelua, naamalle läpsimistä ja muuta vähän äijempää psyykkausta en ole nähnyt, kannattanee ne jättää tekemättä :LOL:. Ja magnesiumia saa ilmeisesti käyttää, jos sen tekee siististi, eikä väritä koko tankoa ja penkkiä/lattiaa valkoisiksi, kuten joillakin on tapana. Olen joskus käyttänyt, oma magnesiumpala treenikassissa pakasterasiassa ja siitä pyyhkäisee vähän käsiin. Tukasta, tai minun tapauksessa sen puutteesta, ei kukaan ole valittanut :).

Jos itse pitäisi maksaa ja pelkkää punttia treenaisi, Hukka ei silloin todennäköisesti olisi ensisijainen salivaihtoehto Oulussa. Hukan kuntosali on kuitenkin hyvä, painoja ja suorituspaikkoja on riittävästi, ja laitteitakin on kattavasti. Tuohon päälle sitten bonuksena ne kaikki ryhmäliikunnat ja pallopelit.

Hinta on niin halpa, että suosittelen ehdottomasti käymään tutustumassa. Tuohon hintaan kannattaisi käydä, vaikka kaipaisi vain pelkkää kuntosalia ilman mitään ryhmäliikuntoja jne. Hukassa taitaa olla sellainen politiikka, että tutustumista varten pitää varata aika. Joku henkilökunnasta esittelee sitten tilat, jonka jälkeen saa treenata itsekseen.

Pates

Oman pään luuta
Kaupunki
Oulu
Minäkin oon sielä hukassa käynyt jokusen vuoden, ja ei oo ollu sanomista vaikka jystän ja metelöin toisinaan ihan vittuna. Mankulla maalaan tangot, penkit ja nostolavan aina kauttaaltaan, mutta sielä on semmosia saippuarättitelineitä jolla voi siistiä suorituspaikan valmistuttuaan. Sinne vaan jystämään.

Tulee näillä näkymin tässä kevään mittaan muutto Ouluun/Kempeleeseen, joten tiedustellaan nyt jo hyvissä ajoin, että onko siellä nyt wnb-voimabodarille muita varteenotettavia saleja kuin tuo Classic Gym? Kaikenlaiset kukka-asetelmat, kiiltelevät parketit, pelkän ulkonäön perusteella valitut vempeleet (joita ei osaa käyttää Erkkikään) ja jäsenyyspelleilyt saavat aikaan vain verenpaineen nousua. Eli hakusessa siis sali, jossa esim. magnesiumin käyttö ja jonkinlaisella volyymilla suoritetut äkistämisäänet kovissa kyykkysarjoissa eivät aiheuttaisi vinoja katseita. Erittäin suotavaa olisi myös, jos salilta löytyisi useampia kyykkyräkkejä, penkkipaikkoja ja taljoja. Ilmastoinnin tyyppisillä nykyajan hifistelyillä ei niin väliä. Kohtuullisesta hinnasta tietenkin plussaa, yli 50e kuukaudessa alkaa olemaan jo vähän turhan paljon punttien kolistelusta.

E: Semi-autistina en tykkää myöskään ihmisistä, joten erittäin iso plussa sellaiselle paikalle, missä väentungos on välillä 18.00-21.00 vielä siedettävän rajoissa.

Viimeksi muokattu:
Ikä
38
Kaupunki
Oulu
Tulee näillä näkymin tässä kevään mittaan muutto Ouluun/Kempeleeseen, joten tiedustellaan nyt jo hyvissä ajoin, että onko siellä nyt wnb-voimabodarille muita varteenotettavia saleja kuin tuo Classic Gym? Kaikenlaiset kukka-asetelmat, kiiltelevät parketit, pelkän ulkonäön perusteella valitut vempeleet (joita ei osaa käyttää Erkkikään) ja jäsenyyspelleilyt saavat aikaan vain verenpaineen nousua. Eli hakusessa siis sali, jossa esim. magnesiumin käyttö ja jonkinlaisella volyymilla suoritetut äkistämisäänet kovissa kyykkysarjoissa eivät aiheuttaisi vinoja katseita. Erittäin suotavaa olisi myös, jos salilta löytyisi useampia kyykkyräkkejä, penkkipaikkoja ja taljoja. Ilmastoinnin tyyppisillä nykyajan hifistelyillä ei niin väliä. Kohtuullisesta hinnasta tietenkin plussaa, yli 50e kuukaudessa alkaa olemaan jo vähän turhan paljon punttien kolistelusta.

E: Semi-autistina en tykkää myöskään ihmisistä, joten erittäin iso plussa sellaiselle paikalle, missä väentungos on välillä 18.00-21.00 vielä siedettävän rajoissa.
Force Gym voisi olla toinen spekseihin sopiva, kannattaa käydä tutustumassa molempiin.

Kempelehallia itse suosittelen, jos Kempeleeseen muutat. Sali on suht pieni, mutta saa käyttää magnesiumia ja sillon kun itse siellä reenasin niin harvoin joutui mihinkään jonottamaan. Kunhan välttää vuorot jolloin jokin urheilujoukkue treenaa. Taitaa olla pieni voimanosto seurakin salilla treenaamassa. Kuukausimaksu taisi olla 40e luokkaa ja kortilla pääsee kulkemaan muistaakseni 06-24.

Jees, kiitoksia vastauksista. Mites tuo Puntti, pienen googlailun perusteella vaikuttaisi ihan asialliselta paikalta sekin? Sijainnilla tosiaan ei niin väliä, autolla kuitenkin kuljen joka paikkaan, ja hyvälle salille kyllä ajelee mielellään vartin pidempäänkin :) Kunhan vain parkkitilaa löytyy riittävästi salin välittömästä läheisyydestä.

Kaupunki
Oulu
Jees, kiitoksia vastauksista. Mites tuo Puntti, pienen googlailun perusteella vaikuttaisi ihan asialliselta paikalta sekin? Sijainnilla tosiaan ei niin väliä, autolla kuitenkin kuljen joka paikkaan, ja hyvälle salille kyllä ajelee mielellään vartin pidempäänkin :) Kunhan vain parkkitilaa löytyy riittävästi salin välittömästä läheisyydestä.
Puntti on hyvä mesta. Kävisin siellä vieläki jos ei firma maksais salia muualle. Eikä oo väentungosta.