• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Oulun salit

Isolation sanoi:
On hyvinki aktiivisessa, kävijämäärä kasvaa koko ajan.. kk-kortti 43 €
Ok. Mihin aikaan tuonne pääsee kertamaksulla käymään? Eli onko tiski auki tyyliin 10-16 vai onkos jokin muu sydeemi? pitänee tällä viikolla käydä toi testaamassa kuitenkin mutta kun yöt on toissä, ei tuo päiväreenaaminen juuri houkuta :zzzz:

Isolation

VIP
Ikä
33
10-19 ma-pe
11-16 la-su

iivili sanoi:
W0t? :eek: Kun ite siellä kävin viimeisiä kertoja viime kesänä , oli 38,5kg asti käsipainoja. Onko niitä vähennetty?
Onkohan meikä nähnyt kuuloharhoja? En oo enää niin varma tästä...
Joten älkää uskoko.
Mut tuommonen muistikuva jäi, kun kävin vuosi sitten pääsiäisenä (sai tutustumiskäynnin ilmatteeksi).
Se kuntosalintyöntekijäkin kävi kysäisemässä, että riittikö painot, ja sen takia minulla on jotenkin niin elävä kuva siittä, että silloin ei ollu käsipainoja kuin 30kg asti.
Mutta jos itse kävit kesällä, niin se on myöhemmin kuin tuo minun vierailu, eli sillon niitä painoja on varmasti se 38kg. Eikös jookos.

Vielä kempeleen saleista:
OZissa reenailin muutamat treenit viime talvena.
Päivällä kun kävi, niin sai ihan itsekseen reenata.
Siellä on jotenki valosa ja kiva tunnelma.
Käsipainoja oli yli minun tarpeiden (en tartte kovin suuria), mutta kyykkypaikkaa/maastavetopaikkaa jäin kaipaamaan.
Smithi siellä on, joten siinä pysty kyykkäämään. Sellasessa en oo ikinä maastavetoa tehnyt, pystyykö siinä tekemään?
Muuten laitepuoli oli hanskassa ihan kivasti. Reidenojennusvehje oli jotenki outo. ja käsipainojen sijoittelu oli jotenkin jaettu kahteen paikkaan hankalasti.
Mutta työpaikan kustantamana kun sai käydä, niin minusta oli ihan hyvä veto.
Suosittelen sitä.
(A&A gymissä en oo käynyt, joten muista kempeleen saleista en tiedä)

Tromm sanoi:
Mutta urheilutalolla on edelleen se toinen 35 kilon käsipaino rikki...korjaisivatpa sen edes joskus. Palautettakin oon antanut asiasta...mutta ei. :(
Siis hä?eikös ne korjannut sen vai onko se hajonnut uudestaan?Anyway,itse toivoisin 50kg käsipainoja sinne niin sali ois perfect!!

Onks tietoo minkälainen paikka toi teknopalatsi on ja pitääks sinne liittyy jäseneksi jos haluu ostaa esim. kk-kortin? Minkälaista porukkaa siel käy?

Ikä
38
Kaupunki
Oulu
Natural Joe sanoi:
Kempele on osa Tyrnävää.
:curs:

Natural Joe sanoi:
A&A Gym oli ihan kiva paikka. "HC-sali". Painot riittää ja saa reuhkata. Tosin kuulin, että A&A gym ois muuttanu ja siellä ois vähän pienemmät tilat ku ennen. Kannattaa käydä kokeilemassa. :4:
Nykyään tulee käytyä kesät A&A:lla

90-luvulla oli vielä kunnon HC-sali, Kunto Cityn aikaan etenki. Tunnelma edelleenki helvetin hyvä, voi reenata kovaa ja kaikki tarpeelliset laitteet löytyy. Ja esim. käsipainoja 60 kiloon asti.

Juste sanoi:
Onks tietoo minkälainen paikka toi teknopalatsi on ja pitääks sinne liittyy jäseneksi jos haluu ostaa esim. kk-kortin? Minkälaista porukkaa siel käy?
Raportoin huomenna kuulumiset, kun menen ekaa kertaa. Tarkoitus on ainakin kesä tuolla reenata.

Tossa on jotain, jos et tienny viä http://www.teknopalatsi.fi/

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Juste sanoi:
Teknopalatsi on mielestäni aika tyypillinen kaupallinen sali. Porukka on hyvinkin sekalaista, tositreenareista rintahauispelleihin ja lähentäjäloitontaja-kiinteyttäjiin. Sali on suht tilava, ja laitteet ja taljat ovat hyväkuntoisia. Powerrackikin löytyy, ja hyvä, pitävä maastanostoalusta.

Maksupolitiikasta tai mahdollisesta jäsenyyspakosta minulla ei ole tietoa, koska treenasin aina avokin ilmaislipuilla. :D

nCh

Eikö tälle ole ihan oma threadi perkele "Sen ja sen kapungin salit tänne"

Ikä
35
nCh sanoi:
Eikö tälle ole ihan oma threadi perkele "Sen ja sen kapungin salit tänne"
Henkilö nyt sattui kysymään juuri oulun saleista niin onko tuo nyt niin paha juttu... Niin ja itse asiaa. Nyt kun kesällä alkaa taas noita saleja menemään kiinni niin yleensähän on perinteenä ollut, että Pyrinnön sali on ainakin auki kun muut ovat sulkeneet ovet. Onko tieto muista saleista, jotka olisivat myös kesän ajan auki ?

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Taby: Värttö on kesälläkin auki, mutta rajoitetuin aukioloajoin (muistaakseni lähinnä ma-to -iltaisin sinne pääsee).

Värtön salihan nyt on - hm - hieman karu, mutta eipä ole ruuhkia ainakaan...

Maj

Ikä
31
Linnanmaalla tulee käytyä.Pieni mutta siisti ja laitteetki korjataan heti jos jokin rikki menee. Heinäkuun taitaa olla suljettu, mutta muuten kesällä auki.
Tosin nyt on ajat niin paskat että ei kiinnosta salitus yhtään.
Oon tottunu käymään aamusta niin iltapäivällä ei saa millään roudattua
itteä salille.
Urheilutalolla on monipuolisesti kaikkea mutta siellä on aina jokin rikki. :curs:

Ikä
49
Hyvät on hyviä, mutta yksi on ylitse muiden eli Kunnon paikka toppilan kaupunginosassa. Olen ylistänyt paikkaa useampaan otteeseen näillä sivuilla, ja jatkan samaa rataa. Siellä on rautaa ja tellinkiä tarpeeksi ja joka lähtöön. Ilmapiiri on voimailumyönteinen eli voimanostajat ja bodarit toivotetaan tervetulleiksi, eikä tervemenneiksi kuten niin monessa paikassa nykyään. Salilla saa siis hikoilla, äristä ja rehkiä ilman sormen heristäjiä. Kävijäkuntaa on laidasta laitaan; Savo Makesta nuoriin aloittelijoihin. Paljon kuitenkin ihan tosissaan voimailevia. Ketjusali tietysti orjuuttaa sinut vuosisopimukseen mutta hälläpä väliä kun palvelu pelaa ja asiakas on tyytyväinen. Päivitettyä hintaa en eurollen tiedä, omalta tililtä vilahtaa 50e/kk. Kallis? = tuskin, mikäli haluaa treenipaikan ilman ainoatakaan kompromissia. Aukioloajat eivät harrastusta rajoita: magneettikortilla joka päivä klo 06-24. Tiettyyn saumaanhan se sumaa pukkaa mutta yleensä on mukavan väljää. Kesällä itketään paremman ilmastoinnin perään mutta sama lauluhan se kaikuu kaikkialla. Sali on musiikin suhteen kaksijakoinen; puolella, jossa enimmäkseen painopakkalaitteita yms. siistiä aktiviteettia, soi radion poppikanana mutta raskaan irtoraudan puolella saapi ladata soittimeen mitä tykkää. Tietty saksalainen orkesteri taitaa tällä erää olla soitetuin. Jos tykkäät polkea spinninkipyörää tai käydä muuten vaan "tyttöjumpissa", niin sekin lysti kuuluu samaan hintaan... :D . Mitä tätä loputtomiin jatkaa; käy paikan päällä toteamassa onko ylläkerrottu totta vai tarua. Itse kyllä ihmettelen, miten kukaan jaksaa harrastaa tätä hommaa vaillinaisissa olosuhteissa jossain kälysissä urkkataloissa... hermot menis ;) .

Gillyanne sanoi:
Taby: Värttö on kesälläkin auki, mutta rajoitetuin aukioloajoin (muistaakseni lähinnä ma-to -iltaisin sinne pääsee).

Värtön salihan nyt on - hm - hieman karu, mutta eipä ole ruuhkia ainakaan...
Käsipainoja ei paljon ole ja kyykkyhäkki puuttuu, mutta muuten se on ihan tarpeeksi hyvä. Kyykky/maastavetopaikka, kaksi penkkiä, vinopenkki, kaksi prässiä ja kaikki tarvittavat hilavitkutin laitteet löytyy. Eikä tosiaan koskaan tarvitse jonottaa :)

Ikä
43
Oulun salit on menny alaspäin aika huolella. Oon joskus, kun täs Oulussa tulee käytyä tämän tästä, niin tehnyt "atakkeja" joihinkin saleihin ja aika huonolta näyttää.. PT-Gym ja Kunnon Paikka ovat kaupungin parhaita. Sen kuulee monelta, mut 130 000 asukkaan kaupungissa pitäisi olla muutama parempi "tusinatreenareiden" paikka. PT:lle ei monikaan aloittelevampi kaveri uskalla, kun siellä nyt on niitä elefantin kokoisia ukkoja häärimässä.. Kunnon Paikka on jo sijainniltaan täysin persiissä. Palvelee lähinnä lähiasukkaita. Ennen oli 38 ja Kunto Ykkönen.. Ja perseelleen menivät nämäkin. 38 ketjuuntui ja Kunto Ykkösen entinen omistaja (voimailija) vaihtui mun käsittääkseni Fitness-misuun.. Kuntopalatsi on lähinnä vitsi. Kaupungin saleista Urheilutalo on kiistatta paras ja se vetää vertoja monille yksityisillekin, mut Ouluhallissa ja Värtössä on näyttänyt pysyvän samat laitteet kuin 90-luvun alussa jolloin itse skidinä siellä heiluin...
Ootteko muuten koskaan ajatellu, että onko kaupungin saleilla joku :curs: :keleen pykälä, jossa suurimmat käsipainot on lähes poikkeuksetta 30-35kg? Siis tämä ei koske Oulua pelkästään vaan aika montaa muutakin kaupunkia, joissa olen asunut.

Tiivistettynä IMO Oulu ja Kuopio on normaalipunttaajan kannalta huonoja kaupunkeja.. hyviksi paikkakunniksi nostaisin Turun ja PK-seudun, joissa valinnanvaraa riittää.

iivili sanoi:
W0t? :eek: Kun ite siellä kävin viimeisiä kertoja viime kesänä (firmalta saaduilla lipuilla toki, en mä siitä niitten pyytämiä hintoja maksaisi, vaikka silloin olikin ihan ok sali), oli 38,5kg asti käsipainoja. Onko niitä vähennetty?
Kyllä niitä edelleenkin on sinne 38,5 kiloon asti. Itse tulee tuolla reenailtua.

Ihan jees paikka, ei tartte liittyä jäseneksi. Normaalia porukkaa käy tuolla.

Muuten saattaisin käydä urheilutalolla mutta se on vähän turhan kaukana.

Ikä
42
piude sanoi:
Päivitettyä hintaa en eurollen tiedä, omalta tililtä vilahtaa 50e/kk.

clip clip

Jos tykkäät polkea spinninkipyörää tai käydä muuten vaan "tyttöjumpissa", niin sekin lysti kuuluu samaan hintaan... :D
Eli paljonko sitten on se jäsenmaksu? Onko solarium ja kuuluuko se samaan hintaan?

Ikä
42
Iceman sanoi:
PT:lle ei monikaan aloittelevampi kaveri uskalla, kun siellä nyt on niitä elefantin kokoisia ukkoja häärimässä.
Fiktiota. :D Käy ihan normaalinkin kokoisia ihmisiä. Hyvin on sekaan uskaltanut. Aamupäivisin itse käyn eikä mistään ruuhkista ole tietoakaan. :5:

Iceman sanoi:
Kunnon Paikka on jo sijainniltaan täysin persiissä. Palvelee lähinnä lähiasukkaita.
Faktaa. Sijainti on eritoten Heinäpäästä katsottuna periferiassa.

Iceman sanoi:
Kunto Ykkösen entinen omistaja (voimailija) vaihtui mun käsittääkseni Fitness-misuun.
Ex-omistaja Juha Rankinen toimii nykyisin personal trainerina käsittääkseni Kunnon Paikan asiakkaille. Nykyinen omistaja taas on Miss Suomen perintöprinsessa vuodelta xxxx, Päivi Hytinkoski. Ei mitään tekemistä Fitness-urheilun kanssa, minun mielestäni.

Iceman sanoi:
Kaupungin saleista Urheilutalo on kiistatta paras ja se vetää vertoja monille yksityisillekin
Faktaa. Kävin enne UT:lla, mutta aukioloajat ja salien varaukset aiheuttivat liikaa päänvaivaa. Piti koko elämä suunnitella sen mukaan miten Urheilutalolle pääsee. Sitä saunaa on edelleen ikävä :itku: Pitää vissiin tulla joku päivä vierailemaan niin pääsee saunaan.

Ikä
38
Kaupunki
Oulu
SannaK sanoi:
Ex-omistaja Juha Rankinen toimii nykyisin personal trainerina käsittääkseni Kunnon Paikan asiakkaille.
Siellähän tuo pyörii.

Kunnon Paikan kuukausimaksu on nykyään sen 50 €/kk. Jäsenmaksusta ei mitään hajua, vaikka jäsen olenkin. Eikä myöskään solariumista. :)

Sijaintihan on syrjässä melkeen mistä tahansa katsottuna. Onneksi auto on keksitty.

Ikä
49
SannaK sanoi:
Eli paljonko sitten on se jäsenmaksu? Onko solarium ja kuuluuko se samaan hintaan?
Itse en jäseneksi liittyessäni maksanut mitään ylimääräisiä kuluja. Riitti kun sitoutui vuoden sopimukseen. Ilmainen liittyminen saattoi kyllä liittyä johonkin kampanjaan, ja jokin vastaava värväyskampanja taitaa olla nytkin meneillään. Liittymiseen kuului aikanaan myös travel-passi, eli voipi matkustellessaan käydä treenaamassa muilla saman klubin saleilla ilman veloitusta.

Solariumia ei Kunnon paikassa ole. Rusketus täytyy siis kesäaikaan hankkia tuiran rannalla maaten. Sinä Sanna K taidat ruskettua luistellessasi... Talvella tuirassa ei oikein tarkene, joten sitten keksimme jotain muuta :D .

Muutamme kempeleeseen 1.7. mutta en ole kyennyt tekemään päätöstä salin vaihtamisesta a&a:han tai muuhun paikalliseen. Yksi mahdollisuus on sahata autolla kempele-toppila-kempele väliä kunnes kyllästyy. Kunnon paikka on niin hemmetin hyvä sali, ettei houkuta vaihtaa huonompaan.

Asian vierestä tiedustelen samalla Sanna K:n kisasuunnitelmia?