• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Oulun parhaat känkyt

Mistäs saa oululaisten mielestä parasta kebabia ja pitsaa? Suurin osa känkkylöistä tullut vuosien saatossa testailtua, mutta harmittavan vähän oikeasti hyviä kebabeja löytynyt. Raahesta löytyy Kebab-taivas nimeltä Take Away, mutta oululaiset paikat ei pääse kyllä lähellekään Take Awayn tasoa.

Tähän ketjuun raportit hyvistä seteistä eri känkkylöissä.

MHK

Allapito
VIP
Take Away on kyllä tolkuttoman kova, jos nyt puhutaan siitä mestasta mikä on oikealla puolen tietä ennen Raahea ;) tekeekö ne sen peräti itse? Ainakaan se ei muistuta normikänkkylän peruskepappia.

Vieläkös Troijan kepap on olemassa? Tosin ei sekään mitään ihmeellistä mättöä ole, samaa settiä mitä muuallakin. Nohadra on kyllä aina vastannut odotuksiin. Maxin lätyt oli myös kovia aikanaan, mutta ei taida sekään enää pystyssä olla?

EDIT: referenssinä, parasta kebabbia olen saanut italian Bergamossa, se oli hyvin lähellä takeawayn tuotantoa mutta slaissit oli taiteellisemmin leikattu ja kyytipoikana oli paistetut perunat.

Take Away on kyllä tolkuttoman kova, jos nyt puhutaan siitä mestasta mikä on oikealla puolen tietä ennen Raahea ;) tekeekö ne sen peräti itse? Ainakaan se ei muistuta normikänkkylän peruskepappia.

Vieläkös Troijan kepap on olemassa? Tosin ei sekään mitään ihmeellistä mättöä ole, samaa settiä mitä muuallakin. Nohadra on kyllä aina vastannut odotuksiin. Maxin lätyt oli myös kovia aikanaan, mutta ei taida sekään enää pystyssä olla?

EDIT: referenssinä, parasta kebabbia olen saanut italian Bergamossa, se oli hyvin lähellä takeawayn tuotantoa mutta slaissit oli taiteellisemmin leikattu ja kyytipoikana oli paistetut perunat.
Se on juurikin siinä oikealla puolen tietä, jos pohjoisesta tullaan :) ja itse ne sen taikinan siellä tekee. Da Max löytyy rotuaarilta ja majoneesilätty kyllä toimii valomerkin jälkeen hyvin.

Keskustan Ninwen kebabpitsa nro. 20 (Betnahren) on parasta mihin oon tähän mennessä törmänny. Muutamakymmentä on tullu naposteltua, mut hinta on kohonnu tässä vuosien saatossa aika suolaseksi. Taitaa olla 7 ja puol ecuu tänäpäivänä.

Kaupunki
Oulu
Keskustan Ninwen kebabpitsa nro. 20 (Betnahren) on parasta mihin oon tähän mennessä törmänny. Muutamakymmentä on tullu naposteltua, mut hinta on kohonnu tässä vuosien saatossa aika suolaseksi. Taitaa olla 7 ja puol ecuu tänäpäivänä.
Aikaisemmin kun Välivainion pizzeria oli vielä Ninwe, punnitsivat kerran (2003) perus-Betnarenin painoksi 900g. Oli siinä syömistä. Loistava pizza, täytyy sanoa.

Kaijonharjun Babel myy aika laadukasta itsemurhaevästä, kuten myös tekevät molemmat Göremet. Nohadra Tuirassa on myös eliittiä kun naama on valkoinen. Eikä unohdeta monille kovin syrjäistä Intiön Pizza & Kebabia.

En känkyksi laskisi, mutta mun makuun oulun paras pitsa löytyy tuirasta napolista. Erityisen herkullinen ohut pohja ja ei liikaa täytteitä. Itse en ole mikään paksupohjaisten pitsojen ystävä kilolla juustoa.

En känkyksi laskisi, mutta mun makuun oulun paras pitsa löytyy tuirasta napolista. Erityisen herkullinen ohut pohja ja ei liikaa täytteitä. Itse en ole mikään paksupohjaisten pitsojen ystävä kilolla juustoa.
Toiset tykkää muhkummasta. Vähän offtopic tuli mieleen se ainainen valitus siitä, kuinka pitsa olikin rasvainen tai suolainen.

Ikä
37
Täytyy sen verran korjata, että oikealla puolen tietä ennen Raahea pohjoisesta päin tultaessa on ensin Madonna, jota tässä varmaan tarkoitettiin.

Takeaway ja Madonna on kyllä molemmat aivan loistavia, se on fiiliksestä kii kummasta hakee. Oulusta ei tosiaan löydy läheskään yhtä hyvää :)

Parhaat kebabrullat ehottomasti tuiran nohadrasta ja paras pitsa Ninwestä/Niinepistä on taksi Grekulan erikoinen (kebab,kinkku,jauheliha,salami,majoneesi) parasta rapulamättöä ikinä.

Jonkin verran raahessa pyörivänä kysyn nyt onko jompikumpi, Takeaway tai Madonna, semmosessa hallin kupeessa? Pyörittäjät suomalaisia vanhempia täti-ihmisiä? Kerran oon sieltä hakenu ja aika pettymys oli. Pita leipä oli tehty jonkun sämpylä reseptin mukaan, pelkkää höttöä, kastike vaihtoehtoja oli 4-5? Otettiin se toisiks tulinen ja oli ihan ketsuppia? En osaa kyllä sanoa missä päin raahea se oli, tuun sinne lännestä päin.

HTH

Oululainen pikaruoka netissä: http://www.kaenkky.com/

Kovasti tuntuu lättyjen taso vaihtelevan tekijän mukaan. Arbellosta ja Finlandiasta en ole kertaakaan saanut huonoa pizzaa ja Romeon kebab lohkoperunoilla oli parasta mitä olen lähiaikoina syönyt.

La festan mexicana on toisinaan ihan kipeän tulinen ja hyvä. Laatuvaihtelu vain on niin suurta ettei koskaan tiedä saako superhyvän vai keskiverron lätyn.

Täytyy sen verran korjata, että oikealla puolen tietä ennen Raahea pohjoisesta päin tultaessa on ensin Madonna, jota tässä varmaan tarkoitettiin.

Takeaway ja Madonna on kyllä molemmat aivan loistavia, se on fiiliksestä kii kummasta hakee. Oulusta ei tosiaan löydy läheskään yhtä hyvää :)
Minä ainakin tarkoitin Take Awayta. Madonnakin ihan ok, mutta ei pärjää "teikille". Ja Madonnahan on Pattijoella, ei Raahessa ;)

En osaa kyllä sanoa missä päin raahea se oli, tuun sinne lännestä päin.
lännestä? suoraan mereltä? Ei noista kumpikaan taida minkään hallin kupeessa varsinaisesti olla.

Ikä
39
Muutama vuosi sitten muutin pois Oulusta. Ainakin jäin kaipaamaan Ninwen ja Göremen pizzoja.
Ja Lehtokipsan grillituotteita. Pitäsköhän muuttaa takasi...:kippis1: