Oulun lounaspaikat

Kaupunkiin on tullut viimevuosina lisää hyviä lounaspaikkoja.
Lounareilla tulee juntattua sapuskaa naamaan, jonkinverran tullut näitä kierrettyä ja täytyy katsastaa loputkin ajan kanssa. Tänne voisi porukka kertoilla kokemuksia. Mielellään saisi olla paikka jossa saa syödä oikeata lihaa tai kalaa. Hinnat pyörii 8-10 ecun kantturoissa. Lounasketjupaikat ei tahdo millään opilla pärjätä näille pienemmille. Kun kerta rahalla maksaa, niin kai sitä muutakin saa vaatia kuin laitoskeittiön kindermunan sisuksia muistuttavia pottuja ja nakkeja. Tai pahaa lihakastiketta. Salaattipuoli saisi kanssa olla hyvä, ei tahdo kotosalla arkena aina jaksa vääntää salaatteja jos päivällä mättää senkin edestä.

-Fitwok: tästä olikin ketju, ruoka on kyllä hyvää siinä ei mitään, jonottamaan voi joutua ja tosisyömäreille jää nälkä. Makrot laskettu valmiiksi, jos joku haluaa ne tietää. Salaatteja ei isosti ole. Meitsin suosikkiannos, huippuhyvä sellainen, kokojyväriisi kanalla ja tikkamasalalla muistuttaa kavereiden mielestä ulkonäöltään kamelinpaskaa. :cool:

-Hagia Sofia: Puffetti, edustaa turkkilaista keittiötä. Tykkään. Toiset välttämättä ei. Kananfileitä yms. usein tarjolla.

-Perla: Täällä on myös hyvä puffetti, usein kananfileitä/kalaa.

-Nudel Bar: Täällä tulee syötyä paistettu riisi ja kanalla tietysti. Isommat karjut voi ottaa tuplakanan. Isossa keitossa on myös syömistä. Kehukaapa kokkeja, niin näettä piene palan thaimaalaista iloa ja kohteliaisuutta. Moi Moii :D ja kumarrukset syvään päälle...

-Phuket: puffet, osa kastikkeista ja alkupaloista on tulisia kuin mikä. Tykkään kovasti. Eipä ole jäänyt mitään syömättä, mutta heikkovatsaisia saattaa alkaa hirvittää ja huulet ja suu kärtsää. Maut on erilaisia kun perus kiinalaisessa. Pieni paikka, joten ei haittaa jos on paikalla heti kun kattaus alkaa. Tuoreita helmiä ananas yms. jälkiruaksi. Facebookissa hyviä kuvia.

-Kirsikka: Hyvä salaattipöytä, ruoka monasti perusruokaa, mutta hyvää semmoista. Ei oo puffetti.

-Satamaravintola, Puffetti, välillä hyvä, ollut myös muutama pettymys joukossa.

-Automuseo: Ihan jees paikka, perushyvää kotiruokaa. Lihaa ja kalaa löytyy.

-Nohadra: Oisko tämä bodiruokaa? No ehkä sinnepäin ainakin, jos vetää kovasti salaattia ja kebabit riisillä ja päälle jotain muuta kastiketta, kuin majoneesia. Hiihtopäivän tankkaus.

-Subwayt: Tuirassa ei ainakaan isosti ole ruuhkaa ennen yhtätoista. Raksilassa olen joskus päivällä jonotellut pitkän tovin.

Loppuun vastuuvapauslaseke Tony Halmetta lainaten: " I don't know anything about cooking, I just know all about eating"

Kaupunki
Oulu
Tuossapa suurin osa jo tulikin. Näiden lisäksi on tullut käytyä mm.

Toripolliisissa, jossa kympillä saa ihan laatusafkaa.

Ja Otto K:n burgeribuffetissa jos aikomuksena on vetää överit.

Aseman lähellä oleva intialainen paikkakin saa multa plussaäänen vaikka ei ehkä ole bodiruokaa.

Entisellä Kasarmilla oleva upseerikerhokin? on ihan jees jos tekee mieli kotiruokaa.

Oparissakin on tullut joskus lounastettua, mutta en muista enää oliko siellä vain a la carte -annoksia.

Viimeksi muokattu:
Kaupunki
Helsinki
Itse tuli viime viikolla käytyä Oskarin Kellarissa siinä rintamäen intersportin vieressä. Lohi oli oikeen hyvää ja lihaa oli toisena vaihtoehtona. Oikeen hyvä kattaus oli.

GoR

Etu-Lyötyssä Arkistokadulla lounasravintola Viljamaria. Pirun hyvää kotiruokaa lounasaikaan. Laadukas ja monipuolinen salaattipöytä. Pari pääruokavaihtoehtoa (liha/kala) sekä keittolounas. Ei mitään eineksiä tai pakasteita vaan itse tehtyä hyvää sapuskaa. Hinta vajaa 10 euroa. Suosittelen!

Hyvä.

Oskarin kellari, vaikka yläkerrassa nykyään onkin, unohtui tyystin. Parhaita paikkoja varmasti. Monipuoliset salaatit, lihapullat yms. jauhelipihvit itsetehtyä ja varmasti "tiukkaa lihaa" eikä jauhoja. Usein on edellisen päivänkin ruokia tarjolla kun menee ajoissa.

Upseerikerhollakin on tullut syötyä. Muuttuikohan täällä systeemit jotenkin, taisi olla että sapuskaa sai vasta 11.30 alkaen. Meidän puhvetintyhjentäjien kopla tykkää mieluummin saalistaa jo aikaisemmin.

Viljamaria testiin.

Tähtilounas limingantullissa. Rauhala myllytullissa Tuban takana. Jos on liikkuva työ, nii Oulunsalossa automaatiotiellä ravintola Pilvilinnassa huigeet ruuat. Kannattaa kävästä. Toinen paikka missä käyn liikkuvan työn ansiosta on hhcafe Kiimingisä. Siellä saa kans hyvvää ruokaa ja jos ottaa ruokapassiin leimat nii joka kymmenes ruokailu ilmanen. Siinä nuitten teijän kertomien lisäks muutama hyvä lisää...

Kaupunki
Oulu
Pannussa kerran lounaalla käyneenä, olin tyytyväinen tarjontaan. Päivittäin vaihtuva lounaslista, kivasti vaihtoehtoja.

Nelivitosessa perjantaisin fajitas friday, eli tortillapuffet. Opiskelijat saa edullisemmalla hinnalla.

Heinäpäässä Heinäkenkäpubin vieressä Mezzaluna niminen ravintola, puffetti joka päivä. Pari kertaa käyneenä suosittelen lämpimästi. Pitsaa, kebappia, kanaa, naudanlihaa, riisiä, paistettuja perunoita, tarjottavat vaihtelee, hyvä salaattivalikoima.

SilverEagle

Heubachiin
Ikä
30
Kaupunki
Oulu
Pannusta on itelle jäänyt traumat, kun kerran äidin kanssa käytiin ja hän sai puoliksi jäässä olevan lasagnen. :D:confused: Mutta voisihan tuota itsekin antaa toisen mahdollisuuden heille, eikä olla näin "raaka". Itse olen kivoja kokemuksia kokenut Toscanassa. Siellä on tämä yksi keski-ikäinen syntyperäinen italiaano (?) miestarjoilija, jolla on hyvä huumorintaju ja muistaa sun puolen vuoden takaisen tilauksesi! Laaturuokaa on omalle lautaselle aina tähän mennessä tullut.

Taas on syöty. Ja paino vaan laskee. Onkohan mulla matoja.

-Viljamaria, olikin ihan Perlan vieressä, no kumpi lienee sitten parempi. Siirtyi se nälkä täälläkin. Perlassa ei ainakaan huonompi ruoka ja atmosfääri ei niin laitosmainen.

-Otto K:n burgerit: Saa mättää pahimpaan himoonsa. Jälkkäreinä jotain äkkimakeita piirakoita, näillä voipi hienosti viimeistellä täystyrmäyksen.

-Kärppäklubi: No tämä oli vähän speciaali kun pelireissulla tänne pääsi, mutta kyllä paahtopaisti ja lohi sekä savupororieskarullat oluen kanssa kovin maistuivat. Kai täältä lounastakin saa.

-Mezzaluna oli aika perusmeininkiä. No ne Currysoosit oli ihan jees. Kyllä Amicat voittaa.

Uskaltaako tuolla Oparissa käydä, oliko havaintoja? Pitäs varmaan käydä katsomassa keittiössä ettei ole sattunu mikään laiha kokki köökienkeliksi, ennen kuin astuu pöytään :p

Nelivitonen eli numerobaari pitää kanssa käydä tyypittämässä. Näytti olevan vain illan iloja nämä syömingit.

Täytyy kyllä sanoa toistamiseen, ken tykkää tulisista itämaisista sapuskoista niin käykää testaamassa Phuketin puffetti. Ja heti ovenkahvaan kiinni kun kello on pykälässä! Se paikan ulkonäkö voi hämätä. Paikassa on läsnä hyvällä tavalla Antony Bourdainin ohjelmista tuttua katukeittiömeininkiä.

Kaupunki
Oulu
Siinä figuren vieressä on kans hyvät safkat. Siis siinä samassa talossa, en muista nimeä. Kerran tullut testattua, saa myös bodiruokaa.
Siinä oli ennen toinen yrittäjä, tuli silloin ruokailtua siinä useesti ku oli vieressä töissä, hyvät oli silloinki.

Oon kyllä melkosen kaikkiruokanen.. :D

-Sukhothai, vähän erilaista aasialaista ruokaa. Kastikkeet ei niin rasvaisia ja kaalisalaattiin ei lisätty sokeria, kuin kiinalaisissa. Keitto oli ihan jees. Heh, eräs kerta meinattiin jäädä ruoatta, kun oli kokki tehnyt pahemmanlaatuiset oharit. No onneksi oli koko suku saatu hätiin keittiöpalvelukseen ja päivä täten pelastettu.

-Ruskon lounasruokala: Kunnon rekkameismeininkiä.

Nyt kuultu huhua, että Tuba Food and Loungessa olisi huippu burgerit. Pitänee käydä testaamassa. Wappuna Kauppurin purilainen ei oikein vakuuttanut, kovin oli kuivaska eväs. Samaten Valkean Friends & Brgrs oli paha paha pettymys, menkää ihmeessä ennemmin Heselle tai BG:lle.
Kauppurin vieressä Da Maxin Jumboburgerateria tarjoaa herkkua yhdelle suursyömärille tai tahdelle normaalisyöjälle.

"Susipaikat" pitää kanssa ratsata, Puffettia näissä ei ilmeisesti ole, vai onko, joutuu vain annoksia syömään? Ainakin neljä ravintolaa tästäkin aiheesta on jo Oulussa.

Kaupunki
Lappi
SuperParkin Robsonissa käynyt itse useasti syömässä ja aina tykännyt ruoista. Salaatit on hyvät ja lihat maukkaat. Just lauantaina tarjoiltu seesamikana oli aivan helvetin hyvää, parasta kanaa mitä oon syöny aikoihin.

Rauhala kannataa tsekata. Hieno paikka ja monipuolinen lounas. Kinkeistä tykkään eniten tuosta flavour palacesta. Syytä en kerro, mutta siellä on karamellisoitua kanaa :P

Kaupunki
Muhos
Kukaan ei oo maininnut vielä Liljaa!

Cafe Lilja.
Niitä on Oulussa kaksi. Toinen on Etu-Lyötyssä, siinä samassa rakennuksessa kuin Manninen, TiinaJylhä ja Figure. (Jos ajat uusikatua, niin käänny siitä St1-huoltoaseman valoristeyksestä junaradalle päin) Toinen on Tuirassa Hadian vieressä. Autolla käynti Makuunin takaa kiertäen.

Edullista, hyvää ja ISOJA annoksia! Mun ehdoton lempparipaikka.
Salaattia, kebabia, patonkeja....
- Oon ottanut aina päivän salaatin, joka on niin iso, että siitä syö kaks-kolme kertaa, mutta viimeksi otin kanavartaat ja ne oli kans ihan täydellisiä. Siinä oli pitaleipä, salaatti ja soosi mukana. Siitäkin söi kaks kertaa, vaikka en mikään pieniruokainen ole.
Nyt tuli nälkä! :D

Kukaan ei oo maininnut vielä Liljaa!

Cafe Lilja.
Niitä on Oulussa kaksi. Toinen on Etu-Lyötyssä, siinä samassa rakennuksessa kuin Manninen, TiinaJylhä ja Figure. (Jos ajat uusikatua, niin käänny siitä St1-huoltoaseman valoristeyksestä junaradalle päin) Toinen on Tuirassa Hadian vieressä. Autolla käynti Makuunin takaa kiertäen.

Edullista, hyvää ja ISOJA annoksia! Mun ehdoton lempparipaikka.
Salaattia, kebabia, patonkeja....
- Oon ottanut aina päivän salaatin, joka on niin iso, että siitä syö kaks-kolme kertaa, mutta viimeksi otin kanavartaat ja ne oli kans ihan täydellisiä. Siinä oli pitaleipä, salaatti ja soosi mukana. Siitäkin söi kaks kertaa, vaikka en mikään pieniruokainen ole.
Nyt tuli nälkä! :D
Kaikki tuntuu kehuvan tuota. Pitää itsekin ottaa ohjelmaan, kunhan saa tämän dieetin alta pois :)