Oulun asuinalueet

Moro.

Mahdollinen muutto ouluun edessä ja haluaisin vähän tietää mitkä ovat Oulun "huonoja" alueita.

Kämppiä olen katsonut Kaakkurista ja Intiöstä. Ovatko alueet suht rauhallisia vai majaileeko alueella paljon nistejä ja juoppoja, jotka mekastaavat?

SilverEagle

Heubachiin
Ikä
30
Kaupunki
Oulu
Itse voin suositella Intiötä siellä tuoreesti asuneena. Kaakkurissa taitaa olla keskiarvoa villimpää, vaikka lapsiperheitä paljon..? Huonoja kokemuksieni mukaan ainakin Toppila, Itä-Tuira ja Merikoskenkatu, Kaukovainio osittain.. Nistien ja juoppojen lisäksi voi uudetkin muuttujat vaikuttaa asuinalueen rauhallisuuteen. Itse en osaa suositella muuta kuin Intiötä vaikka kuinka mietin :).

Kaukovainion en sanoisi enää kuuluvan niihin huonoihin alueisiin. Aika paljon asuu AMK-opiskelijoita ja vanhuksia siellä nykyisin. Sinne rakennetaan ihan lähitulevaisuudessa uusi kauppakeskus, lisäksi vasta rakennettu pieni ulkoilmasali. Myös lenkkimaastot hyvät, salille kilsan parin matka.
Itse asun kerrostalossa Karjasillalla ja tykkään kovasti. Rauhallinen ja paljon lapsiperheitä vanhoissa rintamamiestaloissa. En muista tarkkaa vuotta, mutta on valittu myös Suomen parhaaksi asuinalueeksi lähivuosina. Karjasillalta tosiaan luulisi löytyvän asuntoja, kun minun lisäksi uudessa kerrostalossa asuu n. viisi henkilöä.
Juuri niin kuin aiemminkin mainittiin, Intiö on myös hyvä vaihtoehto.

Huonoihin alueisiin lukisin juuri Rajakylän, Toppilan ja Tuiran. On tietysti muitakin, mutta nuo varmaan ne pahimmat.

Tässä siis vain sekalaisia huomioita, löytyy muitakin hyviä ja huonoja paikkoja. Tervetuloa Ouluun!

Daiina

Blondeista blondein
Ikä
29
Kaupunki
Oulu
Kaakkuri on tosi kiva ja mielestäni rauhallinen, lapsiperheitä paljon. Intiö on myös kokemukseni mukaan hyvä asuinalue. Huonoja alueita mielestäni on Rajakylä, osa Tuirasta, Toppila ja Kaukovainio.

Kaupunki
Oulu
Ite oon asunu toppilassa, sanotaanko et mainettaan parempi mut kyllähän sielä valkonen lappalainen oli vähemmistöä.

Kaakkurin ja kaketsun alueilla työskennellessäni voisin sanoa että kaakkurissa ei taida olla ku se yks gettokatu ja kaketsulla vaan on niin paljo porukkaa, että sekaan sopii kaikenlaista. Kyllä se kaketsun ostari on silti surullinen.

Rajakylä kuulema perseestä.

Tää hiironen on kyllä ihan unelma-aluetta, niinku ne mainostaa "metsä kaupungin keskellä" vai miten soli.. me like!

Ikä
30
Kaupunki
Oulu
Kaukovainio on kyllä mainettaan hieman parempi nykyään ja tosiaan kehittyvää aluetta. Intiö, Värttö ja Peltola on mukavan rauhaisaa aluetta. Itse välttelen Tuiraa, Toppilaa ja Rajakylää. Kaijonharjukin on osittain hieman varauksella. Siellä viimeksi asuessa nistit juoksi kaduilla sukkasillee, talvella. Teekkaritalosta lähtee myös jonkin verran ääntä, muttei ihan mahottomia. Tästä on kuitenkin jo aikaa kuutisen vuotta. Kaukovainiolla asuin 5 vuotta, eikä siellä kyllä juuri tarvinnut pelätä. Kerran kyllä joku oli koittanut pölliä mun ooppelin, mutta oli vaa ratti jääny käteen. Mutta sen jälkeen rauhoittunut.

Ikä
39
Kaupunki
Oulu
Morjens!

Rajakylä ja Toppila ovat itsellänikin rosvosektorissa edellä mainituista.
Yhtenä alueena, jota ei ole vielä tässä mainittu, on Myllyoja. Sekin on ajanoloon mennyt
rauhattomampaan suuntaan tarinoiden mukaan.

Itse olen nuoruutta kuluttunut Vaalantie toisella puolella eli Haapalehdossa. Se oli ja on käsittääkseni
edelleen ihan rauhaisaa seutua.

Kaupunki
Oulu
Mä oon myös tykänny Hiirosesta. Edullinen kauppa ihan ytimessä, huoltoasema lähellä, frisbeegolfkenttä ja ulkoilmakuntosali, iinatin kuntopolulle lyhyt matka. Keskustaan lyhyt matka ja bussiyhteydet hyvät. Rauhallinen alue. Ehkä vedän vähän kotiin päin, mutta voin lämpimästi suositella. :)

Piti vielä lisätä, että jos ei opiskelijaelämä haittaa, niin Höyhtyä on ihan mukavaa aluetta. Otokylässä oli ihan halvat vuokratkin. Tuosta Kaukovainiosta puhuttiin mainettaan parempana alueena jo silloin, kun siellä itse asuin. Muutama mätä omena sattui lopulta samaan kerrostaloon ja näkyihän siellä ambulanssia ja huumekoiraa. Eikä nyt ole kauhean montaa vuotta, kun siellä ostarilla ammuskeltiinkin.

Kaupunki
Oulu
Kaakkuri tosiaan tuntuu olevan (lapsi)perheiden suosiossa, niin rauhallinen ja viihtyisä ja palvelut lähellä. Kaakkurista pääsee myös näppärästi motarille sekä jyväskylän että kemin suuntaan.

Tässä Kaakkurin ja Hiirosen välissä on myös todella rauhallista asumista tarjoava Kaakkurinkangas;). Luhtitaloja vuokrayhtiöiltä ja ympärillä omakotitaloalueita, pääasiassa lapsiperheitä. Lyhyt matka tuonne hiirosen kuntoilualueelle ja keskustaankin vain 6km. S-markettia, siwaa, kaakkurin sittaria, bauhausia, verkkokauppaa, kouluja, tarhoja jne palveluita kävelymatkan päässä.

Kiitos kaikille vastauksista! Intiöstä löyty asunto ja ensiviikolla ois tarkotus nimet laittaa papereihi. :) Classic gymiltä saattaa jatkossa spottailla ainakin yhen savolaisen rumiluksen lisää ;) BEWARE OULU! HERE I COME!