Osteopaatti vai kiropraktikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zentel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eteenpäinkääntyneiden olkapäiden suoristamiseen sain ohjeeksi venytellä rintalihaksia. Menin selin makuulle penkille. Molempiin käsiin otin pienet painot ja roikotin käsiä. Liikuttelin hitaasti käsiä alas ja ylös (vähän niinkuin talvella tehdään hankeen enkelikuvio). Yläasennossa iski hirvee jumitus ja tunsin kun lavasta lähti joku pinne ja meni hauiksen läpi ja puudutti käsivarren yläosan, etusormen ja peukalon. Nyt on sitten eiliestä asti ollu vasen käsi holtiton ja käsivarsi, etusormi ja peukalo on koko ajan puutuneet/tunnottomat. Melkonen jumi! Kumpaankohan kannattaa ottaa yhteyttä, osteopaattiin vai kiropraktikkoon vai jopa ihan perus fysioterapeuttiin?

Vähän tietty makuasia,toki asiaan paljon vaikuttaa kyseisen ammattilaisen taidot enemmän kuin koulutus->on varmasti taitavia kiropraktikkoja ja blaablaablaa. Mutta henk.koht suosittelen osteopaattia omiin kokemuksiini nojaten.. Osteopaatit olleet tähän mennessä ainoita,jotka on sekä avanneet lukot että hieroneet paikat lukon ympäriltä auki. Kiropraktikko mulla ainakin vaan veivannut lukot pelkisteen auki,vaivat palasi hyvin pian takaisin. Omt-fyssari ei tehnyt senkään vertaa,kuminauhajumpalla ja teippaamisella meinas et paranee. Vaivana mulla oli pitkään vasemman lavan totaalinen toimimattomuus+olkapää kiertyi eteen. Rintahan siellä oli sit jumissa.. Osteopaatilla+ahkeralla venyttelyllä saanut vaivaa helpotettua,palaa kyllä aika ajoittain jos lihashuolto ei pelaa.

Mun kokemus perustuu myös osteopaattiin ja pois en vaihtaisi. Voin vain suositella :)
Monta kertaa olen myös odotusaulassa kuullut minua ennen olleilta potilailta kuinka olisi pitänyt jo aiemmin tajuta tulla eikä tuhlata tuhansia euroa fysioterapiaan.

Itse menin alunperin torticolliksen takia mutta nykyisin olen pari vuotta kulkenut säännöllisesti vain huollattamassa muutaman kuukauden (2-4kk) välein. Erityisesti salilla huomaa kun liikeradoissa alkaa tulla muutoksia ja jumittumisia, silloin on hyvä taas käydä aukomassa paikkoja.

Varasin ajan osteopaatille, mutta se on vasta parin viikon päästä.. Toivottavasti vika löytyy. Eilen koitin salilla tehdä peck deckiä niin vasen hartia ja rinta työntyy eteenpäin tosi oudosti. Vipunostoissa sivulle vasen olkapää taas menee ihan mutkalle. Ja edelleen puuduksissa käsivarsi, etusormi ja peukalo. Hanurista!

Back
Ylös Bottom