Elikkä semmosta kyselen, olen viimeisen kahden vuoden sisään lihonnut 20 kiloa, olin 72 kiloa, ja nyt 92 kiloa. Tarkoitus olisi saada paino takasin entiseen eli 20 kiloa pois. Luin vähähiilihydraattisista dieteistä (http://www.hypnopaleolaihdutus.com/vahah.html) sivulta ja oisin kiinnostunut tietää mikä olisi optimaalinen PROTEIINI/RASVA/HIILIHYDRAATTISUHDE??? Käytän ilmaista palvelua, kuntoportaalia jonne voi merkata päivän energiansaannin, treenauksen, terveystilanteen, ympärysmitat, rasvaprosentit, jne. Sinne kun merkkaa päivän energiansaannin, niin saat selville proteiini/rasva/hiilihydraatti suhteen. Aikaisemmin kävin kuntosalilla usein mutta nyt tarkoituksena on saada jonkuverran airoobista liikuntaa , 3 kuntopiiriä viikossa, teen kuntopiirin ilman lisäpainoja koska molemmissa olkapäissä on pienet vammat eli kuntoutan niitä. Jalkapohjissani on plantaasifaskiitti eli liika rasitus jalkapohjiin on myös pois suljettu. Mietin että onko 1500-1800 kaloria päivässä sopiva kalorimäärä painoiselleni päivinä kun en treenaa ja 500 kaloria lisää niinä päivinä kun on airoobista liikuntaa??? Kannattaako minun ettiä joku mahdollisimman hyvälaatuinen öljy/rasva jota sekoitan rahkojen sekaan, tai muuhun ruokaan? Mikä olisi mahdollisimman hyvälaatuinen rasvan lähde? Tarviiko tavallisen laihduttajan joka ei käy salilla jättää hiilihydraatit illan aterioista pois?
Kuinka monta ateriaa päivässä kannattaa nauttia, 3-6??
Esimerkkejä päivän aterioista??
Millaiset proteiini/rasva/hiilihydraatti suhteet päivän eri aikoina olisi optimaalinen???
Kuinka monta kertaa viikossa kalaa???
Kuinka monta ateriaa päivässä kannattaa nauttia, 3-6??
Esimerkkejä päivän aterioista??
Millaiset proteiini/rasva/hiilihydraatti suhteet päivän eri aikoina olisi optimaalinen???
Kuinka monta kertaa viikossa kalaa???