Oppisopimuspaikka?

Liittynyt
22.10.2005
Viestejä
2 700
Ikä
33
Kertokaa ja linkittäkää kaikki info mitä saatte irti aiheesta,
onko mahdollista (todennäköistä) saada oppisopimuspaikka
putkimies (LVI?)- alalta?

Olin hetkosen ravintola- alalla, mutta sen työajat ovat ja perseestä
eikä 7-9e tunnissa innosta jättämään harrastuksia ja sosiaalista elämää taakse.

Anteeksi etten saanut tekstiä asiallisemmaksi, olen huono näissä.

T: Hölkkääjä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskin sinua kukaan ottaa töihin lvi-alalle ellei sinulla ole mitään työkokemusta tai koulutusta alalta. Itse en ainakaan ottaisi.
 
Ei ne työajat lvi-puolellakaan sen parempia välttämättä ole. Jos ala kiinnostaa niin oppimishaluisen kaverin ottavat oppisopimuksella duuniin.
 
Alan liikkeisiin vaan soittelemaan ja kyselemään. Duuni on kyllä aika raskasta, eikä palkkakaan oppisopimus ajalta kovin kummoinen ole, mutta työaika sentään on aika säännöllinen :)
 
hei patske kysymys oli oppisopimuspaikasta ei työ paikasta..
Juuh, huomasin kyllä. Tuttu ei pääsyt sille alalle ilman mitään työkokemusta tai yms sellaista. Onhan näitä poikkeuksia tietysti, sitä en väitä vastaan. :)

Raksalle pääsi komiasti.
 
raksalla naulaaminen on vähemmän vaativaa (en kyllä kyseenalaista ettei raksalla tarvitse osata mitään ) mutta lvi puolella on parempi olla koulutuspohjalla kuin raksapuolella.
 
Jos voi tunkea vastaavalla kysymyksellä ..

Alan vaihtoa suunnittelemassa olisin ja ammatillista koulutusta ei ole , joten oppisopimusta pidän ainoana vaihtoehtona taloudellisistakin syistä. Sähköalan perustutkintoa ajattelin tai lukkosepän ammattitutkintoa , ikää on 25v ja mietinkin tuota mahdollisuutta päästä oppisopimuksella työpaikkaan kiinni vielä tässä iässä ilman aikaisempaa kokemusta alasta!?
Lukkosepän tutkinto taidetaan poikkeuksetta suorittaa oppisopimuksena ? Onko antaa vinkkejä pääkaupunkiseudun hyvistä työnantajista aloihin liittyen?
 
Joo no on ne työajat pakko olla paremmat ku rafla alalla. Siis et enemmän päivävuoroja ku ilta/yövuoroja?
Palkka nyt saa olla se mikä on, sieltä missä olin töissä sain 7e/h eli ei hirveän hyvä sekään.
Ja olenko väärässä jos väitän ettei putkimiehen homma olisi niin hirveästi ulkotyötä?
Tietysti tulee poikkeustapauksia, mutta pääsääntöisesti.

Ja kuulin, että palkkakin olisi ihan hyvä alalla.

Syyt miksi haluaisin alalle:

1.Palkka
2.Ei ulkotyö
3.Työajat

Näin kiteytettynä.

Kiitos.
 
Ei sinne putkihommiinkaan vaan mennä. Kyllä sun pitää osata niitä röörejäkin rassata:) Vaikee uskoo, et alle 20 vuotiaan kokemuksella kaameita liksoja kiskottas.

Edit: Joo, olikin opparista kyse, my bad.
 
Back
Ylös Bottom