Onkos Metallican viime kevään keikka jo ladattu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja insect
  • Aloitettu Aloitettu
Eli, kaveri imutti www.livemetallica.com : sta Olympiastadionin viime kesäisen keikan.
Onkos moni pakkislainen jo hakenut sen vai olenko itse viimeisten joukossa joka kuulee tuosta?? En tiedä kyllä yhtään, että paljon tuo maksoi.
Äänen laatu oli ihan hyvä livetaltioinniksi ja olihan se mukava taas ajatella itsensä 50 000 mylvivän ihmisen keskelle. Keikalla sitä ei huomannut, mutta kun tuota kuuntelee niin kaikki biisit vedetään ainakin kolmen kertaisella nopeudella :hyper:

metallica ja monet muutkin livepändit soittaa livenä biisit paljon nopeammin kuin studiossa.. ihan ymmärrettäväähän se onpi.

metalman sanoi:
ihan ymmärrettäväähän se onpi.
Tuntipalkka paranee?

Mun mielestä toi nauhotuksen laatu on korkeintaan keskinkertainen. Siihen nähden, että kyseessä on "virallinen" bootleg, jopa huonohko. Yleisölle ei ole ilmeisesti ollut mikkejä ollenkaan, kun ei kuulu paljon mitään (vrt. esim. live shit). Tämä jo yksin pilaa fiiliksen. Lisäksi kitarat on miksattu liian hiljaiselle ja Hetfieldin ääni on päällimmäisenä. No sen Kirkin kitaran voisikin mutettaa...

Pitää silti varmaan vetää vielä se keikka tuolta, missä on Lombardo rummuissa :kuola:

no eipä noilta "virallisiltakaan" bootlegeilta kannata kauheita odottaa kun ottaa huomioon että tuota ei ole tehty muuten kuin netissä julkaistavaksi.

niin sitä meinasin että ymmärrettävää on, kaipa niillä on jonkinmoinen draivi päällä lavalla jne kauhee meininki, biisitkin vedetään 110-lasissa.

metalman sanoi:
no eipä noilta "virallisiltakaan" bootlegeilta kannata kauheita odottaa kun ottaa huomioon että tuota ei ole tehty muuten kuin netissä julkaistavaksi.

niin sitä meinasin että ymmärrettävää on, kaipa niillä on jonkinmoinen draivi päällä lavalla jne kauhee meininki, biisitkin vedetään 110-lasissa.
Heh, kyllä mä tajusin oikeesti mitä tarkotit. Joskus olen ollut kuulevinani livetaltoinnissa, että esim. basisti tai rumpali aloittaa biisin liian nopeesti ja muiden on vaan seurattava perässä, ja sitten sitä tempoa korjaillaan ehkä hiljakseen biisin edetessä. Metallica nyt on "suhteellisen" rutinoitunut livebändi, mutta kaikenlaista niillekin sattuu :)

Mulla on ainakin kaksi epävirallista bootleggiä, joilla soundi on parempi miksauksen ja yleisön huomioinnin puolesta kuin tuossa virallisessa. Huonompia tosin onkin sitten 95%.

Kumpi noista paketeista kannattaa ottaa, FLAC vai MP3? Siis mikä hitto tuo FLAC on, saako sen käännettyä waviksi?

Back
Ylös Bottom